Hermosärkyyn gabapentiiniä (esim. Neurotin, Gabrion) kokemuksia!
Onko kellään kokemuksia näistä lääkkeistä?
Olen nuori nainen. Minulle alkoi yllättäin järisyttävä hermokipu, puolet naamasta on pelkkää kipua. Leukaluu on pahin, tuntuu myös korvassa, nenässä, silmän takaa sekä poskiontelossa. Kävin lääkärissä, gabapentiiniä määrättiin (tutkimukset ovat vielä kesken). Nyt olen ottanut jo toisen pillerin, koiraa syöttäessä löin pääni kaapin oveen kun alkoi huimata, kipuun ei vielä ole auttanut ja pienehköä pahaa oloa pukkaa. Burana ja parasetamoli kombo 3x päivässä ei auta kipuun. Ensi viikolla vielä työharjottelua, periksi en anna kivulle vaikka en pysty edes nukkumaan kuin pari tuntia yössä. Kipukohtauksen tullessa tekisi mieli ajaa rekan alle.
Kommentit (24)
Syön Gabrionia käden hermosärkyyn, muuten hyvä lääke, mutta väsyttää.
Kannattaa selvitellä jaksottainen päänsärkyoireyhtymän mahdollisuus aka hortonin neuralgia
Itsellä paha välilevyn pullistuma ja gabapentiinistä olen kyllä saanut apua helvetillisiin kipuihin.
Ainoa ongelma ollut lyhyt vaikutusaika; mulla lääkkeen vaikutus alkaa vasta 1-1,5 h. lääkkeen otosta ja loppuu 4-5 h. sen jälkeen. Gaban tilalle kokeiltiinkin Lyricaa (pidempi vaikutusaika), mutta siitä meni mulla pää aivan sekaisin.
Lääke menee annoksella 900 mg x 3, haittavaikutuksina lievää väsymystä ja valoyliherkkyyttä eli ei mitään ylitsepääsemättömän kamalaa.
Oon nyt käyttänyt gabaa n. 1,5 kk ja pahin hermokipu antaa jo vähän periksi, joten alan tässä pikkuhiljaa ajamaan lääkettä alas.
Sanoisin että hyvä lääke, varsinkaan jos opioidit eivät ole vaihtoehto kivunhoitoon.
Hei OP! Mulla sama tilanne ja sama lääke määrätty. Auttoiko sulla lopulta kipuun?
T. Toinen toivoton