Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisi johtua kun on itsetuhoisia ajatuksia, vaikka olisi "hyvä" päivä?

Vierailija
17.09.2021 |

Kärsin masennuksesta. Itsetuhoiset ajatukset ovat olleet vahvasti läsnä. Nyt mulla on ollut ihan ok päivä, niin oli eilenkin. Silti mielessä pyörii nuo samat itsetuhoiset ajatukset, siis vaikka ei edes ahdista, ja on ajoittain ihan hauskaakin?? Vai onko mulla ollut niin pitkään alakuloinen olo, että se tuntuu jo ns. normaalilta olotilalta? Vai onko mun vaan vaikea hyväksyä, että jotkut päivät ei olekaan niin kamalia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlaista, mutta ns. hyvinä päivinä saan onneksi juuri tuolla tavalla tiedostamalla karkotettua nuo ajatukset pois, enkä vajoa niiden mukana.

Vierailija
2/27 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

söis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuole sit jos haluut

Vierailija
4/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoajatuksia.

Vierailija
6/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demoneista

Vierailija
7/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demoneista

Oikeastikko? Kerro lisää

Vierailija
8/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap olet?

Vierailija
9/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap olet?

16-vuotias. Ap

Vierailija
10/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat vain opittuja ajatuksiasiasi. Olet kelannut niitä päässäsi niin useasti, etteivät ne sieltä heti katoa/unohdu. Ota ajatuksesi haltuun ja ajattele tietoisesti valoisia hyviä toiveikkaita ajatuksia. Opeta itsesi positiivisuuteen. Yritä nähdä hyvää mahdollisimman monessa asiassa ja mahdollisimman usein. Lue iloisia kirjoja ja katso hauskoja ohjelmia. Ihminen itse päättää mitä elämässään viljelee, iloisia vai ikäviä asioita. Hyvää jatkoa sinulle!

Vierailija
11/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat vain opittuja ajatuksiasiasi. Olet kelannut niitä päässäsi niin useasti, etteivät ne sieltä heti katoa/unohdu. Ota ajatuksesi haltuun ja ajattele tietoisesti valoisia hyviä toiveikkaita ajatuksia. Opeta itsesi positiivisuuteen. Yritä nähdä hyvää mahdollisimman monessa asiassa ja mahdollisimman usein. Lue iloisia kirjoja ja katso hauskoja ohjelmia. Ihminen itse päättää mitä elämässään viljelee, iloisia vai ikäviä asioita. Hyvää jatkoa sinulle!

Mä oon yrittänyt, silti ne ajatukset tulee mun päähän vaikka en halua. Tavallaan pelottaa. Ap

Vierailija
12/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi jäädä automatiolla pyörimään. Aivoihin muodostuu ikäänkuin ”reitit” niillle. Valtaosa ihmisistä toimii toistolla ja ajattelee 90% samoja ajatuksia päivästä toiseen. Helposti sen huomaa jos pidemmän aikaa kirjaa ajatuksia ylös, niin näkee että samat jutut ja teemat pyörii.

Niitä ei saa poistettua, mutta niiden päälle voi kirjoittaa. Eli tietoisesti kiinnittää huomiota muihin asioihin ja ajatella jotain muuta.

Vierailija
13/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on välillä vähemmän terveitä ajatuksia. Ei niistä tarvitse välittää ellei ne dominoi ja haittaa elämää. Joskus tekee hyvää ajatella vähän raisumpiakin asioita kunhan ne vaan jäävät ajatusasteelle.

Vierailija
14/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos masennus on kestänyt kauan, se kytee koko ajan taustalla, hyvinäkin päivinä. Ja monesti joku pieni vastoinkäyminen tai ilkeä sana, joko puhuttuna tai ihan vaikka vaan kirjoitettuna nettiin anonyyminä, saattaa laukaista suruvyöryn ja itseinhon. Siksi nämä nettipalstat eivät ole ollenkaan hyviä paikkoja masennusta sairastavalle

Mulla itellä ollut masennusta tosi kauan. Lääkkeet eivät sovi niin elämä on holtitonta mielialojen heittelyä. Normaalitilasta kaivon pohjalle ja takaisin. Iloa ja onnea tunnen harvoin

Vierailija
15/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on välillä vähemmän terveitä ajatuksia. Ei niistä tarvitse välittää ellei ne dominoi ja haittaa elämää. Joskus tekee hyvää ajatella vähän raisumpiakin asioita kunhan ne vaan jäävät ajatusasteelle.

Kyllä ne vähän haittaa, kun joskus saatan lähteä toteuttamaan niitä ajatuksia :/ ap

Vierailija
16/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demoneista

En tiedä kommentoitko tämän tosissaan, mutta olen siis tällä hetkellä uskossa, ja aloin nyt pohtimaan voisiko tuo oikeasti olla totta. Mua kiinnosti jossain vaiheessa saatananpalvonta ja tein typeriä juttuja. Ap

Vierailija
17/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne vähän haittaa, kun joskus saatan lähteä toteuttamaan niitä ajatuksia :/ ap

Ap hyvä, ajatuksiaan eikä tunteitaan voi kukaan 100% hallita. Ihmismielessä harhailee kaikenlaisia ajatuksia aika ajoin. Niitä voi yrittää torjua ja tukahduttaa, mutta se ei usein ratkaise ongelmia.

Sen sijaan sitä mitä ajatuksien pohjalta päättää toteuttaa, voi valtaosa ihmisistä kontrolloida. Ei kaikkia ajatuksia kannata kuunnella eikä iso osa niistä ole edes totta. Voit ajatella vaikka liilaa yksisarvista olohuoneessasi, vaikka siellä ei sellaista ikinä ole ollut tai tule olemaan.

Vierailija
18/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demoneista

En tiedä kommentoitko tämän tosissaan, mutta olen siis tällä hetkellä uskossa, ja aloin nyt pohtimaan voisiko tuo oikeasti olla totta. Mua kiinnosti jossain vaiheessa saatananpalvonta ja tein typeriä juttuja. Ap

Voi lapsi rakas, olet jo myynyt sielusi. Joudut kadotukseen ennemmin tai myöhemmin, eli sillä ei ole väliä milloin itsesi lopetat. Kannattiko?

Vierailija
19/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demoneista

Voi lapsi rakas, olet jo myynyt sielusi. Joudut kadotukseen ennemmin tai myöhemmin, eli sillä ei ole väliä milloin itsesi lopetat. Kannattiko?

No mut mä oon katunu sitä. Ja ajauduin vaan sellasiin porukoihin laitoksessa. Oikeesti mua ahdistaa tollanen enkä haluu joutua kadotukseen. ap

Vierailija
20/27 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista tässä mutufiiliksellä mietin, että jos saisi tehdä ihan mitä itseään huvittaa. Eli ei olisi mitään opiskeluista suoriutumisia, työpaikkoihin hakemista, töissä pärjäämistä ja muita ulkopuolelta tulevia odotuksia. Eli tekisi täysin mitä milloinkin mieleen tulee, ei olisi puutetta mistään tärkeästä ja saisi ihailua muilta, ja muut pitäisivät seurastasi, riippumatta siitä mitä teet ja minkälainen olet. Niin voisiko tuossa tilanteessa silti olla masentunut? Ehkä joku häviävän pieni osa voisi olla joidenkin aivokemioiden vuoksi, tai joidenkin elämässä sattuneiden onnettomuuksien vuoksi, mutta veikkaisin, että masennusta olisi huomattavan vähän.

Pointtini siis on, että kaikki ulkopäin tuleva paine ja odotukset ja niihin väkisin taipuminen, ja itsensä niihin peilaaminen on se joka saa ihmisiä sairastumaan masennukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi