Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako sukkaparia ihminen tarvitsee?

Vierailija
01.11.2014 |

Sukkaparia ja alusvaatekertaa jos pyykkiä pestään max 1kr viikossa. Yleensä joka toinen viikko. Voiko sukkia käyttää esim 2 peräkkäistä päivää vai onko se jo inhaa? Mielipiteitä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että puuvillasukat alkavat haista päivässä tyrmäävältä mutta villasekoitesukat menevät parikin päivää ihan hyvin. Eivätkä siltikään haise. Ajattelin lopettaa puuvillaisten ostamisen kokonaan. Se ei ole kovin häävi materiaali sukkiin.

Vierailija
22/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin. Mulla on ehkä 12 paria sukkia. Riittää hyvin viikoksi vaikka lenkkipäivinä käytä kun kahdet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:56"]

Yäk, pariviikkoa pyykkikorissa marinoitunut pyykki. Vaan asiaan, mulla on 2 puuvillasukat, 3 puuvillasukkien kaltaiset villasekoitesukat, 10 oikeat villasukat. Pyykkiä pesen lähes päivittäin. Lapsilla taitaa olla 5-7 paria sukkia per lapsi.

[/quote]

Yäk itsellesi miten te tuhlaatte maailman vesivaroja :O

[/quote]

Jatkan tähän, että jos yksi koneellinen kuluttaa minimissään noin 45litraa vettä. Teidän perhe kuluttaa viikossa 315 litraa ja kuukaudessa 1260 litraa, vuodessa 453,600 litraa. Kauheeta jos kaikki kansalaiset pesis pyykkiä teidän tapaan :(
[/quote]

Eh, paskaisissa vaatteissako pitäisi kulkea? Meitä on kolme mutta silti lähes joka päivä pyykkikone laulaa. Teinin hupparitkin ovat niin paksuja ettei niitä mahdu kolmea enempää edes 7 kilon koneeseen. En ole tuo jolle vastasit.

Vierailija
24/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:53"]Mulla on niin vitusti sukkia etten edes tiedä kuinka paljon niitä on. 

Nuorena miehenä kävin monesti kipaisemassa uudet sukat kaupasta ennen jonnekin menemistä kun en jaksanut koskaan pestä niitä :D

Enää en malta ostella uusia sukkia ihan tuohon tahtiin, mutta edelleen pesen aina monta kymmentä sukkaparia kerralla ja sitten käytän ne läpi kunnes taas pesen koko korillisen kerralla. Mun mielestä tämä on melko tehokas järjestelmä. 
[/quote][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:53"]Mulla on niin vitusti sukkia etten edes tiedä kuinka paljon niitä on. 

Nuorena miehenä kävin monesti kipaisemassa uudet sukat kaupasta ennen jonnekin menemistä kun en jaksanut koskaan pestä niitä :D

Enää en malta ostella uusia sukkia ihan tuohon tahtiin, mutta edelleen pesen aina monta kymmentä sukkaparia kerralla ja sitten käytän ne läpi kunnes taas pesen koko korillisen kerralla. Mun mielestä tämä on melko tehokas järjestelmä. 
[/quote]
Siinä taas nähdään miten rationaalisesti miehet osaavat toimia ihan luonnostaan, ilman kenenkään opettamista. Minäkin olen nimittäin mies ja toimin samoin. Sukat, kalsarit ja t-paidat kukin omana koneellisenaan, sekaan housuja tai muuta satunnaisempaa.

Vierailija
25/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähintään 20 paria ja villasukat päälle. Niitä on ehkä 6 paria. Vähemmällä en tulis toimeen. Sukat vaihdetaan päivittäin. Lapsilla ja miehellä on suurin piirtein sama määrä. Lasten sukkiin menee omaisuus, kun niihin tulee reikiä niin nopeesti jostain syystä :(

Vierailija
26/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pari vuotta sitten sukkainventaarion. Sukkia oli kymmeniä pareja ja nakkasin roskiin ison määrän. Mukana oli lapsuuden aikaisia: Hevoshullun Polle-sukat, erilaisia sydänsukkia, maastokuvioiset sukat, hanhisukkia ym. outouksia. Olivat vain kestävää laatua ja harvemmin pidossa niin olivat jääneet pyörimään mukaan (20 vuotta vanhoja, heheh)Nykyisin lähinnä vain tummia sukkia paria poikkeusta lukuun ottamatta.

Vierailija
27/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhtään ainutta paria. Oikeasti. Kotona en sukkia käytä (työtäni teen kotona) ja jos jonnekin lähden, otan miehen tai teinien sukkakorista sukat. Hyvin pärjäilee ja elämä tosiaan on helpompaa näin.

Vierailija
28/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh! Mä käytän vain näitä ohuita nilkkasukkia, ihon värisiä, niin kauan kunnes tulee talvi ja pitää vaihtaa talvikenkiin ja niissä mulla on paksummat sukat (2 paria) joita sit pesen vuorotellen. Kotona pidän villasukkia ja pesen tarvittaessa. Muita sukkia ei ole, ei edes sukkahousuja, kun en käytä.

Vierailija
29/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan provonkin uhalla koska tylsää :)

Joo, ei voi pitää kahta päivää putkeen, itse vaihdan joskus kahteenkin kertaan päivässä (liikkuva työ). Alkkarit samoin, ainakin kerran päivään jos liikut ihmisten ilmoilla. Rintsikoilla voin mennä 1-4 päivää, yleensä 3.

Eli peset pyykkiä jopa 2 viikon välein. Siispä minimimäärä sukkia sulle mielestäni olisi joku 14-17 paria, samoin alkkareita. Rintsikoita mielestäni voisi olla vähintään 6 pr. Tosin ne pestään kyllä yleensä ihan käsin.. Paitsi minä en :) koneessa oma ohjelma niille. Mites sukkahousut ja semmoiset? Oletan että yksiä voisi pitää 2-3 päivää. Eli sanoisin että väh. 8:t välihousut tai sukkikset.

Itselläni sukkia on ihan messevä pino, pelkästään puhtaana on 50 paria (kävin ihan laskemassa :) ) mutta määrä kyllä vähenee kun jaksan perata lootan. Alkkareita puhtaana 29 (sekin loota odottaa perkaajaa). Likaisena korissa on vielä viikon satsit eli kymmenisen kumpiakin.... Rintsikoita on 17 paria ja kaikki käytössä, kukin vuorollaan mutta myönnän että ehkä muutama liikaa, noh aika ja käyttö korjaa joskus satonsa... Olen tänä syksynä ostanut "varastot" taas täyteen kaikkea alusvaatetta, näillä sopii mennä.

Vierailija
30/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:26"]

Tein pari vuotta sitten sukkainventaarion. Sukkia oli kymmeniä pareja ja nakkasin roskiin ison määrän. Mukana oli lapsuuden aikaisia: Hevoshullun Polle-sukat, erilaisia sydänsukkia, maastokuvioiset sukat, hanhisukkia ym. outouksia. Olivat vain kestävää laatua ja harvemmin pidossa niin olivat jääneet pyörimään mukaan (20 vuotta vanhoja, heheh)Nykyisin lähinnä vain tummia sukkia paria poikkeusta lukuun ottamatta.

[/quote]

Hah nämä pollesukat sai nauramaan. Itsellänikin pyörii sukkalaatikossa sukat joissa on nallen pää. Teiniajoilta :D Joka kerta kun ne nousee sukka-arvonnassa käsiin sieltä laatikosta, mietin että nämä pitäs laittaa roskiin. Oon ajatellu jo ainakin 3 vuotta. Toisinaan käytän tosin niitä kun muut sukat ovat loppu.

Vierailija
31/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, mulle on äiti ostellut jotain hanhi- ja nallesukkia vielä näin kolmekymppisenä. Mies sai kerran jostain halpakaupasta tennissukat. Se ei todellakaan käytä tennissukkia...

En tajua mikä into sillä on ostaa "jotain pientä kivaa" kuten just rumia sukkia. Samaten tuo usein tiskiharjoja tai rättejä, olen saanut rättejä jopa ulkomaan tuliaisena.

Mulla on useita kymmeniä sukkapareja (suurimmaksi osaksi mustia perussukkia) ja siinä on ainakin puolet liikaa.

Vierailija
32/42 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/42 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kui usein pesee pyykkii

Vierailija
34/42 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat vaihtoon päivittäin ja jos kerran viikossa pestään niin muutama ylimääränen siihen vielä jos sukat sattuu likaantumaan. Eli minimi mielestäni on kymmenen. Sitten vielä tarvitaan erilaisia sukkia esim. balleriinoissa ja kesällä tarvitsee olla erilaiset sukat kuin talvikengissä jne.

Vierailija
35/42 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukat on minusta vaikeimmat vaatekappaleet. Ne maksavat yllättävän paljon ja hajoavat jo hyvin pienestä. Samoin ne eksyvät pareistaan koko ajan. Ajattelin että kippaan koko sukkalaatikkoni sisällön rodeen ja ostan kaikki uudet sukat kerralla. Siksi yritän arvioida tarvittavaa määrää.

AP

Olet todella epäekologinen!!!

Vierailija
36/42 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,

Vierailija
37/42 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on merinosukkia, niin kaksi paria riittää. Toiset jalassa ja toiset tuulettuu sillä välin. Kerran viikossa pesee. Sama alushousujen kanssa.

Vierailija
38/42 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukkia 14 paria pitäisi riittää, jos ovat ehjiä

Vierailija
39/42 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 30-40.

Vierailija
40/42 |