Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako sukkaparia ihminen tarvitsee?

Vierailija
01.11.2014 |

Sukkaparia ja alusvaatekertaa jos pyykkiä pestään max 1kr viikossa. Yleensä joka toinen viikko. Voiko sukkia käyttää esim 2 peräkkäistä päivää vai onko se jo inhaa? Mielipiteitä?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän pari päivää jos ovat vielä melko puhtaat enkä ole niissä paljoa hikoillut tai kävellyt likaisella alustalla paljalteen (esim. Julkisilla paikoilla).

Vierailija
2/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat kuuluu vaihtaa päivittäin, ihan jalkojen terveyden takia myös. Eli sukkaparien määrä riippuu siitä, kuinka usein pesee pyykkiä mutta varmaan joku noin 15 paria olisi hyvä määrä. Sukathan kuluvat myös joten eihän niiden määrä säily vakiona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lisää vielä että en käytä sukkia kotona ollenkaan.

Vierailija
4/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat on minusta vaikeimmat vaatekappaleet. Ne maksavat yllättävän paljon ja hajoavat jo hyvin pienestä. Samoin ne eksyvät pareistaan koko ajan. Ajattelin että kippaan koko sukkalaatikkoni sisällön rodeen ja ostan kaikki uudet sukat kerralla. Siksi yritän arvioida tarvittavaa määrää.

AP

Vierailija
5/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin vitusti sukkia etten edes tiedä kuinka paljon niitä on. 

Nuorena miehenä kävin monesti kipaisemassa uudet sukat kaupasta ennen jonnekin menemistä kun en jaksanut koskaan pestä niitä :D

Enää en malta ostella uusia sukkia ihan tuohon tahtiin, mutta edelleen pesen aina monta kymmentä sukkaparia kerralla ja sitten käytän ne läpi kunnes taas pesen koko korillisen kerralla. Mun mielestä tämä on melko tehokas järjestelmä. 

Vierailija
6/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk, pariviikkoa pyykkikorissa marinoitunut pyykki. Vaan asiaan, mulla on 2 puuvillasukat, 3 puuvillasukkien kaltaiset villasekoitesukat, 10 oikeat villasukat. Pyykkiä pesen lähes päivittäin. Lapsilla taitaa olla 5-7 paria sukkia per lapsi.

Vierailija
7/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkia on hyvä olla reilusti. Minusta noin 20 sukkaparia on hyvä määrä, niin harvemmallakaan pyykinpesutahdilla sinkkutaloudessa eivät pääse sukat loppumaan.

Vierailija
8/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 10 paria mustia puuvillasukkia, kaikki samanlaisia joten parittamisessa ei ole ongelmaa. Lisäksi on parit villasukat, ehkä kolmet tai neljät värilliset/kuviolliset sukat ja parit urheilusukat. Kesää ajatellen on kahdet varrettomat sukat, mutta käytännössä en kyllä ikinä käytä niitä kesäisinkään.

Pyykkiä pesen kerran tai kaksi viikossa.

Vierailija
9/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää alapeukuttaja on huvittava tämmöisessä -ei niin tunteita herättävässä- keskustelussa :D

Vierailija
10/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:53"]

Mulla on niin vitusti sukkia etten edes tiedä kuinka paljon niitä on. 

Nuorena miehenä kävin monesti kipaisemassa uudet sukat kaupasta ennen jonnekin menemistä kun en jaksanut koskaan pestä niitä :D

Enää en malta ostella uusia sukkia ihan tuohon tahtiin, mutta edelleen pesen aina monta kymmentä sukkaparia kerralla ja sitten käytän ne läpi kunnes taas pesen koko korillisen kerralla. Mun mielestä tämä on melko tehokas järjestelmä. 

[/quote]

Et ole ainoa!

Oon kaupassa töissä ja yhdestä miehestä tietää aina millon se on menossa naisiin kun se käy hakemassa uudet kalsarit ja sukat alkuillasta :D  joskus se osti kortsupaketinkin samalla :DD

Vierailija
11/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joka vuosi 15-20 sukkaparia, kaikki samanlaisia mustia ja ohutta villaa

Vierailija
12/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:56"]

Yäk, pariviikkoa pyykkikorissa marinoitunut pyykki. Vaan asiaan, mulla on 2 puuvillasukat, 3 puuvillasukkien kaltaiset villasekoitesukat, 10 oikeat villasukat. Pyykkiä pesen lähes päivittäin. Lapsilla taitaa olla 5-7 paria sukkia per lapsi.

[/quote]

Yäk itsellesi miten te tuhlaatte maailman vesivaroja :O

Vierailija
13/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:56"]

[/quote]

Yäk itsellesi miten te tuhlaatte maailman vesivaroja :O

[/quote]

Jatkan tähän, että jos yksi koneellinen kuluttaa minimissään noin 45litraa vettä. Teidän perhe kuluttaa viikossa 315 litraa ja kuukaudessa 1260 litraa, vuodessa 453,600 litraa. Kauheeta jos kaikki kansalaiset pesis pyykkiä teidän tapaan :(

Vierailija
14/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kevät ja syksy ostan 5-6 paria samanlaisia sukkia. keväällä valkoisia ,syksyllä jotain tummia. Kun käyttösukat on aina samanlaisia ,aina on parit. juhlia varten on muutama pari ohuita polvisukkia.

Vierailija
15/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa useita samanlaisia pareja kerralla. Näin parin löytäminen pesun jälkeen on helppoa. Lisäksi toinen sukka ei jää käyttämättä siinä vaiheessa, kun sen pari menee rikki, vaan voi tehdä uuden parin kahdesta parittomaksi jääneestä

Vierailija
16/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkunaisella on noin 30 paria sukkia. Pesen ne sit kaikki kerralla 60asteessa.

Vierailija
17/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:49"]Minä käytän pari päivää jos ovat vielä melko puhtaat enkä ole niissä paljoa hikoillut tai kävellyt likaisella alustalla paljalteen (esim. Julkisilla paikoilla).
[/quote]

Arvasin saavani alapeukkuja, mutta halusin kirjoittaa rehellisesti. Minä en ole havainnut mitään ongelmaa, en hajun saati jalkojen hyvinvoinnin kannalta. Miksi siis vaihtaisin joka päivä kun joka toinen päivä riittää hyvin. En sitten tiedä hikoilevatko omat jalkani erityisen vähän, epäilen.

Vierailija
18/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin että korin pohjimmaiset sukat jäivät käyttämättä kun otin vain päällimmäisiä, kai ne siksi olisi hyvä käyttää kaikki ja pestä vasta sitten.

Vierailija
19/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:49"]Minä käytän pari päivää jos ovat vielä melko puhtaat enkä ole niissä paljoa hikoillut tai kävellyt likaisella alustalla paljalteen (esim. Julkisilla paikoilla). [/quote] Arvasin saavani alapeukkuja, mutta halusin kirjoittaa rehellisesti. Minä en ole havainnut mitään ongelmaa, en hajun saati jalkojen hyvinvoinnin kannalta. Miksi siis vaihtaisin joka päivä kun joka toinen päivä riittää hyvin. En sitten tiedä hikoilevatko omat jalkani erityisen vähän, epäilen.

[/quote]

Älä huoli, minusta kuulostaa ihan järkevältä sun toimintasi. Itse teen usein samoin, tsekkaan sukkien kunnon ja jos ne täyttää puhtauskriteerit, pistän taas jalkaan. Kolmatta päivää yleensä eivät säily freesinä :D

Vierailija
20/42 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yhden mallisia mustia sukkia. En kestä värikkäitä sukkiani omassa käytössä vaikka välillä ihastelen ystävieni värikkäitä sukkia yms kun ovat hienoja. Omat sopivat kaiken kanssa ja jos yksi menee rikki/hukkaan nii aina löytyy pari. Vaihdan 1-3 päivän välein, riippuu miten likaisia ovat. Määrää en tiedä, mutta en varmaankaan joutuisi pulaan jos joutuisin olemaan pesemättä pyykkiä parista viikosta kuukauteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän