Poltin pilveä-mitenkäs imetys?
Olin ekaa kertaa viihteellä vauvan syntymän jälkeen ja humalassa hölmönä poltin pilveä kun en ensin edes tajunnut että se sätkä ei ollutkaan vaan tupakkaa.
Morkkikset on aivan hirveät!!!
Mitenkäs imetys, pitääkö olla kauan imettämättä? Netistä saa huonosti vastauksia tähän kysymykseen. En halua aiheuttaa vauvalle mitään riskejä, joten milloin uskallan imettää? :( vauva on rintamaidon lisäksi saanut korvikettakin mutta en haluaisi lopettaa imetystä.
Olen niiiin vihainen itselleni tästä!!!
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:56"]
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille, morkkis alkaa jo vähän helpottamaan. :) -ap
[/quote]
pirihuora
Oota, mä googlailen! Sanoisin kuitenkin, että kun käyttö on tuollaista kertaluontoista, sillä tuskin on mitään vaikutusta. Mutta luulen, että aiheesta on olemassa tosi vähän tietoa, ja siksi en itse ole (raskaus- ja) imetysaikana polttanut lainkaan. Ei sun tarvitse imetystä lopettaa!
Lastensuojelu saa yhteystietosi selville, Onnea ja menestystä
No tuskin vaikuttaa yhtään mitenkään, varsinkin jos vähän vaan maistoit. Lopeta stressaaminen, se ei auta mitään! Ja ihan turhaan olet itsellesi vihainen, mutta ootko oikeasti sitä mieltä että tupakan polttaminen ei sitten olisi paha jos sätkää röökiksi luulit ??
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:56"]
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille, morkkis alkaa jo vähän helpottamaan. :) -ap
[/quote]
pirihuora
[/quote]
Piriä tai muita kovia huumeita en ole koskaan kokeillut, enkä kokeilekaan joten haukut nyt väärää puuta vaikka hölmönä humalassa parit sauhut jointista poltinkin.
-ap
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 10:30"]Lastensuojelu saa yhteystietosi selville, Onnea ja menestystä
[/quote]
Tähän aikaan jo provoilemassa
No niin: löysin ihan vakuuttavan linkin. Siinä todetaan, että tutkimusta asiasta on tehty vähän, mutta julkaisuissa todetaan, että jatkuvalla käytöllä on todettavissa selkeitä vaikutuksia, satunnaisella käytöllä ei (mutta tutkimukset eivät pystyneet rajaamaan pois pitkäaikaisvaikutuksia). Mutta koska aiheesta on niin vähän tietoa, jättäisin satunnaisen käytöön tuohon yhteen kertaan. Kannabiksen vaikuttava aihe THC on rasvaliukoista, joten se erittyy maitoon kyllä.
Tässä ote artikkelista ja linkki: "One long-term study found that daily or near daily use might retard the breastfed infant's motor development, but not growth or intellectual development.[3] This and another study[4] found that occasional maternal marijuana use during breastfeeding did not have any discernable effects on breastfed infants, but the studies were inadequate to rule out all long-term harm."
http://www.drugs.com/breastfeeding/cannabis.html
Älä siis huoli, imetys ei ole mennyt pilalle, mutta tosiaan kannattaa jättää tämä nyt yhteen kertaan ja polttaa seuraavan kerran sitten, kun imetys on loppunut.
http://www.drugs.com/breastfeeding/cannabis.html
ei tuo yksi noin vähäinen kerta haittaa. mut aika vastuutonta ja ootpas ollu kännissä jos et erota tupakkaa ja jointtia toisistaan....
Siis hetkinen... Et ajatellut sätkän olevan pilveä, vaan tupakkaa? Kyllähän tupakan polttaminen olisi sitten ok. Varmaan jopa hyväksi lapsen terveydelle! Kuule ap, älä hanki lisää lapsia.
Ei mitenkään. Ihan rauhassa voit imettää kunhan ei oo alkoo enää veressä. Enemmän oisin röökistä huolissani :)
En todellakaan aio polttaa enää, tupakkaakaan en ole normaalisti polttanut, lopetin sen polttamisen silloin kun sain tietää olevani raskaana enkä synnytyksen jälkeen aloittanut uudestaan. Nyt viihteellä ollessa poltin, mutta siihen se jääkin.
Mulla ei ole koskaan ennen ollut näin paska fiilis mistään :(
Eli uskaltaisinko imettää jo huomenna kun tuo polttelu oli vain kertaluontoista?
-ap
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:56"]
[/quote]
pirihuora
[/quote]
Piriä tai muita kovia huumeita en ole koskaan kokeillut, enkä kokeilekaan joten haukut nyt väärää puuta vaikka hölmönä humalassa parit sauhut jointista poltinkin.
-ap
[/quote]
Niin eli otit tietoisesesti kannabista. Kylläpä vastuuntuntoinen äiti.. Turha selittää ettet tiennyt mitä se oli!! Sama kuultu ennenkin!
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 10:41"]
Ei mitenkään. Ihan rauhassa voit imettää kunhan ei oo alkoo enää veressä. Enemmän oisin röökistä huolissani :)
[/quote]
Veressä oleva alkoholi ei muuten ole este imetykselle, koska alkololia on veressä promilleja. Tupakointi ei tietenkään ole suositeltavaa imetysaikana, mutta kyllä senkin aineet poistuvat elimistöstä tunneissa. Tuo THC pysyy kaikkein kauimmin elimistössä, koska se varastoituu rasvakerrokseen, mutta kertaluontoisesti käytettynä ei siitäkään ole haittaa. Ei pidä vastata mutu-tuntumalla, vaan faktoihin perustuen.
Alkoholin ja imetyksen yhdistämisessä vaarallista on vauvan käsittely humalassa - siksi niitä ei pidä yhdistää. Mutta edellisen illan juhlinnan jäljistä ei ole mitään haittaa. Tupakointi ja kannabis kannattaa unohtaa imettäessä, mutta kertaluontoisesta käytöstä ei ole kyllä mitään peruuttamatonta harmia.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 10:43"]
En todellakaan aio polttaa enää, tupakkaakaan en ole normaalisti polttanut, lopetin sen polttamisen silloin kun sain tietää olevani raskaana enkä synnytyksen jälkeen aloittanut uudestaan. Nyt viihteellä ollessa poltin, mutta siihen se jääkin. Mulla ei ole koskaan ennen ollut näin paska fiilis mistään :( Eli uskaltaisinko imettää jo huomenna kun tuo polttelu oli vain kertaluontoista? -ap
[/quote]
Kyllä voit imettää heti, kun olet vauvan kanssa, THC varastoituu elimistöön niin pitkäksi aikaa, että sillä ei ole väliä, koska imetät. Avainsana tässä on nyt se, että sitä on elimistössäsi niin vähän, ettei siitä koidu mitään haittaa, kun vauva ei enää tulevaisuudessa altistu.
Ole ihan rauhassa, et selvästikään tee enää samaa virhettä uudestaan.
Ap taitaakin olla alkoholisti narkkari, heti kun "pääseen"viihteelle niin pää täyteen ja pilveä poltellen ja vielä imettää. Olet surkea tapaus.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 10:50"]Ap taitaakin olla alkoholisti narkkari, heti kun "pääseen"viihteelle niin pää täyteen ja pilveä poltellen ja vielä imettää. Olet surkea tapaus.
[/quote]
Kyllä, sinun sädekehäsi kiiltää kauimmas
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 10:50"]
Ap taitaakin olla alkoholisti narkkari, heti kun "pääseen"viihteelle niin pää täyteen ja pilveä poltellen ja vielä imettää. Olet surkea tapaus.
[/quote]
Mitä muuta ajattelit tehdä tänään kuin provoilla AV:lla?
Olen surkea tapaus, tiedän. Haukut olen ansainnut, olen itsekin järkyttynyt siitä kuinka tyhmästi olen toiminut.
Eli uskaltanen jatkaa imetystä normaalisti?
-ap
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 10:53"]
Olen surkea tapaus, tiedän. Haukut olen ansainnut, olen itsekin järkyttynyt siitä kuinka tyhmästi olen toiminut. Eli uskaltanen jatkaa imetystä normaalisti? -ap
[/quote]
Mun mielestä et ole. Olet aidosti huolissasi lapsesi terveydestä. Voit jatkaa normaalisti, koska THC:N määrä on niin vähäinen. Nyt keskity pitämään huolta itsestäsi ja vauvasta :)
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille, morkkis alkaa jo vähän helpottamaan. :)
-ap