Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko okei jos ostaa ensimmäisen asunnon vasta 35-vuotiaana

Vierailija
17.09.2021 |

Vai onko pahasti myöhässä jo tässä iässä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 37 kun ostin ensiasunnon. Vielä on kymmenen vuotta laina-aikaa jäljellä. Eläkeikään todella paljon enemmän, joten en koe olleeni mitenkään myöhässä.

Toki siinä mielessä että keskiverto 37-vuotias on hieman eri elämäntilanteessa kuin esim kymmenen vuotta nuorempi. Meillä esim ei ollut enää madollista aloittaa pienestä kaksiosta ja kasvattaa kokoa vähitellen kun tuossa vaiheessa oli jo kaksi kouluikäistä lasta. Onneksi saatiin sen verran laitaa että sopiva (ja sopivan kokoinen) asunto oli mahdollista ostaa.

ps. sukulainen osti juuri ensiasuntonsa 48-vuotiaana.

Vierailija
22/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli velaton omakotitalo tuon ikäisenä. Aika ankeaa jos olet kokoajan maksanut vuokraa

Huono provo. Kaikki täysijärkiset ymmärtävät, miksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet myöhässä. Ei sulle mitään suostuta myymään.

Vierailija
24/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Ehkä aiheellista tuossa iässä panostaa jo hautapaikkaan.

Vierailija
25/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai nykyään. 

Lähinnä ihmettelen miten joku pystyy tai haluaa sitoutua omistusasuntoon reilusti alle kolmekymppisenä. Tai tietenkin ihmismieliä on niin monta kuin ihmisiäkin. Itse vaihdoin työpaikkoja ja sen mukana paikkakuntaa useasti tuossa vaiheessa. Kiinnostavia mahdollisuuksia oli niin paljon. Nykyään vielä yhä useampi vaihtaa jopa maata työkuvioiden yms. mukaan. 

Vierailija
26/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai nykyään. 

Lähinnä ihmettelen miten joku pystyy tai haluaa sitoutua omistusasuntoon reilusti alle kolmekymppisenä. Tai tietenkin ihmismieliä on niin monta kuin ihmisiäkin. Itse vaihdoin työpaikkoja ja sen mukana paikkakuntaa useasti tuossa vaiheessa. Kiinnostavia mahdollisuuksia oli niin paljon. Nykyään vielä yhä useampi vaihtaa jopa maata työkuvioiden yms. mukaan. 

Aika harva vaihtaa työpaikkaa ja asuinpaikkaa kuin paitaa. Suurimmalle osalle se ei ole edes mahdollista, kun ei niitä töitä ole joka oksalla tarjolla. Itse hoidan maisemanvaihdot reissaamisen, en muuttamisen muodossa. Nyt olen liki 40v ja asunto ensi vuoden puolella velaton. Ilman perintöjä tai muita extrarahoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi