Tappoiko poikaystävä Gabbyn?
Gabby Petito, 22 v, matkaili ympäri USA:a kansallispuistoja ihastellen. Matkustusvälineenä oli tytön omistama pakettiauto, jota poika ajoi. Kerran he joutuivat poliisin kanssa tekemisiin matkan aikana, kun sivullinen teki ilmoituksen väkivallasta. Gabby tunnusti läimäyttäneensä poikaystäväänsä. Tapaus ei johtanut suurempiin toimiin.
Lopulta kuitenkin vain poikaystävä palasi kotiin, Gabyn autolla. Gabysta ei ole kuulunut mitään, eikä kukaan tiedä, missä hän on, ja onko hän yleensä hengissä. Poikaystävä kieltäytyy puhumasta poliisille, ja vanhemmat ovat hankkineet hänelle asianajajat.
Menikö riita liian pitkälle, ja poikaystävä esimerkiksi kuristi Gabbyn?
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008269686.html
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/gabby-petito-update-m…
Kommentit (5931)
https://www.the-sun.com/news/3673730/gabby-petito-sobs-in-harrowing-bod…
"Minulla on OCD ja olin vain puhdistamassa ja suoristamassa ...", hän sanoo itkien. "Ja pyysin häneltä anteeksi ja sanoin, että olen pahoillani siitä, että olen niin ilkeä, koska joskus olen niin ilkeä, koska minulla on OCD ja olen todella turhautunut.
"Ei kuin ilkeä häntä kohtaan, luulen, että tunnelmani on kuin huonolla tuulella, ja sanoin, että olen pahoillani, että olen huonolla tuulella, olen stressaantunut siitä, että minulla oli niin paljon työtä."
"Olemme taistelleet koko aamun, eikä hän päästänyt minua autoon ennen", hän sanoo.
Virkailija kysyy miksi ja lisää: "Onko se OCD: si takia?"
Petito vastaa hysteerisesti: "Joo. Hän sanoi minulle, että minun täytyy rauhoittua, mutta olen täysin rauhallinen."
Sitten hän lisää, että Laundrie "stressaa minua todella" ja että on ollut "karkea aamu".
Upseeri yritti rauhoittaa Petitoa vakuuttamalla hänelle, ettei hänellä ole "mitään ongelmia", ja vie hänet poliisiauton taakse ja käski "hengittää" muutaman minuutin ajan.
'' Hän ryhtyy toimimaan ''
Hymyilevä Laundrie myöntää upseerille, että pariskunnalla oli aiemmin ollut "erimielisyyttä", kuvailemalla riidan luonnetta "normaaliksi pariskuntaksi ... paljon pieniksi asioiksi".
Poliisin raportin mukaan naarmuja näkyy hänen kasvoissaan ja käsivarsissaan.
Hän kertoo upseerille, että Petito saa "todella töitä joskus" ja että hän yrittää "etääntyä siitä".
https://www.the-sun.com/news/3673730/gabby-petito-sobs-in-harrowing-bod…
Riita alkoi, hän sanoi, kun Petito yritti saada pakettiauton avaimet häneltä. Puhelimessa oli myös ristiriita, Laundrie selittää.
Hän sanoi, ettei hän ollut "avoimesti fyysinen" Petiton kanssa, mutta yritti työntää hänet pois ja huusi hänelle.
Tällä hetkellä Laundrie kertoo upseerille, että Petito "heilutti" häntä, kun hän piti puhelinta, kun hän yritti torjua hänet.
"Hänellä oli matkapuhelin kädessään, sikshttps://www.the-sun.com/news/3673730/gabby-petito-sobs-in-harrowing-bod… työnsin hänet pois", hän sanoo. "Sanoin, että vedetään henkeä ja älkäämme menkö mihinkään. Rauhoitutaan hetki.
"Tiedän, ettei minun olisi pitänyt työntää häntä, mutta yritin vain työntää häntä pois sanomaan, että astu hetki taaksepäin ja hengitä. Ja hän löi minua puhelimellaan."
Toinen upseeri huomaa naarmuja Laundrien käsissä, käsivarsissa ja vartalossa.
"Rakastan Gabbyä. Minulla ei ole valituksia hänestä", hän sanoi. "Ja toivon, ettei hänellä ole liikaa valituksia minua kohtaan."
'OSOITKO hän sinua?'
Muualla leikkeessä Petitoa haastatellaan uudelleen, kun hän istuu poliisiauton takana.
Viranomainen kysyy häneltä, lyökö Laundrie häntä. Hän vastaa "luulen" kyynelten kautta ja sitten
puristaa leukaansa tarttumalla liikkeeseen ja toistaa uudelleen Laundrien väitetyn tekemisen.
"Hän tykkäsi, teki sen kädellään", hän sanoo, kun ääni katkeaa.
Hän lisää, että hän kärsii "ahdistuksesta" ja että Laundrie "turhautuu paljon".
Kieltäen, että jompikumpi heistä oli juonut, Petito jatkaa tunnustamalla, että hän oli "huutanut hänelle" ja sitten "mennyt" olet idiootti ", kun hän teki lyönnin liikkeellä kädellään.
Upseeri kysyy Petitolta, mitä hän yritti saavuttaa lyömällä Laundriea.
"Yritin saada hänet lopettamaan käskyn rauhoittua", hän sanoi murtuneena kyyneleistä.
Tämän jälkeen poliisi neuvoo pariskuntaa eroamaan yöksi.
"Haluan, että molemmat olette tänä iltana kaukana toisistanne", poliisi sanoo ennen kuin sanoo Petitolle: "Rentoudu, hengitä, koska sinun ei tarvitse itkeä nyt."
"One of the most common tactics abusers use is to shift blame for the abuse onto the victim. The abuser will claim the victim is the abuser because of the reaction the victim has. The abuser may even attempt to convince the victim that there is nothing worth reacting over and that the victim is overreacting to the abuse. What the victim is actually experiencing is called reactive abuse.
Reactive abuse occurs when the victim reacts to the abuse they are experiencing. The victim may scream, toss out insults, or even lash out physically at the abuser. The abuser then retaliates by telling the victim that they are, in fact, the abuser."
Toivottavasti tuosta suomennoksesta on apua, vaikka siihen tuli hieman turhaa sotkua mukaan.
Yleensä tekijä on se jonka kanssa kadonnut henkilö on viimeksi ollut. Toisekseen tuollaisilla kahteen pekkaan tehdyillä roadtripeillä kaikennäköiset riskit kyllä kasvavat. Siinä on hermot menneet jommalta kummalta tai molemmilta. Yleensä myös se, että uhri katoaa täydellisesti viittaa siihen, että tekijä on tuttu henkilö, joka on kätkenyt uhrin niin hyvin, ettei sitä löydetä. Ulkopuolinen tekijä ei ole yhtä perusteellinen.
Tytöllä oli SORI-asenne & järkytys kiusatuksi tulemisesta. Viittaa siihen, että poikaystävä on psykologinen hyväksikäyttäjä.
"
When you see yourself reacting in this manner, many times you begin to say to yourself, “Whoa, this isn’t me. This isn’t how I am normally.” When you begin to ask yourself those questions, you know something is not right with the relationship. I know I thought those things before – that I knew how I was reacting wasn’t me. It wasn’t who I was. That’s what the abuser wants – to make you question yourself, your character, and your integrity. But many times, by the time we get to the point of asking ourselves those questions, we are either too scared to leave the abuser or we just don’t have the means to do so.
So what can we do instead? The abusers bank on us reacting negatively to their tactics. When we begin to truly think about how we respond to them, we are taking back our power. We begin to respond and not react. To react is almost like an automatic thing – it’s the fight or flight response. But responding involves a thought process that requires us to really consider our thoughts and actions.
Within the realm of domestic violence, there is always one who initiates or instigates the problems in the relationship. It comes back to that one person needing power and control over their victim. That’s what abuse is – the imbalance of power. The abuser, however, would like us to believe otherwise and say, “Well, we were abusive to each other. It’s mutual abuse.” It’s because the abusers will never accept responsibility for their actions and instead shift blame for the abuse onto us."
"Kuinka saan mieheni/naiseni hoitoon" -tyypit ovat juuri näitä psykologisisa hyväksikäyttäjiä (reactive abuse).
Gabby Petito ja Brian Laundrie olivat ensin riidelleet kaupan pihassa ja siitä oli tehty poliisille ilmoitus. Sitten he ajoivat selvää ylinopeutta ja törmäsivät matkallaan tien reunassa olevaan esteeseen, jonka jälkeen poliisit pysäyttivät heidät.
Vuosia USA:ssa asunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä uutinen on ylittänyt uutiskynnyksen Suomessa? Monia Ihmisiä katoaa joka päivä ympäri maailmaa eri tavoilla ja en ymmärrä miksi juuri tämän jutun käänteistä uutisoidaan Suomessa.
Se oli Fox-uutisissa.
Entä sitten? Ei kuulu meille suomalaisille mitenkään! Vai pitäisikö minunkin alkaa tekemään aloituksia palstalle Al Jazeeran uutisista ja kadonneista arabeista?
Ihmiset ovat samanarvoisia kaikkialla, mutta on ymmärrettävää, että länsimaissa tapahtuvat asiat ovat suomalaisia lähempänä kuin tapahtumat vähemmän kehittyneissä, ei-demokraattisissa maissa, joissa on täysin erilaiset arvot ja ihmiselämän arvo ikävä kyllä paljon alhaisempi. Moni meistä ja läheisistämme myös asuu tai on asunut USA:ssa, ja tapahtumat siellä tulevat siksikin paljon lähemmäksi kuin tapahtumat maissa, joihin meillä ei ole minkäänlaista sidettä. Esim. 9/11 WTC / ground zero NYC:issä on paikka, jossa itse/perheenjäseniäni on käynyt muutamaan otteeseen, mutta emme onneksi olleet siellä ko. päivänä.
Olet tyypillinen jenkkejä palvova jäte! Sinulla on jenkkimuna syvällä perseessäsi!
Ihmiset rakastavat läheisiään ihan yhtä paljon maasta riippumatta. USA:n ja Suomen arvot poikkeavat toisistaan paljon. Täällä on paljon ihmisiä, joilla on rakkaita arabimaissa, ja monet ovat myös asuneet siellä. On täysin luonnollista kokea arabit läheisemmiksi kuin usalaiset.
Vierailija kirjoitti:
"pyysin häneltä anteeksi ja sanoin, että olen pahoillani siitä, että olen niin ilkeä, koska joskus olen niin ilkeä,
Hyväksikäyttäjä eli mies sai tytön uskomaan, että tämä on kamala kun stressaa kirjoitusprojektiaan - "josta ei tule mitään" oli mies sanonut?
Vierailija kirjoitti:
"Olemme taistelleet koko aamun, eikä hän päästänyt minua autoon ennen", hän sanoo.
Virkailija kysyy miksi ja lisää: "Onko se OCD: si takia?"
Petito vastaa hysteerisesti: "Joo. Hän sanoi minulle, että minun täytyy rauhoittua, mutta olen täysin rauhallinen."
Just just... ensin mies kiusasi tyttöä tämän diagnoosilla, eikä päästänyt häntä autoon (tytön omistama auto). Ja sitten mies ei päästänyt tyttöä pois autosta, vaan ajoi ylinopeutta, vaikka toinen huusi ja vaati ajaa tien sivuun.
Vierailija kirjoitti:
Hymyilevä Laundrie myöntää upseerille, että pariskunnalla oli aiemmin ollut "erimielisyyttä", kuvailemalla riidan luonnetta "normaaliksi pariskuntaksi ... paljon pieniksi asioiksi".
Poliisin raportin mukaan naarmuja näkyy hänen kasvoissaan ja käsivarsissaan.
Toi kestohymy on joidenkin "psykopaattien" reaktio kiusallisissa tilanteissa.
Vaikuttaa siltä, että mies on jo jonkin aikaa pitänyt tyttöä otteessaan OCD-diagnoosin avulla.
Tyttö sanoi, että aamu oli vaikea. Poika sanoi, että aamu oli helppo. Varmasti se oli hänelle, tottuneelle kiusaajalle, helppo?
Vierailija kirjoitti:
Riita alkoi, hän sanoi, kun Petito yritti saada pakettiauton avaimet häneltä. Puhelimessa oli myös ristiriita, Laundrie selittää.
Tytön kertoman mukaan poika ei päästänyt häntä autosta ulos, vaan kuljetti häntä väkisin.
Vierailija kirjoitti:
"Tiedän, ettei minun olisi pitänyt työntää häntä, mutta yritin vain työntää häntä pois sanomaan, että astu hetki taaksepäin ja hengitä. Ja hän löi minua puhelimellaan."
Poika tönäisi tyttöä, henkinen kiusaaminen ei hänelle riittänyt. Piti yllyttää vähän lisää.
Vierailija kirjoitti:
Toinen upseeri huomaa naarmuja Laundrien käsissä, käsivarsissa ja vartalossa.
"Rakastan Gabbyä. Minulla ei ole valituksia hänestä", hän sanoi. "Ja toivon, ettei hänellä ole liikaa valituksia minua kohtaan."
Lässyttäjä. Puheet ja teot ristiriidassa.
"Poliisi, kysyy, mitä yritti saavuttaa ... "Yritin saada hänet lopettamaan käskyn rauhoittua", hän sanoi murtuneena kyyneleistä."
Tyttö on sekaisin, eikä huomaa, että poika hyväksikäyttää hänen heikkouttaan ollakseen vapauttamatta häntä autosta.
Vierailija kirjoitti:
Tämän jälkeen poliisi neuvoo pariskuntaa eroamaan yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia USA:ssa asunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä uutinen on ylittänyt uutiskynnyksen Suomessa? Monia Ihmisiä katoaa joka päivä ympäri maailmaa eri tavoilla ja en ymmärrä miksi juuri tämän jutun käänteistä uutisoidaan Suomessa.
Se oli Fox-uutisissa.
Entä sitten? Ei kuulu meille suomalaisille mitenkään! Vai pitäisikö minunkin alkaa tekemään aloituksia palstalle Al Jazeeran uutisista ja kadonneista arabeista?
Ihmiset ovat samanarvoisia kaikkialla, mutta on ymmärrettävää, että länsimaissa tapahtuvat asiat ovat suomalaisia lähempänä kuin tapahtumat vähemmän kehittyneissä, ei-demokraattisissa maissa, joissa on täysin erilaiset arvot ja ihmiselämän arvo ikävä kyllä paljon alhaisempi. Moni meistä ja läheisistämme myös asuu tai on asunut USA:ssa, ja tapahtumat siellä tulevat siksikin paljon lähemmäksi kuin tapahtumat maissa, joihin meillä ei ole minkäänlaista sidettä. Esim. 9/11 WTC / ground zero NYC:issä on paikka, jossa itse/perheenjäseniäni on käynyt muutamaan otteeseen, mutta emme onneksi olleet siellä ko. päivänä.
Olet tyypillinen jenkkejä palvova jäte! Sinulla on jenkkimuna syvällä perseessäsi!
Ihmiset rakastavat läheisiään ihan yhtä paljon maasta riippumatta. USA:n ja Suomen arvot poikkeavat toisistaan paljon. Täällä on paljon ihmisiä, joilla on rakkaita arabimaissa, ja monet ovat myös asuneet siellä. On täysin luonnollista kokea arabit läheisemmiksi kuin usalaiset.
Ei ole.
ONPAS!
Se on selvää, että poika on hyväksikäyttäjä. Mutta miksi tyttö katosi ja miksi poika ei suostu auttamaan viranomaisia, sitä en ymmärrä. Aika paljon hän höpötti poliiseille paikan päällä.
OCD voi tehdä elämään ylimääräisiä vaikeuksia. Jos se on oikeasti ihmisellä.
Pakko-oireinen häiriö (OCD) on sairaus, jossa ihmisillä on toistuvia, ei-toivottuja ajatuksia, ideoita tai tuntemuksia (pakkomielteitä), jotka saavat heidät tuntemaan olevansa pakotettuja tekemään jotain toistuvasti (pakotteet).
Vierailija kirjoitti:
Se on selvää, että poika on hyväksikäyttäjä. Mutta miksi tyttö katosi ja miksi poika ei suostu auttamaan viranomaisia, sitä en ymmärrä. Aika paljon hän höpötti poliiseille paikan päällä.
Antaa jenkkien ta ppa a toisiaan. Mitä se meille kuuluu. Parempi että tap pai sivat toisiaan, kuin että mur ha avat viattomia ihmisiä lennokki-iskuilla.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, se kohtaus poliisin kanssa paljasti miehen ällöttävän luonteen...!!!
Jenkkien ällöttävä luonne on paljastunut jo vuosia sitten. Kansanmurha Irakissa.
Huono homma jos poikaystävä vahingoittanut itseään, sitten voi olla ettei tapaus selviä koskaan.
Jos nainen löytyy surmattuna niin tekijänä on yleensä joko isä tai miesystävä.
Vierailija kirjoitti:
Huono homma jos poikaystävä vahingoittanut itseään, sitten voi olla ettei tapaus selviä koskaan.
Miksi tapauksen pitäisi selvitä? Jenkit kadottivat Irakissa tuhansia irakilaisia, jenkit sieppasivat irakilaisia lapsia koulumatkoiltaan yms. heitä ei ole koskaan löydetty. Miljoonat irakilaiset äidit, isät, isovanhemmat, sisarukset, puolisot yms. jäivät suremaan. MIKSI et itke heidän puolestaan?
Ei jenkit ole yhtään sen tärkeämpiä tai arvokkaampia kuin irakilaisetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gabbyn isä ainakin varma että juuri niin on käynyt, poikaystävä on syyllinen. Poikaystävän sisko puolustaa veljeään, sanoo että tämä on ihana ja avulias persoona, ja poliisin kuvaama riita oli pariskunnalle "tyypillinen". Vastaavia oli aiemminkin, ja ne päättyivät aina sovintoon.
Eikö kaikki psykopaatit ole, aluksi?
No joo en tiedä, mitä on tapahtunut, mutta sanotaan näin että miehen käytös poliisin haastattelussa oli selkärangatonta.
Kuka ilmoitti poliisille väkivallasta? Oliko joku vaarassa, kumpi?
Eiköhän sisko tunne veljensä paremmin kuin sinä.