Mitä teillä on tänään ruokana
Kommentit (24)
Mä kans joudun turvautumaan varastoihin. Löytyy kylmiä keitettyjä perunoita, bratwurstia, pari munaa, chilipapuja, avokadoja, tomaatteja. Ihan hyvän setin tuosta saa.
En ole keksinyt vielä, koko alkuviikon olikin valmis lista ja viikonlopuksi myös. Unohdin, että viikkoon kuuluu myös perjantai.
Ideoita?
Beef Wellington ja jälkkäriksi Tarte tatin.
Ajattelin, että Wolt voisi tuoda mulle Burger Kingistä ruokaa, kun muu perhe hajaantui juuri maailmalle.
Nehmua ja rempulaa. Jälkiruoaksi vermukkoa lurmakastikkeessa.
Tonnikalapastaa, keitin tuorepastan ja sivussa pannulla nuhjaantuneet minitomaatit, sipulin ja mausteet, sit yhteen ja ääntä kohti
Helppoa itämaista: sipulia, porkkanaa, paprikaa, valkosipulia, tuoretta inkivääriä ja mietoa tuoretta chiliä pannulle öljyyn paistumaan, perään kookosmaito ja muutama tippa itämaista kalakastiketta(pirkka on jees), mustapippuria ja soijakastiketta. Kanaa sekaan jos ei kasvisversio kelpaa. Basmati- tai jasmiiniriisiä tai nuudelia lisäksi.
Tilattiin meksikolaista eli nachoja, tacoja ja burritoja.
Siskonmakkarakeittoa. Syksyn eka keittoruoka.
Kotitekoisia burgereita tein just.
Pakastepizzaa perjantain kunniaksi
Keitettyjä perunoita, tomaattinen ja paprikainen jauhelihakastike ja salaatti (salaatti, kurkku, oliivi, feta).
Minä joka unohdin perjantain: kanasuikaleita löytyi jääkaapista. Paistoin hyvin maustaen.
No, tortillaa? Valkosia papuja tomaattikastikkeessa, juustoraastetta, kasviksia suikaleina, raejuustoa niiden kanasuikaleiden kanssa, ja jotain sopivaa kastiketta kun salsaa ei nyt ole.
Kelpasi kaikille perheenjäsenille.
Jälkiruuaksi omenapiirakkaa ja vaniljakastiketta.
Makaronilaatikkoa.
Huomenna karjalanpaistia ja perunoita.
Pieni pala loimulohta ja lisänä paikallisen leipomon sämpylä ja itse tehty salaatti (kurkkua, tomaattia, salaattia, paprikaa, balsamicoa ja oliiviöljyä)
Valkoviiniä juomana
Woltti toi Bun2Bun burgerit ranuilla. Ei ole parempia burgereita Suomessa.
Mulla on kaapissa pussikeittoa, tai vaihtoehtoisesti perunoita 5 kg, tillimajoneesia ja tonnikalapurkki. Mietin jos uuniperunoita sillä tonnikalamajolla?