Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häistä: photoboothit, karkkibuffetit,hääbingo jne?

Vierailija
31.10.2014 |

Seurailen innokkaasti kaiken maailman hääblogeja vaikka omia häitä ei olekaan tiedossa. On kyllä pistänyt silmään kuinka paljon samat jutut kiertävät jokaisissa häissä! Aina on tuo photobooth ja ne rekvisiitatkin on ihan toistensa kopioita, sitten on se karkkibuffet ja vielä tuo hääbingo. Nämä on pistänyt eniten silmään vaikka mieleen tulee muitakin juttuja. Omassa lähipiirissä ei ole vähään aikaan kukaan mennyt naimisiin niin en osaa sanoa että tuleeko näiden blogien perusteella paljonkin vääristymää nykypäivän hääaktiviteeteista? Onko teidän viime vuosina vierailluissa häissä näkynyt näitä elementtejä, oletteko tykänneet?

Enkä siis lähde tässä siitä olettamuksesta, että nämä kaikki olisi huonoja juttuja, kiinnostaa vain että vääristääkö hääblogiympyrät näiden yleisyyttä. Esimerkiksi toi hääbingo voi onnistuessaan olla tosi hauska, varsinkin jos siihen pystyy keksimään kaikkia persoonallisempia juttuja :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet viimeiset häät,joissa olen ollut, on sisältänyt karkkibuffetin. Ei muuta mainitsemaasi. Kyse nuorista ihmisistä. :)

Vierailija
2/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa häissä vuoden sisään on ollut joku noista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmissä häissä missä kävin oli nuo kaikki! :0

Vierailija
4/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne taitaa olla suosittuja, ja blogien välityksellä tietysti ideat leviää ja niistä saa inspiraatiota mikä taas entisestään lisää noitten juttujen suosiota. Mä oon ollut muutamissa häissä, ja kyllä näissä perinteisemmissä ja isommissa häissä on kaikissa ollut just nuo mainitut aktiviteetit. 

Karkkibuffettia en välttämättä oikein ymmärrä, toki se siis näin vieraan roolissa on ihan kiva, kun voi mässyttää karkkia, mutten varsinaisesti ole tajunnut sen ideaa kun kuitenkin on jälkiruuat ja kakku sitten vielä erikseen. Eli omissa häissäni ei kyllä sellaista tule olemaan. Muut on kyllä kaikissa käymissäni häissä ollut tosi onnistuneita ohjelmanumeroita, että kyllä ne kelpaisi omiin häihinkin.

Häissäkin on aina omat trendinsä. Jossain vaiheessa on ollut ne tuolileikit, tuttu juttu jne., nyt nuo, muutaman vuoden päästä taas jotain muuta. 

Vierailija
5/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku noista oli jokaisessa hääjuhlassa viime kesänä joissa mies oli. Useassa nämä kaikki yhdessä.
Ja niitä häitä näki joka viikonloppu kesällä. Hän on siis valokuvaaja.

Vierailija
6/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut eikös melkeinpä kaikissa häissä ole aikaisemmin ollut ohjelmanumerona morsiamen ryöstö? Trendit vaihtuu myös hääjuhlissa :)

Vierailija
7/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo hääbingo on?

Vierailija
8/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut mitään noista tänä kesänä. Ei ollut meille tärkeitä asioita eikä meidän tai ystäväpiirimme tyylistä ajanvietettä.

Vierailija
9/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähiaikoina ollut kolmissa häissä, joissa ainoastaan yhdessä oli hääbingo. Muita ei ole ollut.

Vierailija
10/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ova nykyään aika harvassa kun ollaan "jo" päälle 40, eli en tiedä noista mitään. Karkkibuffetia ei ole vaikea kuvitella ( on tosin vaikea kuvitella että aikuiset mättäisivät karkkia buffet -pohjalta). Photoboothkin tuttu käsite, vaikkei sitä häissä olisikaan kohdannut. Mutta mikä tuo hääbingo on, miten se eroaa tavallisesta bingosta? 

Meidän hääjuhlissa 15 v. sitten oli hyvää ruokaa ja tanssia, pari puhetta. Oli kiva juhla ja avioliittokin on kestänyt ja jatkuu vaan ... :)

Nimim. Utelias

Vierailija
11/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on totta että trendit vaihtuu ja mulla on mielessä vielä nää vanhemmat trendit eli jonkun mainitsemat tuolileikit, tuttu jutut ym. Ja sekin että netissähän se inspiraatio leviää, varmasti on omissakin häissä sitten vuosien kuluttua sen hetken kuumia juttuja totta kai. Mutta ilmeisesti siis nuo ovat tällä hetkellä yleisiä! :)

Ja kysyvälle, hääbingosta esimerkki tässä (googlen kuvahausta napattu):

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/e7/15/da/e715dafa3dba1bc3319260ca4630a66b.jpg

Vierailija
12/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 22:47"]Joku noista oli jokaisessa hääjuhlassa viime kesänä joissa mies oli. Useassa nämä kaikki yhdessä.
Ja niitä häitä näki joka viikonloppu kesällä. Hän on siis valokuvaaja.

[/quote]

Unohtui lisätä että myös ns baaribuffet/alkoholibuffet on myös lisääntymään päin. Eli saa itse pulloista miksata haluamansa juoman.

Vierailija
13/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei taida enää pitää normaaleja häitä ilman kiusallisia leikkejä ja visailuja.

Ujosta ihmisestä em asiat ovat kamalia.  Karkki kyllä kelpaa...

Vierailija
14/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin ihan omakohtaisesti niin tuollainen hääbingo olis tosi kiva varsinkin häissä joissa porukka tuntee hyvin toisiaan. Siihen voisi laittaa jotain henkilökohtaisempia hauskoja juttuja, kuten esim. bestman sanoo jonkun tutun maneerinsa, kalevi-setä hakee viidennen kahvikuppinsa tms.  :)

Vierailija
15/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baaribuffetkin kuulostaa ihan kivalta jos sen saa jotenkin fiksusti toteutettua ja niin, että ihmiset tosiaan onnistuisivat sitten tekemään ihan juotavan makuisia sekoituksia säädyllisellä alkomäärällä :D

Odottelen mielenkiinnolla mitkä mahtaa olla seuraavat hääjuhlien trendit. Välillä olen koittanut niitä pohdiskella mutta yllättävän vaikeaa. Tällaiset erilaiset buffetit varmaan kyllä yleistymässä muutenkin, vaikkapa hampurilaisbuffet, sikaribuffet (tämänkin blogeista bongannut), mitä nyt ikinä keksitäänkään aina.

Vierailija
16/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pohtinut omiin tuleviin häihimme amerikkalaista vivahdetta, eli vihkimisen jälkeen olisi cocktail hour, pientä naposteltavaa saatavilla tarjoilijoiden tarjoillessa näitä ihmisten seassa ja bändi soittaisi viihdyttäen vieraita. Ja tuossa olisi kunnon baarimikko, tyyliin Tomppa Cocktailissa, joka tekisi temppuja drinksujen teon ohessa.

Sitten näyttävä sisääntulomme ja illallinen tarjoiltaisiin pöytiin, 2 vaihtoehtoa, ei mitään buffettia. Sama jälkiruoan kanssa.

Ruuan jälkeen dj ja tanssia.

Täytyy vain vielä keksiä miten järjestää tämä kohtuullisella budjetilla.

Vierailija
17/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme olivat viimeisissä häissä, joissa olin. Photobootheja on ollut myös monissa. Itse en oikein niistä tykkää, on niin nähty noi viiksikuvat...

Vierailija
18/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kivalta kuulostaa 17! Tuollaiseen järjestelyyn saa tosiaan rahaa uppoamaan jos vaan tahtoo :D

Vierailija
19/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut häissä joten omaan korvaan kuulostavat ihan mukavilta ideoilta!

Vierailija
20/22 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin karkkibuffet, photobooth ja hääbingo vaikka kaikissa häissä kuin ne piinalliset leikit, joita on harrastettu viimeiset parikymmentä vuotta. Ehkä joku haluaa tulla väkisin vedetyksi mukaan johonkin tanssikilpaan tai säären tunnistukseen, mutta itse voin todellakin elää ilman.