Ystäväni lapsi 2v9kk eikä aloittanut vielä pottatreenausta
Kuulemma on aina niin kiirettä... Musta toi on uskomatonta. Haluaisin sanoa jotain asiasta, mutta toisaalta olen yrittänyt rajoittaa toisten tapoihin puuttumista.
Jotenkin vaan tuo koko kasvatustilanne tuossa perheessä on niin uskomaton, että mun on vaikea hillitä itseäni. Lapsi myös käyttää vielä tuttia koko ajan, eikä ole luopunut tuttipullostakaan. Kohdellaan vielä täysin vauvana. Ei osaa puhua kuin pari-kolme sanaa, mutta yhtään ei panosteta puheen kehitykseen.
Muutenkin tämä perhe on sellainen, että heidän elämänsä on täyttä kaaosta ja kämppäkin aina kuin hävityksen kauhistus. Periaatteessa mukavia ihmisiä ja lasta kyllä rakastetaan yli kaiken ja kohdellaan hyvin. Jotenkin vaan joku ote on hukassa.
Miten jaksan olla vaiti? Kuuluuko tämä juttu mulle tippaakaan? Sanokaa nyt, että mind your own business. Että en menisi aukomaan päätäni.
Kommentit (5)
Ja eiköhän tämä tapaus ole sovitettavissa muihinkin kuin tuohon yhteen perheeseen... En ole mitään nimiä täällä paljastellut.
hyvin ja on rakastettu, niin eiköhän se ole tärkeintä.
2v1kk viimeistään pitää olla kaikki kunnossa -juttuja.
Mäkin esikoisen kohdalla ressaannuin näistä kaikista asioista ja aiheutin varmaan peruuttamatonta vahinkoa kun tein epäkypsästä lapsesta väkisin kuivan.
Oikeasti montako lasta olette eskarissa nähneet vaipoissa? Entä käyttävän tuttia tai tuttipulloa? Taitaa siihen mennessä olla aika vähissä, vaikka vanhemmat eivät tekisi asialle mitään.
Entä kuinka monessa työhaastattelussa tai työpalaverissa te olette päätyneet vertailemaan 'älykkyyttänne' kuivaksi oppimisen perusteella tai tutin käytön pituudella?
Niinpä. Tätä suoritus- ja kilpailuyhteiskuntaa vaan pitää väkisin ylläpitää ja ulottaa se yhä nuorempiin. Kyllä mä väittäisin, että rakastaminen, välittäminen ja huolenpito on ne tärkeimmät, mitä voit lapsellesi tehdä.
No meillä lapselle aloitettiin pottatreenaus 2v6 kk iässä, koska ei suostunut sitä ennen siihen istumaan. Kuukaudessa oppi kuivaksi yötä myöten. Koskaan ei ole pissannut sänkyyn yöllä. Housuun pissasi aluksi muutaman kerran. Että ei välttämättä yhtään tyhmää odottaa. Vanhempi lapsi oppii kerralla koko homman. Tuskin olen ajatustakaan nyt pienemmämkään potta-asioille uhrannut. On nyt 10 kk. Voishan siitä yhden lisäaskareen itselleen keksiä, mutta on muutakin tekemistä :)
kun lukee, mitä täällä hänen perheestään kirjoitat. En ymmärrä, että miksi täällä sitä päivittelet, ennemmin sanoisin asiallisesti siitä ystävälleni ja kannustaisin häntä aloittamaan pottatreenit ym.