Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät työnhakijat - miten menee?

Vierailija
31.10.2014 |

Täällä on aika epätoivoinen tunnelma. Sadan työhakemuksen rajapyykki ylitettiin tänään. Haastatteluja takana vain yksi. Hakijoita eri työpaikkoihin on lähes aina se sata päätä tai yli.

Miten teillä pysyy pääkoppa kasassa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin tänään ja nyt on toivoa ilmassa. Lopullista päätöstä ei ole tehty, mutta vahvoilla olen. Jeeeee!

Vierailija
22/32 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään väänsin 5 hakemusta. Muuta ei sitten olekaan auki tällä hetkellä. Vaikeahko ala itsellä eli paikkoja harvemmin auki. Mietin jo väikkärinkin tekoa, mutta ei siitäkään kukaan maksa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli päivärahoihin alennus. Laitan valituksen menemään, ei varmaan auta mitään, mutta on oikeus ilmaista mielipide aktiivimallista.

Vierailija
24/32 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei olisi perintöjä, osakesalkkuja tai muuta pahanpäivän varaa, miten se yhden päivän "karmewa sakko" oikeasti ketään kaataa?

Mullei ole mitään enkä mitään h-tin höpötyksiä (=aktiivimalli) sure.

Olen aktiivinen, jos mua huvittaa.

Ap:lle kiitos kysymästä, hyvin menee.

Vierailija
25/32 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvin. Pesin tänään auton ja istuttelin tomaatteja. Työkkäristä ei ole kuulunut kuukauteen.

Vierailija
26/32 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanut jo kauan aikaa sitten. Nyt saan työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotukea, joilla tulen jotenkin toimeen. 

Vierailija
27/32 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömyydestä nousee muka paniikki? Miettikääs nyt vähän; ei maailma voi olla sellaiseksi paikaksi tarkoitettu ja siten "rakennettu", että työ on jokin ihmisen elinehto. Olemassa olo perustuu johonkin paljon suurempaan. Tai ylipäätään ei ole olemassa mitään sellaista asiaa, joka olisi ehtona täytettävä, jotta voi olla onnellinen. Kaikki on kiinni omista ajatuksista ja niihin uskomisesta. Ajatukset on kuitenkin pelkkä harha.

Vierailija
28/32 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 20:49"]Kyllä sadalla hakemuksella pitäisi tulla vähintään parisenkymmentä haastattelua, jos hakee itselle realistisesti sopivia töitä koulutuksen yms puolesta. Nyt on hakemuksessa tai CVssä jotain vialla. Kannattaa panostaa hakemuksissa laatuun eikä määrään. Itselläni päättyi juuri muutaman kuukauden työttömyysjakso, jonka aikana laitoin ehkä 15 - 20 hakemusta ja olin 9 työhaastattelussa joista 2 tärppäsi.

Paikkaan voi olla 300 hakijaa, joista vaikkapa lähemmäs sata heistä voi olla aivan päteviä hommaan ja hyvät hakemuksetkin. EI NIITÄ KAIKKIA VAAN VOI KUTSUA (EDES) HAASTATTELUUN, SAATI PALKATA!

Kävin ohimennen kysymässä suoraan yhdestä firmasta duunia. 870 hakemusta pyöreesti tullu niille tammikuusta tähän päivään. VTTU 870!!!!

Vierailija
29/32 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talven reissasin ja nyt alkaa golfkausi, joten katsellaan duuneja ensi talvena uusiksi.

Vierailija
30/32 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön 50+ kirjoitti:

Olen luovuttanut jo kauan aikaa sitten. Nyt saan työmarkkinatukea, asumistukea ja toimeentulotukea, joilla tulen jotenkin toimeen. 

Sama täällä. Maksakoon kela avustuksia, koska kukaan ei palkkaa 55vuotiasta.

Vierailija
31/32 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yhtenä päivänä laitoin taas hakemuksia pöytäkoneella. Olkapää kipeytyi. Nyt on parempi taas keskittyä olennaiseen. Olen kävellyt, maalannut, lukenut ja varannut matkan. Ehkä joskus riskeeraan taas olkapääni kanssa ja haen töitä.

Vierailija
32/32 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee siedettävästi, rahat kuitenkin riittävät hyvin. Äärimmäisen vaikeasti työllistyvä ikityötön ja resurssipulan vuoksi työkkärin selvitysten, arviointien ja toimenpiteiden rattaat pyörähtävät pikkuruisia askeleita aina parin kuukauden välein, tai oikeastaan harvemminkin. Mikäpä siinä, jos asia ei kerran ole kovin tärkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä