Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko hoitanut potilasta, joka pelkää kuolemaa? (vuodatus)

Vierailija
31.10.2014 |

Sellaista, joka menee pelosta täysin sekaisin eikä hallitse itseään. 9-vuotias pitkäaikainen potilaani kuoli viime viikolla. Hän itki hysteerisesti, kasteli yöllä sairaalapedin, oli hyvin melankolinen eikä lopulta syönyt mitään. Hän ulvoi itkusta... Itki sitä, ettei näe enää isää ja äitiä ja isoveljiä. "En halua!" hän huusi. Hänen aikansa kuitenkin tuli ja hän lähti matkaan omien kyyneleidensä saattelemana, perheensä sylissä.

Olen potenut hirveää ahdistusta, uni ei tule. Mitä pahaa hän teki, että elämä riistettiin häneltä pois? Minulla on niin hirveä olo tuon näyn jälkeen. Kaikenlaista olen työni puolesta joutunut kokemaan, mutta tämä kouraisi. Harkitsen todella irtisanoutumista, en halua mennä enää töihin maanantaina. Aika on herkistänyt minut ja tunnen olevani henkisesti loppu tähän työhön juuri nyt. Ajatuksia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 20:25"]

Käänny työterveys huollon puoleen. Se on oikea kanava käsitellä tuommoisia asioita. Voi olla että juuri tämän lapsen vanhemmat tai sukulaiset lukevat tätä palstaa. En usko että viime viikolla kuoli kovin montaa 9 vuotiasta pitkäaikais sairasta lasta.

[/quote]

Ja sitten? Saavat lukea että hoitajaakin tapaus kosketti. Onpa ihan kauheaa. 

Vierailija
22/23 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä voisi työskennellä terveysalalla. Itkettää ajatuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi olisi tarvinnut tukea lähestyvän kuoleman käsittelyyn. Ap tarvitsee tukea tilanteen käsittelyyn, työterveyshuolto varmaan oikea paikka. Kun käsittelet oman ahdistuksesi hyvin, voit seuraavalla kerralla auttaa myös lasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi