Oletko 6 L:n ylioppilas?
Mitkä aineet kirjoitit ja milloin? Minä sain laudaturit äidinkielestä, pitkästä englannista, keskipitkästä ruotsista, lyhyestä saksasta, lyhyestä ranskasta ja reaalikokeesta. YO1995
Kommentit (59)
No jaa, miten se 6 laudaturia lasketaan. En ja kuitenkin kyllä. Kirjoitin keväällä 1993 kuusi ainetta (äidinkieli, pitkä englanti, vähemmän pitkä ruotsi, lyhyt matematiikka, reaali ja lyhyt ranska), mutta sain ruotsista M:n, jonka sain korotettua seuraavana syksynä älläksi.
En todellakaan. 0 ällää, mutta nyttemmin kaksi korkeakoulututkintoa ja koulutustani vastaava vakityö. Niillä minulle enemmän merkitystä kuin "ällillä", joita kukaan ei missään ole kysellyt korkeakoulun hakuprosessin jälkeen.
Vuosi 1982. Äidinkieli, ruotsi, enkku, saksa, reaali, lyhyt matikka. Äidinkieli saattais olla nykyään eximia, muut varmasti L.
Minä olenkin Yllllllllllllllllllllllioppilas. Näin monen ällän oppilas täällä.
Jep. 6 X L -tulos tuli, mutta 1. äidinkielen yo-koe (aineistoaine) lähti A:na (hermopaine ja ajan loppuminen kesken puhtaaksikirjoitusvaiheessa). Viikon päästä (otsikkoaine) sujui jo paremmin. Ja kirjoittamani aineet olivat: äidinkieli, pitkä EN, keskipitkä RU, lyhyt SA, lyhyt MA ja reaalikoe. (Kevään 1995 YO)
Yksi L vain, saksasta. Loput M-arvosanoja (5 kpl). Lakkiaisissa osa suvusta keksi vitsailla minun olevan Frau Hitler.
En jaksanut pingottaa niin kirjoitin vain 4 E:tä historian, pitkän matikan, äidinkielen ja englannin.
Kuusi ällää, mutta ei osaa kirjoittaa numeroita oikein. Nyt joku haiskahtaa.
En ole kuin yhden ällän ylioppilas
Olen.
Venäjän kielen kirjoitin ja olen sitä opiskellut edelleen. Lukion jälkeen olin yo-kirjastossa töissä ja se oli hyödyllinen taito translitteroinnissa.
6L ajalta ennen E:tä. Todennäköisesti Eximia-aikana olisin 5L:n yo. Kirjoitin äikkä, laaja matikka, A-enkku, B-ruotsi, C-saksa ja reaali (fy-ke-bi)
vm 1994
LLLLLM (1981)
TKK/tekn.fys., väitellyt.
Vierailija kirjoitti:
6L ajalta ennen E:tä. Todennäköisesti Eximia-aikana olisin 5L:n yo. Kirjoitin äikkä, laaja matikka, A-enkku, B-ruotsi, C-saksa ja reaali (fy-ke-bi)
vm 1994
Jos olet kirjoittanut "äikkä" niin melko sekavasti esität asiasi.
En: kirjoitin 5 L:ää, yhden E:n ja yhden M:n vuonna 2003. ”Ennen vanhaan” tuo olisi siis tavallaan ollut 6 L:ää ja yksi M.
Vierailija kirjoitti:
Yksi L vain, saksasta. Loput M-arvosanoja (5 kpl). Lakkiaisissa osa suvusta keksi vitsailla minun olevan Frau Hitler.
Harvinaisen typeriä sukulaisia.
Nyky yo-kokeita ei voi ihan verrata menneiden vuosikymmenten kokeisiin.
Äitini joskus 70-luvulla kirjoitti lyhyestä kielestä L:n ja tuolloin oli riittänyt, että osaa kääntää tekstin suomeksi ja toisinpäin.
On hieman kokeet muuttuneet siitä. :D
Ne, jotka kirjoittivat 6 laudaturia niin, että mukana on lyhyt matematiikka, eivät ole mitään todellisia 6 laudaturin ylioppilaita. Lyhyen matematiikan L vastaa suurin piirtein pitkän matematiikan C:tä.
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka kirjoittivat 6 laudaturia niin, että mukana on lyhyt matematiikka, eivät ole mitään todellisia 6 laudaturin ylioppilaita. Lyhyen matematiikan L vastaa suurin piirtein pitkän matematiikan C:tä.
:D
Kylla, mutta ennen E:n "väliintuloa" (1994): äidinkieli, pitkä ruotsi, keskipitkä englanti, pitkä matematiikka, D-saksa (lukiossa alkanut) ja reaalikoe (sillisalaattia: mm. historiaa, maantiedettä, kemiaa, biologiaa).