Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko ongelmia esim. teini-iässä jos lapsi ei ole koskaan lasketellut?

Vierailija
31.10.2014 |

Kuinka yleinen tuo harrastus nykyisin on? 80-luvun lopulla oli jossain määrin noloa jos yläasteikäinen ei ollut koskaan lasketellut. Miten nykyään?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyn kanssa ilmenee murrosiässä ongelmia jos ei ole koskaan laskettelut. Kävely voi muuttua katkonaiseksi taikka nuori alkaa hoipertelemaan. Myös puhe voi alkaa samaltamaan jos ei laskettele.

Vierailija
2/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettelun puute tunnetaan myös porttina kovempiin aineisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ongelmai siitä muka voisi tulla? Olin yläasteella vuosituhannen vaihteessa, eikä silloin pidetty nolona jos ei ole koskaan lasketellut (tai sitten laskettelu oli niiin tavanomaista, ettei siitä edes puhuttu).

Vierailija
4/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laskettelin (lautailin) ensimmäisen kerran liikuntatunnilla seiskaluokalla. Sen jälkeen vanhemmatkin veivät laskemaan ja ostivat laudan, kun siskon kanssa innostuttiin. Ihan hyvin ehti niinkin vanhana oppia peruslaskemisen. :)

Vierailija
5/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yläasteikäinen 80-luvun lopulla, enkä vielä 4-kymppisenäkään ole kokenut ongelmaksi sitä, etten ikinä ole lasketellut :)

En ole kyllä viemässä omaakaan lasta rinteeseen. Ehkä jos lapsi teininä kokee asian tärkeäksi, hän sitä laskettelureissua ehdottaa tai lähtee kaverin perheen mukana tms, mutten ajatellut tälläkään asialla stressata etutkäteen.

Me käydään murtsikkahiihtämässä aina kun lähipelloilla on lunta....siitäkin katsotaan kieroon. Palstasta päätellen on ihan aatamin aikaista eikä ainakaan koulussa saisi oppilaita laittaa hiihtämään...

Vierailija
6/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan taas.. Mitenkäs se laskettelu nyt liittyy teini iän ongelmiin? Minä laskettelin epäsäännöllisesti teini ikäisenä ja tuloksena paskaksi menneet polvet. Kyllä ne ongelmat tulee ihan muualta

Vierailija
7/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tarkoitan just tilannetta että mennään koulun kanssa laskettelemaan ja yksi on siellä ihan hessuhopona... kun kaikki muuta ovat suunnilleen 5-vuotiaasta asti lautailleet, reissanneet Lapin laskettelukeskukst jne.

Mutta en siis tosiaan tiedä miten yleistä se nykyään on, juppiaikoihin "kaikki" lasketteli.

ap

Vierailija
8/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi jää paljosta paitsi, sillä laskettelu on kivaa.

Vierailija
9/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä voi tulla kamalia ongelmia. Itse en ole koskaan lasketellut, ja nyt nelikymppisenä olenkin sairaseläkkeellä :/

Vierailija
10/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23-vuotias enkä ole eläessäni lasketellut. Ei me koulun kanssa käyty missään laskettelureissuilla ja jos oltas niin siellähän sitä ois oppinut. Miten tää nyt on taas niin iso ongelma?

Vierailija
11/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan lasketellut, enkä laskettele. Lapsikin oli tästä huvista jäänyt kokonaan paitsi. Koulun kanssa sitten liikuntapäivänä oli mahdollisuus vuokrata välineet ja lähteä opettelemaan. Sen jälkeen on käynyt satunnaisesti laskettelemassa. Lapsi ei ainakaan sitä nolona kokenut, ettei ollut aiemmin laskettelemassa käynyt.

Vierailija
12/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tähänkin varmaan vaikuttaa se, missä päin Suomea tämä laskettelutaidoton teini asustaa. Täällä pohjoisempana, kun lähin rinne on suunnilleen nurkan takana, on aika vähissä (ainakin oman lähipiirini kokemuksen perusteella) ne teinit, jotka eivät koskaan ole edes kokeilleet. Kaikkihan eivät hurahda, vaikka kokeilisivatkin. Itse olen joutunut parin vuosikymmenen tauon jälkeen takaisin rinteisiin, kun lapseni päättivät tykästyä lajiin.

Vierailija
13/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 15:35"]

Niin, tarkoitan just tilannetta että mennään koulun kanssa laskettelemaan ja yksi on siellä ihan hessuhopona... kun kaikki muuta ovat suunnilleen 5-vuotiaasta asti lautailleet, reissanneet Lapin laskettelukeskukst jne.

Mutta en siis tosiaan tiedä miten yleistä se nykyään on, juppiaikoihin "kaikki" lasketteli.

ap

[/quote]

Ei helvetti. Senkö takia pitää laittaa lapsi laskettelemaan, että kaikki muutkin tekee niin?

"Hei Pertsa, meijjän lapsi kyl sit laskettelee ettei se oo yhtä nolo liikassa ku Olli silloin kerran."

Vierailija
14/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut ongelmaa , lukio sujuu loistavasti. 

Vierailija
15/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 20-vuotias eikä kovin moni harrasta laskettelua. Vaikea löytää kaveria reissulle.

Vierailija
16/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. Ei ole mikään pakko lasketella missään iässä.

Vierailija
17/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 15:35"]

ap

[/quote]

Harvassa koulussa kai viedään kaikkia laskettelemaan, yleensä se taitaa olla vain yksi liikuntapäivän vaihtoehto, jos sitäkään.

Vierailija
18/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja käytiin kyllä koulun kanssa laskettelemassa 90-luvulla. Osa  lasketteli, osa hiihti ja loput laski sitten pulkkamäkeä viereisellä rinteellä :D Minä laskin pulkalla. Nyt olen 33v ja koskaan en ole lasketellut.

Vierailija
19/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se koulu ei ole rinteen vieressä, niin ei millään koululla ole rahaa sellaiseen reissuun :)

Vierailija
20/47 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattakaa lapset että ovat hyvällä itsetunnolla varustettuja.