Lähtisinkö yksin Budapestiin?
Olen käynyt siellä aiemmin kerran. Samoin olen matkaillut yksin muutenkin, aikanaan nuorena. Nyt tuntuu, että kaikki pelottaa. Tekisi mieli mennä shoppailemaan marraskuussa.
Kommentit (12)
Lähde ihmeessä. Budapest on todella kiva kaupunki, enkä ole kokenut ollenkaan uhkaavaksi. Varsinkin jos ostosmatkalle olet lähdössä niin mitä pelättävää siellä olisi kun ei yöaikaan yksin liiku?
Olen nainen ja matkustanut yksin läpi Intiat, Nepalit, Vietnamit, Meksikon, Guatemalan, ympäri Jenkkilää ja Eurooppaa ja kyllä, Budapestiin todellakin uskaltaa lähteä yksin, Helsinkikin on vaarallisempi. Mielestäni ei mikään varsinainen shoppailukaupunki, samoja ketjuliikkeitä kuin Suomessa ja osittain jopa kalliimpaa kuin täällä mutta paljon kulttuuria ja historiaa, kahviloita ja idyllisiä kävelykatuja jne.jne. Tonavan risteilyä suosittelen myös lämpimästi, ,voit varata sen suoraan joen varren laivayhtiöiltä, kannattaa kysellä tarjousta useammasta paikasta. Ja siihen shoppailuunkin löytyy kyllä mielenkiintoisempia liikkeitä kuin HenkkaMaukat ja Zarat jne., kaduilla tulee vastaan paljon kirppiksiä ja second handeja joista voi tehdä löytöjä. Hauskaa reissua!
Lähde vain. Budapest on leppoisa ja helppo matkakohde, jossa julkinen liikenne toimii hyvin.
Hei, millä kaduilla Budabestissa on ns second hand ja kirppisliikkeitä? Kiitos!
Se pelko johtuu av:n lukemisesta. Täällä tulee aivan neuroottiseksi.
Minunkin tekisi mieli sinne. Käynyt kerran suskoni kanssa. Ihan hyvin voit yksinkin mennä.
Budapest on verrattain aika rauhallinen kaupunki. Majottuisin johonkin Andrássy útin varrelle. Siinä liikkuu aina ihmisiä vuorokaudenajasta riippumatta, niin joutuu epätodennäköisesti hiipparin uhriksi.
Ihan leppoisalta on tuntunut matkustaa pari kertaa yksin Budapestiin. Vähän tietysti kannattaa perehtyä vaikka google streetviewillä siihen, millaiselle alueelle on majoittumassa jne., kaikki sivukadut eivät välttämättä näytä ihan puhtoisilta vaikka tuskin ovat silti niinkään vaarallisia.
Albania, Kosovo ja Ukraina ovat sellaisia euroopan maihin, joihin en tällä hetkellä yksin tykkäisi lähteä.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:55"]
Olen nainen ja matkustanut yksin läpi Intiat, Nepalit, Vietnamit, Meksikon, Guatemalan, ympäri Jenkkilää ja Eurooppaa ja kyllä, Budapestiin todellakin uskaltaa lähteä yksin
[/quote]
Tuo ensimmäinen lauseesi kylläkin kertoo jo siitä, että riskinottoprofiilisi on niin toiselta planeetalta kuin aloittajan, että sinänsä hyvää tarkoittava neuvo lienee tässä tapauksessa kuitenkin hyödytön...
Kyllä, olen myös itse käynyt siellä yksin. Nuori nainen olen.
Minä ajattelin lähteä keväällä yksin Japaniin. Onko kukaan matkustanut sinne yksin? Vinkkejä?
Lähtisin.
Euroopassa kyllä uskaltaa matkustaa yksinkin mihin vaan.