Puhelinoperaattorit laskuttaa törkeästi uudella 5G:llä!
Hinnat nousseet ihan sikana!
Enää ei köyhällä ole varaa edes puhelinliittymään. Nyt revitään perusliittymästäkin se 15-20 €/kk. Jos ei edes käytä paljon nettiä puhelimella, pitää silti maksaa - turhasta.
Pirteä pikeepaitamies myi liikkeessä väkisin minulle uuden määräaikaisen liittymän, koska vanhan sopimus päättyy. Nyt pitää sitten maksaa 5 € enemmän / kk tästä samasta ilosta.
Taidan heittää koko puhelimeni metsään.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Minulle myytiin 5 g liittymä, vaikka puhelimeni ei riitä siihen.
No voi hurja, olipa yllättävää. Eivät ne keskiverto liittymämyyjät ole mitään konsultteja joiden missiona on optimoida just sulle täydellinen ratkaisu. Ne on saalistajia, jotka käyttävät hyväkseen helpoiten höynäytettäviä yksilöitä ensisijaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ilmasiksko teille pitäis liittymät ja netit antaa? Kannattaa miettiä sitä, että täällä kotimaassa netti ja puhelut on TODELLA halpoja verrattuna muualle maailmaan. Siellä se vasta kallista onki. Joten turhaa rutkutusta taas vaihteeks.
Meinaatteko, että operaattorit ilmatteeks sitä bisnestä tekee? Ihan vaan hyväntekeväisyyteen? Onko teillä mitään käsitystä, mitä maksaa tukiasemat , yhtyeydet, niiden ylläpito? Ei vissiin. KAttokaa laajempaa kuvaa ja lopettakaa mussutus. TAi netin sekä puhelujen käyttö. Sillo ei mee euroakaan. Laitatte vaikka savumerkkejä pihalla. JA 5G EI AIHEUTA MITÄÄN KORONAA. Tuleeko se virus 5G aaltoja pitkin sun modeemin/ puhelimen kautta hengitysteihin vai mitä helevt...tiä?=D Anna mun kaikki kestää. Ihmisten typeryys on aivan järkkyä.
Turhaan vaahtoat, ei keskiverto-annaliisa tai seppoilmari tajua noista asioista hölkäsen pöläystä. Käsityskyky loppuu siihen, että osaa painaa vihreää luuria kun puhelin pärisee. Kun ilmaisen ämpärin hakureissulla innokas liittymämyyjä lyöttäytyy annaliisan tai seppoilmarin juttusille, niin näiden omissa mielikuvissa alkaa heti kiilua massiiviset säästöt ja viimeistä huutoa oleva teknologia joka halutaan toki saada omaan käyttöön sitoumuksetta ja pelkillä taskunpohjalta nöyhtän seasta löytyvillä homeisilla kolikoilla.
Mulla on Telian dot. Maksan vain käytöstä. Yleensä lasku 9 e / kk, joka dataa yleensä. Oon kotona lähinnä wifissä, joka kuituliittymässä, enkä lähettele juuri tekstreita tai soita mihinkään… eli dataa kuluu se, minkä jossain muualla puhelinta käytän. Plussana e-sim eli ei fyysistä sim-korttia iphonessa.
Vierailija kirjoitti:
Ota prepaid. Etenkin jos kotona on taloyhtiön / vuokraan kuuluva netti ja tarvitset nettiä vain silloin tällöin muualla liikkuessa. Hädintuskin 5e menee kuussa.
Eipä tule prepaidilla soitellessa juuri puhelinlaskuakaan, koska kukaan järkevä ihminen ei ikinä vastaa prepaid-numeroihin. Niitä käyttävät lähinnä rikolliset, epäeettisillä tavoilla toimivat puhelinmyyjät ja moniongelmaiset.
Nuuka-Nyysteeni kirjoitti:
Mitä menit ostamaan. Minulla on vanha Elisan liittymä, jossa ei ole perusmaksua laisinkaan.
Höpö höpö. Ne on kaikki muuttunut maksullisiksi jo aikoja sitten
Vierailija kirjoitti:
Mitä menit ostamaan. Minulla on vanha Elisan liittymä, jossa ei ole perusmaksua laisinkaan.
Haa, mikäs tuo on? Sitä ei ainakaan näy Elisalla myynnissä.
Yhdellä tutulla on puhelimessaan pelkkä nettiliittymä.
Puhuu puhelunsa ja viestittelee pelkällä Signalilla ja WhatsAppillä.Liittymien ehdot ovat muuttuneet vuosien saatossa. Ihmiset hölmöyttään vaihtavat liittymiään tarjousten perässä, vaikka siinä pitkässä juoksussa häviää. Ei Elisallakaan enää vuosiin ole ollut perusmaksutonta liittymää valikoimissaan.
Mulla oli Elisan liittymä ilman kk-maksua vuosikausia kunnes vuonna 2015 tuli ilmoitus, että se lopetetaan ja olisi ollut pakko vaihtaa liittymään, jossa on netti ja perusmaksu 5€/kk. Uusi palveluvelvoite mukamas. Tämä liittymä oli kakkosliittymä, käytän työnantajan tarjoamaa puhelinetuutta, mutta ikävä se oli laittaa pois sillä numero oli kännykkäajan alusta ja kaikki tarvittavat henkilöt tiesivät sen ja tarpeettomien ei tarvinnut tietää sitä. Se oli vapaa-ajan puhelin.
Eli, epäilen onko kellään enää oikeasti Elisan liittymää, jossa ei olisi perusmaksua.
Tottakai 5g:llä rahastetaan kun tyhmät maksaa. Nettinä itselle, ja varmaa useimmille, riittäisi hyvin 3g nopeudet, joilla striimaa musiikit loistavasti ja katsoo jotkut youtube-videotkin. Näitä nyt ei enää ole pitkään aikaan ole myyty, niin käytössä perusnopeuksinen 4g.
Vierailija kirjoitti:
Minulle myytiin 5 g liittymä, vaikka puhelimeni ei riitä siihen.
Ja päätit kuitenkin ostaa sen?
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin liittymän. Myyjä ei ottanut puheeksi, että määräaikainen sopimus on maksettava loppuun toiselle operaattorille.
Ku setustako?
Ei, vaan sinun hölmöyttä. Määräaikainen tarkoittaa, että se sopimus sitoo määräajan. Molempiin suuntiin. Kannattaa hieman kuunnella mitä ne myyjät myy.
Vierailija kirjoitti:
Myi väkisin? Omaa typeryyttäsi ja heikkouttasi olet tässä tilanteessa. Opettele sanomaan ei.
Voihan sitä tosiaan olla ilmankin liittymää? Tosin nykyään hieman hankalammin kuin joskus vuosikymmeniä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Saunalahti latausliittymä on maksuton
https://elisa.fi/kauppa/puheliittymat/latausliittymat?gclsrc=aw.ds&gcli…
Vierailija kirjoitti:
Tietty osa kuluttajista vaeltaa operaattorilta toiselle parhaan hinnan toivossa, ja operaattoreilla on omat winback-tiimit joiden tehtävänä on houkutella asiakkaat jäämään "paremmilla" tarjouksilla. Näihin tarjouksiin liittyy lähes poikkeuksetta jonkinlainen sitoutuminen tai takaraja alennetulle hinnalle.
Joskus kannattaa toki kilpailuttaa, se on selvä. Mutta jatkuva veivaaminen todennäköisesti ei juuri säästä vaan siitä on enemmänkin riesaa ja tavalla tai toisella ennemmin tai myöhemmin sinua rahastetaan entiseen malliin tai enemmän.
Winback diilit ja kahden vuoden sitoutuminen on hyvä minusta. En jaksaisi aina veivata operaattorilta toiseen varsinkaan vähän väliä. Ottaisin vaikka viisivuotisen sopimuksen jos sellaisen hyvään hintaan saisin!
Vierailija kirjoitti:
Globetel
Hih, tuli niin ysäri mieleen tuosta yhtiöstä... Silloin oli halvin tapa soittaa ulkomaille.
Jos sulla on tupla simmi puhelin niin voit ostaa laitenetti simmin nettiä varten. Esim dna 50M 5e/kk jos on kotona welho netti, tai Moi 0.5M 5e/kk.
Puhelut whatsappilla kun mahdollista, muuten prepaidilla, tai globetel jos haluat pitää vanhan numerosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunalahti latausliittymä on maksuton
https://elisa.fi/kauppa/puheliittymat/latausliittymat?gclsrc=aw.ds&gcli…
Toihan oli hyvä. Vieläkin parempi kuin globetel kun ei ole kk maksua.
Vierailija kirjoitti:
Tietty osa kuluttajista vaeltaa operaattorilta toiselle parhaan hinnan toivossa, ja operaattoreilla on omat winback-tiimit joiden tehtävänä on houkutella asiakkaat jäämään "paremmilla" tarjouksilla. Näihin tarjouksiin liittyy lähes poikkeuksetta jonkinlainen sitoutuminen tai takaraja alennetulle hinnalle.
Joskus kannattaa toki kilpailuttaa, se on selvä. Mutta jatkuva veivaaminen todennäköisesti ei juuri säästä vaan siitä on enemmänkin riesaa ja tavalla tai toisella ennemmin tai myöhemmin sinua rahastetaan entiseen malliin tai enemmän.
Jos aina "veivaa", kun hintaa yritetään korottaa, niin ei siinä operaattori pääse rahastamaan. Itse en ole lähtenyt tuohon vaihtorumbaan, mutta viimeksi tarjousjakson lopussa sain jatkohintaa alas 8-9 euroa/kk ihan yhdellä soitolla. Operaattorilla tiedettiin kyllä kilpailijan tarjouskampanjasta.
Jos olisin vaihtanut, olisin saanut 50 euron lahjakortin kilpailijalta ja ehkä voinut sitten vaihtaa takaisin entiselle vielä edullisempaan hintaan. Tähän en ryhtynyt, mutta tuo rahastusyritys oli helppo väistää.
Itselläni on 4g ja 5g vaikuttaa kyllä kiskonnalta.
Olisit ottanut koronarokotteen. Etkö ole kuullut että sen mukana tulee 5g siru? Siirtää sen vain puhelimeen jos kyllästyy puhumaan olkapäälle.
Uskomatonta, että jollekin tulee vielä vuonna 2021 yllätyksenä se, että teleoperaattorit ovat voittoa tavoittelevia yrityksiä ja hinnoittelevat palvelutuotteensa kohderyhmien ja tuotteistuksensa mukaisesti. Ne, jotka haluavat etulinjassa uusinta ja nopeinta käyttöönsä maksavat aina tavalla tai toisella enemmän, ja useimmat ovat valmiita siihen. Sitten on myös niitä kuluttajia, jotka eivät erota alusastiaa 5G:stä, ja ostavat mitä myyjä pontevimmin käskee ostaa ja missä on värikkäimmät ja isoimmilla kirjaimilla olevat mainokset. Ja ihan omana, joskin perseaukisessa Suomessa aika helvetin isona ryhmänään ne, joille mikään ei saisi maksaa mitään, kaikki on kallista ja ihan normaali palvelutuotteistus on "kusetusta".
Ilmasiksko teille pitäis liittymät ja netit antaa? Kannattaa miettiä sitä, että täällä kotimaassa netti ja puhelut on TODELLA halpoja verrattuna muualle maailmaan. Siellä se vasta kallista onki. Joten turhaa rutkutusta taas vaihteeks.
Meinaatteko, että operaattorit ilmatteeks sitä bisnestä tekee? Ihan vaan hyväntekeväisyyteen? Onko teillä mitään käsitystä, mitä maksaa tukiasemat , yhtyeydet, niiden ylläpito? Ei vissiin. KAttokaa laajempaa kuvaa ja lopettakaa mussutus. TAi netin sekä puhelujen käyttö. Sillo ei mee euroakaan. Laitatte vaikka savumerkkejä pihalla. JA 5G EI AIHEUTA MITÄÄN KORONAA. Tuleeko se virus 5G aaltoja pitkin sun modeemin/ puhelimen kautta hengitysteihin vai mitä helevt...tiä?=D Anna mun kaikki kestää. Ihmisten typeryys on aivan järkkyä.