Mistä johtuu harhaluulo, että rumat naiset olisivat älykkäitä?
Itse tunnen monta rumaa ja/tai lihavaa naista ja heistä on 90% on kateellisia, pikkumaisia idiootteja joiden olemassaolo loukkaa estetiikan tajuani.
Kommentit (21)
On ihan päin vastoin tuokin asia, usein rumat on myös tyhmiä.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 11:44"]
Itse tunnen monta rumaa ja/tai lihavaa naista ja heistä on 90% on kateellisia, pikkumaisia idiootteja joiden olemassaolo loukkaa estetiikan tajuani.
[/quote]
Komppaan.Minä olen ruma, enkä ole Olympialaisten kirkkain soihtu...
En ole koskaan kuullu kenenkään väittävän tuommoista.
olen käynyt peruskouluakin 12 vuotta joten turha minua haukkua tyhmäksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 11:46"]
En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta. Ei älykkyydellä ja ulkonäöllä ole mitään yhteyttä toisiinsa, kumpaankaan suuntaan. Esim. sinä et vaikuta kovin älykkäältä, mutta en sen perusteella kykene sanomaan mitään ulkonäöstäsi.
[/quote]
Monessa tutkimuksessa on todettu että symmetriset piirteet kuvaavat parhaita geenejä. Näissä yhdistyy sekä ulkoinen kauneus että älykkyys.
En ole koskaan ajatellut noin. Minusta sellaiset perusnätit naiset, jotka ovat siistejä, mutta eivät viimeisen päälle huoliteltuja vaikuttavat älykkäimmiltä.
Joka päivä tuntikausia itseään meikkaavat ja täysin itsensä rappiolle päästeneet yllättävät eniten, jos ovat älykkäitä.
Mies
Useammin olen törmännyt harhaluuloon, että älykkäät naiset ovat rumia tai jos ovat kauniita, niin sitten ne on varmasti ainakin ihan järkyttävän huumorintajuttomia ja ilkeitä.
Kaunis, mukava ja älykäs nainen tuntuu olevan asia, joka on monen mielestä yksinkertaisesti sula mahdottomuus.
Tota en oo kuullu, mutta kauniita naisiahan pidetään yleensä tyhminä ja se johtuu varmasti siitä, että joillain kauniilla naisilla ei todellakaan oo niitä älynlahjoja ja pitää yrittää pärjätä sitten ulkonäön voimalla, tarkotan esim. missejä. Mutta ei tod. tarkota että kaikki kauniit naiset olis tyhmiä, tyhmiä on kaikennäkösissä, samoin älykkäitä. Itse arvostan naista joka on älykäs, itsevarma ja seksikäs, naaman kauneudella ei niin väliä, mut ei sekään haittaa ;)
Väitetäänhän myös että rumat naiset olisivat hyviä sängyssä. Jonkun mätisäkin duunaus on ankeinta hommaa.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 12:11"]
Tota en oo kuullu, mutta kauniita naisiahan pidetään yleensä tyhminä ja se johtuu varmasti siitä, että joillain kauniilla naisilla ei todellakaan oo niitä älynlahjoja ja pitää yrittää pärjätä sitten ulkonäön voimalla, tarkotan esim. missejä. Mutta ei tod. tarkota että kaikki kauniit naiset olis tyhmiä, tyhmiä on kaikennäkösissä, samoin älykkäitä. Itse arvostan naista joka on älykäs, itsevarma ja seksikäs, naaman kauneudella ei niin väliä, mut ei sekään haittaa ;)
[/quote]
meikkaus ja vaatteet eivät tarkoita kauneutta toisin kuin monesti luullaan. tyrkyt push-up naiset eivät ole kauniita kuin teinien ja amislaisten keskuudessa.
luonnonkauneus on jotain muuta... usein hyvin symmetriset ja kauniit kasvot ja kroppa.
Jos jotakin syytä on, niin se että kauniin ei tarvitse olla niin "älykäs" kuin ruman saadakseen hyvän elämän.
Peruskoulussa sellaiset hiirulaiset ovat yleensä koulussa hyviä, suositut ovat pissiksiä. Myöhemmin hiirulaisista voi tulla näyttävän näköisiä.
Vai olisiko pikemminkin niin, että jos joku on kaunis niin häntä sitten pitää ihan silkasta kateudesta haukkua tyhmäksi vaikka ei mitenkään erityisen tyhmä olisikaan. Jos kaunis mokaa kerrankin, hän saa tyhmän leiman mutta rumalle kokeilu ei ole niin paha. Sitten haukkuja voi selitellä itselleen "vaikka en ole kaunis niin olen sentään älykäs, toisin kuin TUO!"
En ole koskaan kuullut kenenkään väittävän että ruma = älykäs.
Onko kohdallesi osunut esipuberteettisia traumoja, joihin liittyy rujo älykkönainen..nyyh:(
Älyllä/viisaudella ja ulkonäöllä on se yhteys, että kehnonkin näköinen voi omilla taidoillaan parantaa ulkonäköään huomattavasti niin että onkin jo hyvännäköinen. Kauniilla naisilla on usein heille sopiva kampaus ja meikki, he tietävät, minkämuotoiset ja -väriset vaatteet pukevat heitä ja heillä on lisäksi energiaa toimia tämän tietämyksensa mukaan. Jotain lahjakkuutta heillä siis on enemmän kuin harmaavarpussisarillaan. En osaa siis pitää heitä tyhminä, vaan lahjakkaina.
Varmaan ainakin siitä, että älykkäät naiset eivät yleensä ole pahimpia pinnallisia pissiksiä, joille huolellinen meikki ja hiustenpidennykset ovat tärkeitä. Todellisuudessa ihmiset näyttävät kuitenkin yleensä paremmalta meikattuina, varsinkin usein vaalearipsiset ja -kulmaiset suomalaiset. Eli rumat eivät välttämättä ole älykkäitä, mutta älykkäät eivät panosta ulkonäköönsä yhtä usein kuin tyhmemmät.
Lähtökohtaisesti sekä kauniit että rujot ovat alkutaipaleellaan tasan tarkkaan yhtä älykkäitä, mutta rujojen kokema jatkuva aliarvioiminen, kiusaaminen, ja ympäristön ahdistava paine saa heidät kääntymään introverteiksi tai ainakin pakittamaan taaemmalle, tämähän on tuttua jo psykologiasta..
En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta. Ei älykkyydellä ja ulkonäöllä ole mitään yhteyttä toisiinsa, kumpaankaan suuntaan. Esim. sinä et vaikuta kovin älykkäältä, mutta en sen perusteella kykene sanomaan mitään ulkonäöstäsi.