Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella (8v) on jatkuvasti "hirveä nälkä" vaikka syö 5 kertaa päivässä, on hoikka

Vierailija
17.09.2021 |

Aamulla muroja/vanukasta
Koulussa lounas, mitä nyt milloinkin
Välipala 2 paahtoleipää kinkulla ja juustolla
Lounas yleensä kanaa/kalaa, perunoita tai riisiä ja salaatti
Iltapala yleensä banaani, omena tai jugurttia

Kuitenkin vielö välipalan ja lounaan välillä, sekä iltapalan jälkeen valittaa nälkää. Kouluun olen ollut yhteydessä ja siellä lapsi syö normaalin annoksen. Juo koulussa maitoa, kotona vettä, piimää ja joskus mehua. Poika on 138cm/26kg. Pitäisikö vaan antaa lisää ruokaa illalla? Toisaalta jos syö itsensä täyteen, ei saa nukuttua kunnolla.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanukas ei ole aamupala.

Mutta en tajua tota puuro-innostusta. Ei mulla ainakaan koskaan pysynyt nälkä pois puurolla. Muroilla pysyi (vaikka en syönyt mitään jättiannosta). Edelleen aikuisena sama juttu. Jos syön aamulla puuroa, niin on kiljuva nälkä kahden tunnin päästä. Pienikin murokippo pitää nälkää puoleen päivään.

Puuron kanssa pitää syödä leipää niin pitää nälkää.

Vierailija
42/52 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google kerto et 7-10v kalorin tarve on 60-70kcal/kg eli aika paljon ne lapset syö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanukas ei ole aamupala.

Mutta en tajua tota puuro-innostusta. Ei mulla ainakaan koskaan pysynyt nälkä pois puurolla. Muroilla pysyi (vaikka en syönyt mitään jättiannosta). Edelleen aikuisena sama juttu. Jos syön aamulla puuroa, niin on kiljuva nälkä kahden tunnin päästä. Pienikin murokippo pitää nälkää puoleen päivään.

Hiilarin lisäksi vielä lisää hiilaria?

Vierailija
44/52 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä heppoiset ruuat lapsiparalla. Kunnollinen aamupala heti huomisesta alkaen, ei mitään vanukkaita ja muroja. Koulun jälkeen pitää syödä kunnollinen päivällinen kotona, pari hedelmää ei auta mitään. Ruuasta pitää löytyä proteiinia ja rasvaakin.

Kun lapsi tulee murrosikään ja varsinainen syömäkausi alkaa niin kotona pitää olla oikesti vahvaa ruokaa tarjolla. Muuten menee siihen, että omilla rahoillaa turvautuu eineksiin ja pikaruokaan. 

t. 2 pojan äiti

Vierailija
45/52 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanukas ei ole aamupala.

Puurossa on kuituja, jota ruuansulatus tarvitsee, leipä on täyttävämpää. Kumpaakin voi syödä aamiaisella kunhan mukana on jotain proteiinipitoista. Puuro kannattaa keittää maitoon.

Vierailija
46/52 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hoikka 6v on kans aina nälkäinen, syö melkein yhtä paljon kuin minä. Liikkuu paljon ja on varmaan kasvuspurtti tulossa. Annat tietenkin lapselle enemmän ruokaa, kunnolla ravitsevaa eikä mitään sokerihöttövanukkaita jotka ei pidä nälkää yhtään.

Vierailija
47/52 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanukas ei ole aamupala.

kato, hiilarihullu!

Vierailija
48/52 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 8- ja 10-vuotiaat pojat. Kumpikin normaalipainoisia, toinen keskikäyrällä ja toinen hoikka. Pelaavat jalkapalloa.

Joskus koulussa on ollut pahaa ruokaa ja kotonakaan ei satu olemaan kunnon syötävää. Silloin syövät iltapäivän aikana paahtoleipäpaketin puoliksi, päälle kinkkua ja kurkkua.

Joten minun korvaani kuulostaa kidutukselta tuo kaksi palaa paahtoleipää kasvavalle pojalle.

Meillä menee kerralla myös esim. pellillinen pannaria, usean munan munakas tai pellillinen pizzaa.

Vierailija
49/52 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on lapamato.

Vierailija
50/52 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes?

Kaverini sai diagnoosin seiskalla, laihtui vaikka söi paljon. Kävi paljon vessassa.

Vierailija
51/52 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabetes?

Kaverini sai diagnoosin seiskalla, laihtui vaikka söi paljon. Kävi paljon vessassa.

Tuolla ap:n ruokavaliolla olisi kaikilla lapsilla diabetesepäily... Kun tyhjää syö, ei voi jaksaa.

Vierailija
52/52 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pojalle ruokaa!

Meillä kuopus oli  170 cm nuorimies jo ala-asteen kutosella. Kasvaminen vaatii energiaa. Yläasteen ja amiksen välissä pojan lopullinen pituus 193 cm kun paineli armeijaan. Leipää kului ihan urakalla, ostin leipäkoneen. Tehtiin sillä ruis-vehnäsekaleipiä. Nyt kun muutti kotoa, niin ihmettelen miten vähän sitä ruokaa kahdestaan asuessa kuluukaan. 

Paahtoleivän höttöhiilarit ja murot ei nälkää vie, nostaa vaan verensokeria ja itse asiassa laskuvaiheessa tekee mieli taas syödä. Pottua ja kastiketta lautaselle ja ruuassa saa olla rasvaa myös, elikkä pastan päälle voi pistää oliiviöljyä. Rasvaista kalaa yms. Kunhan et kovia rasvoja syötä. Pasta tummaa tai täysjyvästä. Riisi tummaa tai täysjyvästä. Sellaisella hitaasti liukenevalla hiilarilla ja terveesti rasvaisella ruualla lähtee nälkä. 

Lapsi ottaa nyt kasvuspurttia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä