Mammat ovat kateellisia minimitoimeentulotuella eläville.
Kokeilkaa tulla toimeen 366 eurolla kuussa ja ostakaa sillä kaikki. Siinä on yksinhuoltajan käyttövarat asumisen jälkeen kuussa per naama.
Kommentit (29)
Ai minulla jää n.360e kuussa ja siitä maksetaan asuntolainakin. Vitun pummit lopettakaa jo valitus, saatte paljon enemmän kuin kh tuella elävä työssä käyneet äidit.
Ihan sen takia, että jotkut käyvät myös töissä ja ansaitsevat saman kuin ne, jotka ovat vain kotona.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 12:35"]
Ihan sen takia, että jotkut käyvät myös töissä ja ansaitsevat saman kuin ne, jotka ovat vain kotona.
[/quote]
Sä voit sanoa heti tänään pomollesi, että et enää tule töihin, kun joku samalla tavalla koulutettu työtön tulee tilalle.
Et kuitenkaan sano niin. Miksi et?
En ole kateellinen. Lähinnä pistää vituttamaan, että olet vuosia tehnyt töitä. Maksat saatanallisia summia veroja joista elätetään huvikseen kotona loisivien ihmisten ruhtinaallinen elämä ( myös paljon hyvääkin mm. koulut yms.). Sitten, kun itse jäät kotiin (kotihoidontuki/vanhempainvapaa) on se rahallinen tuki aivan naurettava.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 10:55"]
Ai minulla jää n.360e kuussa ja siitä maksetaan asuntolainakin. Vitun pummit lopettakaa jo valitus, saatte paljon enemmän kuin kh tuella elävä työssä käyneet äidit.
[/quote]
Mikä ero on työttömällä ja kotihoidontuella elävällä? Toinen on oma valinta.
Niin. Eipä tuosta paljon jää minimieläkkeestäkään, kun yksin maksaa asuntolainan ja kaikki kulut. Ja tässä ei ole edes sitä lohtua että olisi vain väliaikaista. Ei tee mieli elää pitkään.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 10:55"]
[/quote]
Mikä ero on työttömällä ja kotihoidontuella elävällä? Toinen on oma valinta.
[/quote]
Jep. Ja se oma valinta on nimenomaan kotihoidon tuella eläminen.
No miksi et miettinyt asioita ennen lapsen hankkimista. Kun nuo toimeentulotkin maksetaan työansioiden mukaan ainakin tietyn aikaa, niin minimitaso kertoo siitä ettei niitä palkallisia töitä ole juuri tehty.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:26"]
En ole kateellinen. Lähinnä pistää vituttamaan, että olet vuosia tehnyt töitä. Maksat saatanallisia summia veroja joista elätetään huvikseen kotona loisivien ihmisten ruhtinaallinen elämä ( myös paljon hyvääkin mm. koulut yms.). Sitten, kun itse jäät kotiin (kotihoidontuki/vanhempainvapaa) on se rahallinen tuki aivan naurettava.
[/quote]
Kyllä kodinhoitotuellakin pärjää. Itse olen kotona kunnes kuopus täyttää kolme. Tämä oli oma valintani ja säästimme siihen varuiksi miehen kanssa. Työttömyys on näinä päivänä harvalle valinta.
Ehkä enemmän pännii se, että opiskelet 40h viikossa ja teet päälle 15-20h töitä ja jäljelle jää per naama asumisen jälkeen 300€.
En todellakaan ole kateellinen niille, jotka ovat vastoin tahtoaan työttömänä, mutta nevjoiden biletystä työnteko häiritsee ja siksi lusmuavat kotona samalla "palkalla" kuin minä, kiehuttavat aika paljon.
Ahkeruudesta, ei tässä yhteiskunnassa kovin helpolla palkita, mutta valintoja, valintoja. ;)
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 10:47"]
Voi kunpa jäisikin noin paljon...
[/quote]
Niin ja mä siis käyn töissä!
Kun ei ymmärretä sitä omaa kulutusta..lasketaan vaan sokeasti mitä jää viivan alle itsellä kun on maksettu sen oman kartanon lainat ja kulut ja autolainat yms.
Jos kateelliset laskisi omat menonsa ihan sen minimin mukaan niin viivan alle taatusti jää enemmän kuin työttömällä.
ja uskokaa huviksenne, että jos niitä työpaikkoja olisi kaikille niin kenellekään EI tässä maassa maksettaisi työttömyys korvausta.
Vielä sen verran, että jos niin kateeksi käy niin ei muuta kuin tervetuloa työttömäksi.Ihan varmasti siihen sinunkin "paska" duuniisi on tulossa jonossa työntekijöitä.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:55"]
Kun ei ymmärretä sitä omaa kulutusta..lasketaan vaan sokeasti mitä jää viivan alle itsellä kun on maksettu sen oman kartanon lainat ja kulut ja autolainat yms. Jos kateelliset laskisi omat menonsa ihan sen minimin mukaan niin viivan alle taatusti jää enemmän kuin työttömällä. ja uskokaa huviksenne, että jos niitä työpaikkoja olisi kaikille niin kenellekään EI tässä maassa maksettaisi työttömyys korvausta. Vielä sen verran, että jos niin kateeksi käy niin ei muuta kuin tervetuloa työttömäksi.Ihan varmasti siihen sinunkin "paska" duuniisi on tulossa jonossa työntekijöitä.
[/quote]
Onko näin?
No, mä lasken ainoastaan asumismenon ilman sähkö, niin perheessäni jää 316 egee per nuppi, eli 50 egee vähemmän kuin ap:lla, joka saa hitosti tukia... Työssäkäyvänä mun saamat tuet kahdesta lapsesta tällä hetkellä on elarit 300, sekä lapsilisä 150.
t. kahden yh
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:43"]
No miksi et miettinyt asioita ennen lapsen hankkimista. Kun nuo toimeentulotkin maksetaan työansioiden mukaan ainakin tietyn aikaa, niin minimitaso kertoo siitä ettei niitä palkallisia töitä ole juuri tehty.
[/quote]
Kiintoisaa, että tätäkin miinuspeukutetaan, eikä pohdita ollenkaan sitä omaa vastuuta asiaan.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:43"]
[/quote]
Missä toimeentulotukea maksetaan "työansioiden" mukaan? Ja miten?
Mä en ole kateellinen. Suon kyllä tuollaisen rahan yh:lle mutta olen sitä mieltä, että kyllä työssä käymisestäkin pitäisi palkita! Enkä nyt tarkoita mitään akateemisen koulutuksen hankkineita vaan ihan tavallisia hoitajia, myyjiä yms. pienipalkkaisissa töissä olevia. Ei ole ihan oikein, että työtön yh saa enemmän kuin matalapalkka-alalla uurastava perheellinen.
En ole kateellinen, ja yksinasuvan, ehkä yhden lapsen yh:nkin toimeentulotuki ei ole mitään herkkua. Varsinkin jos on oikeasti kouluttanut itseään, ehkä nostanut opintolainaa, jota pitää lyhentää jne.
Mutta jos lapsia on useampi, niin nuo tukisummat nousevat lapsi lapselta äkkiä isoihin lukemiin, joihin kovin moni ei palkkatuloilla pääsisi. Se tuntuu väärältä, ja laittaa myös miettimään, että jos perheet pärjäävät pienemmillä palkkatuloilla, niin olisiko noissa tuissa vähän viilaamista?
Ei kannata jäädä kotiin vapaaehtoisesti jos se tekee katkeraksi. Itse olin onnellinen, että valintaani tuettiin.
Ja miettikääpä sitten, miksi palkka 1500 euroa/kk on aika ongelmallinen.
Vaatii aika hyvätuloisen puolison siihen rinnalle.