Jee, saan sektion!
Raskausaikana olen stressannut todella paljon ja nyt kahden pelkopolikäynnin jälkeen varmistui että saan lapseni sektiolla! Ihanaa kun ei enää tarvitse miettiä ja pelätä. Jännitys muuttui vihdoin positiiviseksi jännitykseksi ja pelko on kokonaan poissa :) .
Kommentit (10)
No, kiva sulle sitten. Itse olen kerran ollut gynekologisessa leikkauksessa, josta toipumiseen meni pitkä aika. Sektion jälkeen tuskin pystyisin hoitamaan lasta 2-3 viikkoon, joten minä taas pelkään sektiota. Mutta ihmiset on erilaisia. Nauti odotuksesta äläkä murehdi tulevaa!
Sektio hyvä.Olen iloinen puolestasi ,ettei tarvi pelätä enään.Lapsi on heti vierihoidossa ja viimeistään seuraavana päivänä nouset ite ylös
Ei lapsi tule heti vierihoitoon :)
Kyllä siellä heräämössä maataan ilman lasta ensimmäiset tunnit.
Ainakin omala kohdalla oli niin. Vauva kävi vain isänsä kanssa siellä. Ja silloinkaan ei olisi saanut tulla jos olisi ollut muitakin potilaita heräämössä.
Mutta! Jos sektio tuntuu ap:lle hyvältä niin sitten se on hyvä homma :)
Minulla kaikki 3heti imetykseen rinnalle heräämöön.Tänään neljäs sektio tulossa..ehkäpä eri käytäntöjä.Olen ollut sektiossa kahdessa eri kaupungissa
Eri käytäntöjä ilmiselvästi :)
Tuolla ei tosiaan v. 2011 vauvaa heräämöön muuten saanut. Kuitenkin piti olla se rauha muillekin heräämössä oleville. Omalla kohdalla kävi tuuri kun olin ainoa koko huoneessa ja hoitajat päästivät mieheni ja vauvan sinne. Mutta selittivät kyllä, että normaalisti sinne ei pääse.
Tulee oleen kipuja.
toivottavastiompeleet kestää jos ovat edes viittineet ommella.
toivottavasti haava ei tulehdu
Hienoa jos sulla on tuollaiset fiilikset. Minä JOUDUN taas sektioon, enkä huonompia uutisia olisi voinut eilen saada. En saa enää untakaan :( Takana yksi sektio ja yksi alatiesynnytys - jälkimmäinen oli kokonaisuudessaan huomattavasti parempi kokemus. Kipuja oli juuri sen pari avautumisvaiheen ensimmäistä tuntia kunnes sain epiduraalin, sen jälkeen ei enää kivuista voinut puhua. Toisin kuin sektiossa, jossa kivut jatkuvat päiväkausia JÄLKEENPÄIN - silloin, kun pitäisi jo nauttia vauvasta! Kaiken kukkuraksi haava sitten lopulta tulehtui, tuli synnytyksen jälkeistä masennusta (yleisempää sektion jälkeen kuin alatiesynnytyksen jälkeen) ym. paskaa.
Toivottavasti sulla menee kaikki paremmin. Nauti ainakin nyt ja kärsi sitten kun vauva on pihalla ;)
Kiitos :) Vauva tulee heräämöön pari kertaa että voin imettää ja muuten on isänsä kanssa siihen asti kun pääsen pois heräämöstä. Toivotaan että kaikki menee hyvin. Ihanaa laittaa ja järjestellä asioita näin stressittömänä loppuaika, vihdoin tuntuu että voin nauttia raskaudesta :)