Katsoin 5-luokkalaiseni ympäristöopin kirjaa ja siellä oli kokonainen kappale seksille. Tyttö on vasta 11
jaa että näin. No onneksi kappale on vasta kirjan lopussa joten aikaa vielä on. Nyt meni oma opetusjärjestys sekaisin. Itse olisin vielä odottanut pari vuotta ) :
Kommentit (259)
"Lapseni koulukirjassa kerrottiin, että seksi on yksi ihmisen perustarpeista ja suorastaan glorifioitiin seksi ja kerrottiin erilaisista seksiaaioista houkuttelevaan sävyyn. "
Taidat lähinnä heijastella omaa ahdasmielisyyttäsi tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisipa lapset olla lapsia.
No tässä asiassa tiedon panttaaminen kyllä aiheuttaa mm. sen, että ovat sitten helpommin hyväksikäytettäviäkin.
En selkaista kenenkään lapsuuteen halua.
Hyvä pointti, mutta saat sen jotenkin kuulostamaan siltä, että hyväksikäytetty lapsi olisi syyllinen asiaan, eikä hyväksikäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Saisipa lapset olla lapsia.
Tietoa on hyvä saada ajoissa, ettei lapset saa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottahan se kannattaa puhua läpi ennen kuin alkaa ikä, jolloin seksin harrastaminen alkaa kiinnostaa.
No siihen ikään on vielä aika pitkä aika. Itse aloin kiinnostumaan seksistä vasta joskus kaksikymppisenä
ap
Kuulostaa epänormaalilta. Oliko sinulla joku kehityshäiriö?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ympäristöoppia se sellainene on.
Lisääntymisen biologiaa.
Vierailija kirjoitti:
"Lapseni koulukirjassa kerrottiin, että seksi on yksi ihmisen perustarpeista ja suorastaan glorifioitiin seksi ja kerrottiin erilaisista seksiaaioista houkuttelevaan sävyyn. "
Taidat lähinnä heijastella omaa ahdasmielisyyttäsi tuohon.
Olen aina sanonutkin, että seksi on perustarve, melkein tärkeimpiä tarpeita mitä on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottahan se kannattaa puhua läpi ennen kuin alkaa ikä, jolloin seksin harrastaminen alkaa kiinnostaa.
No siihen ikään on vielä aika pitkä aika. Itse aloin kiinnostumaan seksistä vasta joskus kaksikymppisenä
ap
No ei kai se niin tavatonta ole että joku menettää neitsyyden vasta parikymppisenä.
Jouduin opettajan sijaisena pitämään täysin ummikkona pitämään seksivalistustunnin, ja hyvin pienelle vähemmistölle aihe oli todellakin täysin vieras. Suurimmalla osalla käsitys termistä seksi on jo jokin ajatus tuossa iässä. Tuli olo, että vakituinen opettaja ei kyennyt kohtaamaan aiheen tiimoilta oppilaitaan, ja oli sen vuoksi "järjestänyt" menoa.
Vierailija kirjoitti:
Jo kasarilla oli 5-luokan biologiassa käsittelyssä ihmisen biologia, ja yhtenä aiheenä käsiteltiin lisääntymisasiat.
Hyss, täällä halutaan nyt rauhassa päivitellä mihin tämä maailma on menossa, seta sitä ja tätä, woke tuota ja nykynuoriso on ihan pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No ei kai se niin tavatonta ole että joku menettää neitsyyden vasta parikymppisenä.
Kilttimiehet joutuu odottamaan paljon pidempään. Osa koko elämänsä
Minulla alkoi menkat 11v. eli olin käytännössä lisääntymiskykyinen ala-asteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Itse menetin sen ainakin viisi vuotta sen jälkeen kuin seksi alkoi kiinnostaa.
Onko edes ns " normaali seksivalistus", vai sellainen missä opetetaan että on ok ja normaalia panna ympäriinsä kaikkien kanssa? Missä ihannoidaan sateenkari ja trans juttuja .y.m?
Epäilen että näin on, valitettavasti. Sairas maailma.
Hassua sanoa näin, mutta mä oon tosi tyytyväinen ettei seksiasiat olleet ajankohtaisia tuossa iässä (ei oo kyllä sinkkuna nytkään, lol). Kyllähän toi aihe silti kiinnosti, vaikkei ollutkaan aikomustakaan edetä teoriasta käytäntöön silloin. Muistaakseni jopa vähän odotin noita seksivalistustunteja yms. 😂
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Joo monilla niin, mutta ei kaikki syystä tai toisesta sitä menetä pitkään aikaan, vaikka kiinnostaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Joo monilla niin, mutta ei kaikki syystä tai toisesta sitä menetä pitkään aikaan, vaikka kiinnostaisikin.
Sitä juuri tarkoitin, mulla kesti aika pitkään saada ajatukset käytäntöön :D
Ihan hyvä aika aloittaa. Monella on tuossa iässä vähintäänkin esimurrosikä. Muutenkin asiat kuuluvat yleissivistykseen. Mitä enemmän näistä puhutana sitä luonnollisemmilta ne tuntuvat. Muistaakseni näissä kirjoissa lukee, että jokainen voi olla myös harrastamatta seksiä, eikä kenenkään ole pakko sitä harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä aika aloittaa. Monella on tuossa iässä vähintäänkin esimurrosikä. Muutenkin asiat kuuluvat yleissivistykseen. Mitä enemmän näistä puhutana sitä luonnollisemmilta ne tuntuvat. Muistaakseni näissä kirjoissa lukee, että jokainen voi olla myös harrastamatta seksiä, eikä kenenkään ole pakko sitä harrastaa.
Ai yleissivistykseen ihan? Ennemmin teikäläisille ja jälkeläisillenne pitäisi opettaa, keiden alkuperäiskielellä houritte täällä. Se mun mielestä kuuluisi ennemminkin yleissivistykseen. Ette keharikiimoissanne ymmärrä edes, mitä yleissivistys tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei tavatonta olekaan varmaan neitsyyden menettäminen, mutta että kiinnostuu seksistä vasta parikymppisenä on kyllä outoa. Hormoonitoiminta alkaa kuitenkin jo murrosiässä.
Tytöillä se on ajankohtaista, mutta suuri osa pojista tulee olemaan inkkuja pitkälle kolmekymppisiin, ja osa läpi elämänsä. Ehkä poikien ei siis tarvisi näistä asioista tietää eikä tarvisi opettaa, säästyisi resursseja, kun ei opetettaisi asioita, mitä nämä euvät koskaan pääse tekemään