Kuinka monta neliötä kotonasi on henkilöä kohti? Onko mielestäsi sopivasti?
Nykyisin ovat yleistyneet pienemmät asunnot. Mikä teillä on tilanne?
Kommentit (131)
78 neliötä ja 4 ihmistä. Vuokrat ovat kalliita, ei ole rahaa isompaan.
32 neliötä per henkilö ja riittää vallan hyvin. Jos asuisin yksin niin minini olisi 50 neliötä per hlö.
2 henkilöä ja koira, 60 m2. Tilaa sopivasti. Vähän ahdasta, mutta tässä katson peiliin, suurin osa minun tavaroitani eli ihan oma vikani. Makkari, tupakeittiö ja askartelu/työhuone, joka on kokonaan minun käytössäni ja täynnä kaikenlaista tärkeää
Vierailija kirjoitti:
2 aikuusta ja kaks lasta. 320m2 yhteensä tilaa + vierastalossa 56m2
Ihan liikaa siivottavaa
Eläkkeellä olevat joutuvat ostamaan siivouspalvelut yksityiseltä siivousyritykseltä, jos omaiset ei siivoa.
Tosi vaikea myydä noin isoa asuntoa.
Kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä. Toivotaan, että heillä ei ole lainaa, sillä asuntolaina ei ole lasku toimeentulotuessa. Toimeentulotukea ei myöskään saa, jos on mökki, ei edes lapsiperheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan liikaa siivottavaa
Eläkkeellä olevat joutuvat ostamaan siivouspalvelut yksityiseltä siivousyritykseltä, jos omaiset ei siivoa.
Tosi vaikea myydä noin isoa asuntoa.
Kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä. Toivotaan, että heillä ei ole lainaa, sillä asuntolaina ei ole lasku toimeentulotuessa. Toimeentulotukea ei myöskään saa, jos on mökki, ei edes lapsiperheet.
Suomessa on 1,6 miljoonaa eläkeläistä. Työikäisiä on vähemmän. Asuntomarkkinat menevät sekaisin, moni perii asuntoja. Moni vuokralla oleva perii asunnon ja joillekin perintöasunto tulee toiseksi asunnoksi, kun heillä on jo oma.
1,6 miljoonaa eläkeläistä on iso asiakaskunta. Työpaikkoja menetetään paljon kaupan alalla ja palvelualalla 10 vuoden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan liikaa siivottavaa
Jos tulee joku sairaus niin on ostettava siivouspalvelut. Suomessa siivouspalveluita ei saa ilmaiseksi kukaan.
76 m2 ja asun yksin. Alussa tuntui mukavalta ja tilavalta, mutta nyt kaipaisin pienempää ja enemmän pihaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtenyt joillain vähän laukalle nuo neliöt hehkeä kohden. Kuusi henkilöä 300 neliön talossa ja sitä rataa... 😆
No meillä on neljän hengen perhe ja 380 neliötä. Onko se susta väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan liikaa siivottavaa
Jos tulee joku sairaus niin on ostettava siivouspalvelut. Suomessa siivouspalveluita ei saa ilmaiseksi kukaan.
Meidän suvussa 70-vuotiaat valittaa, että eivät jaksaisi enää siivota omakotitaloa ja leikata nurmikkoa.
Yksi poikkeus on, reipas 83-vuotias tätini siivoaa mielellään itse omakotitalonsa. Siivouspalvelut kun joutuu ostamaan yksityiseltä siivousyritykseltä eikä hän halua maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtenyt joillain vähän laukalle nuo neliöt hehkeä kohden. Kuusi henkilöä 300 neliön talossa ja sitä rataa... 😆
Noita ei saa myytyä, kun ihmiset ajattelee heti, että lämmitys maksaa.
Meilläpäin saa 400 neliön asuntoja 80 000 eurolla, mutta lämmityskulujen takia kukaan ei osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan liikaa siivottavaa
Meidän suvussa 70-vuotiaat valittaa, että eivät jaksaisi enää siivota omakotitaloa ja leikata nurmikkoa.
Yksi poikkeus on, reipas 83-vuotias tätini siivoaa mielellään itse omakotitalonsa. Siivouspalvelut kun joutuu ostamaan yksityiseltä siivousyritykseltä eikä hän halua maksaa.
Ja omakotitalon myynnissä on 5 vuoden vastuu.
Monella on sekä asuntolainaa että yhtiölainaa, ne eivät ole laskuja toimeentulotuessa. Yhtiölainaan ei saa edes lyhennysvapaata.
Kaupan alalta loppuu paljon työpaikkoja ja palvelualalta. Eläkeläiset on kovia käymään parturissa ja kahviloissa ja shoppailemaan, mutta heillä on jo ikää.
18 tai 21, riippuen siitä, onko vanhin lapsista kotona
Asun yksin ja mulla on yli 500 neliötä.
-Bias-
Laskentatavasta riippuen meillä tulee neliöitä/hlö 10 tai 35,5. Jos mennään tuolla pienemmällä lukemalla, ei oteta huomioon yhteisiä tiloja kuten keittiö ja kylpyhuone+sauna, vaan vain työhuoneet. Suuremmassa lukemassa on mukana koko talo. Tilaa on mun mielestä ihan passelisti, etenkin kun iso osa siitä on ovella muista tiloista erotettavaa.
30 neliötä per nenä. Riittää mainiosti.
16,5 m2/henkilö. Toistaiseksi mahdutaan vielä, mutta isompaa katsellaan ennen esikoisen kouluunmenoa, nyt lapset samassa huoneessa.
Muuten meillä on ihan hyvä pohja, löytyy vaatehuone, tilava olkkari ja keittiössäkin riittävän toimivat tasot, laskutilaa saisi olla vähän enemmän ja etäisyyttä telkkariin.
15,5neliötä. Yksi makkari voisi olla enemmän, niin olisi täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että tässä iskee kateus vain ihmisillä. Onhan tuo todella paljon, mutta jis itsellä olisi varaa asua noin, niin taatusti asuisin.
Ihan liikaa siivottavaa