Kuinka monta neliötä kotonasi on henkilöä kohti? Onko mielestäsi sopivasti?
Nykyisin ovat yleistyneet pienemmät asunnot. Mikä teillä on tilanne?
Kommentit (131)
420 m2 ja kolme henkeä, eli about 140 m2 per nenä.
30m2/hlö+20m2 lasitettu terassi jonka mainitsen, koska se on kuin lisähuone meille jokaiselle varhaisesta huhtikuusta lokakuun loppuun ja senkin jälkeen mm saunan jälkeen jäähdyttelytilana.
80 neliötä per tyyppi, kun esikoinen lähti opiskelemaan
43m2/ hlö, pihaa 2,5ha/hlö. 4hlö
30 per henkilö kahdestaan miehen kanssa. Ei riitä tai lay out on huono. Kaivataan työ/jumppahuone lisää sekä parempi/suurempi ruokailutila
24 neliötä per henki, on tarpeeksi.
Makkara voisi olla vähän isompi, mutta ei me ekstrahuonetta mihinkään tarvita.
Kaikki palstalla asuu linnoissa? n. 18m2/hlö pohjapiirustusten mukaan.
76 m2, uudehkon rivitalon päätykolmio, yksin asun, eläkeläinen, nainen. Sopivasti tilaa minulle.
100 neliötä ja aivan liikaa siivottavaa.
Kolme asuu meillä elikkäs 300 neliötä pölyä
Yksin kaksiossa, 47,5 neliötä. Sopiva mulle.
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin 46 neliön kaksiossa. Kaipaisin yhtä huonetta lisää. Se olisi työ-/vierashuone.
Asuin suunnilleen saman kokoisessa kaksiossa ja haikailin aikani työhuoneen perään. Otin reilusti lisää lainaa ja ostin kolmion. Neliöiltään ei kovin iso ja makuuhuoneet on pieniä mutta olen ollut enemmän kuin tyytyväinen yhteen ylimääräiseen huoneeseen. On sinne tullut pari kertaa yövieraitakin majoitettua mikä ei kaksiossa onnistunut. Koronan alkaessa olin todella onnellinen kun sai rauhoitettua yhden sopen työasioille eikä tarvitse viettää kaikkea aikaa vain yhdessä huoneessa.
Nälkä kasvaa syödessä ja nyt olenkin alkanut suunnitella 4h ostamista. Kas kun koirille olisi kiva saada ihan oma huone ;D
51,5m2 kerrostalo kaksio. Sinkku mies 49
Noin 27 neliötä per henkilö (2 aikuista, 2 lasta). On oikein sopiva. Alkuvuodesta asuttiin niin, että oli 19 neliötä per henkilö, ei sekään ollut ahdas, mutta huoneita oli liian vähän.
Neliötä tärkeämpänä pidän sitä, että huoneita on tarpeeksi ja asunnon pohja on käytännöllinen omiin tarpeisiin.
Joskus oli 80 neliötä yhdelle, siitä muutin 50 neliön kaksioon ja seuraavaksi 70 neliöiseen kolmioon. Nykyinen on aika hyvä yhdelle. Jos olisi varaa ostaisin isomman asunnon, tykkään kun on tilaa ympärillä.
98 m2. On ihan sopivasti. Asun siis yksin.
53 neliötä/ henkilö. Meitä on kaksi.
50m2/hlö. 2 aikuista,3 teiniä.