Kauppaan palautettavan tavaran tulee yleensä olla myyntikuntoinen
Todella usein asiakas tulee palauttamaan tavaraa ilman myyntipakkausta. Kun kerron, että myyntipakkauksen tulee olla mukana ja myyntikunnossa, asiakas alkaa jankata: "mutta mulla on kuitti!!!" Tällaisessa tilanteessa sillä kuitilla ei oikeasti ole mitään merkitystä. Joskus voimme ottaa palautuksen vastaan myös ilman kuittia, jos asiakas osaa kertoa, milloin on sen ostanut.
Toki on myös myymälöitä, johon voi palauttaa tuotteen missä kunnossa tahansa, mutta yleensä tuotteen on oltava myyntikuntoinen.
Ihmettelen tuota ihmisten kuittijankkausta. Voisiko joku valaista, miksi ihmiset ajattelevat että voivat palauttaa tuotteen missä tahansa kunnossa kunhan on kuitti? :D
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Ei yleensä. Vaan oltava
Niin se varmaan on 99,9 prosentissa tapauksista. Mutta ajattelin että varmasti tänne joku tulee jankkaamaan, kuinka liikkeeseen x voi palauttaa minkä kuntoisen tavaran vaan niin lisäsin tuon yleensä-sanan.
T. AP
Tuo on aivan uskomatonta. Ihmiset kuvittelevat että joka paikassa on automaattisesti palautusoikeus. Itse olen elintarvikkeita myyvässä liikkeessä. Joskus asiakkaat saattavat yrittää palauttaa jotain elintarviketta parin päivän päästä ja ihmettelevät miksei onnistu kun "eihän tätä ole avattu".
Ei yleensä. Vaan oltava