Rautavaaran äiti oli ulosotossa
Kommentit (50)
Äiti on ollut todella pahassa ahdingossa. Todella väsynyt ja epätoivoinen :( Olen varma, että nuokin ongelmat olisi voitu selvittää ja neljän henget pelastaa. Apua olisi vaan pitänyt todella osata pyytää sillä varmasti sitä olisi saanut.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 17:51"]
todella surullista :(
ollut nainen kaikin puolin tosi pahassa jamassa.
Nyt heittäisin kopin ihmisille joilla on mahdollisuus vaikuttaa asioihin...
voisiko tälläiset tilanteet jatkossa välttää?
[/quote]
keitä tarkoitat ihmisllä, joilla on mahdollisuus vaikuttaa asioihin? muut kuin sinä itse?
Mistä sitä apua saa kotiäiti kun ero tulee? Nurmes ei siellä töitä ole :( surullista
No, jokainen kyllä valitsee itse ulosottoon joutumisensa. Voihan meistä kuka tahansa heittäytyä piittaamattomaksi raha-asioistaan, itse ne on hoidettava. Olihan tääläkin äidillä kolme lasta, elatusavut, lapsilisät, kotihoidontuet..asumistuki? talo missä asui ja auto ja siinä bensaakin kun ajeli missä ajeli. Ja työssäkäyvä mies joka varmasti toi leipää taloon vaikka nainen sitä väheksyikin, olisi vaan pitänyt olla avokkia passaamassa.
Minäkin olen ollut kolmen lapsen äiti ja ulosotossa. Eikä koskaan tullut mieleeni vahingoittaa lapsiani, itseäni tai muita ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:12"]
No, jokainen kyllä valitsee itse ulosottoon joutumisensa. Voihan meistä kuka tahansa heittäytyä piittaamattomaksi raha-asioistaan, itse ne on hoidettava. Olihan tääläkin äidillä kolme lasta, elatusavut, lapsilisät, kotihoidontuet..asumistuki? talo missä asui ja auto ja siinä bensaakin kun ajeli missä ajeli. Ja työssäkäyvä mies joka varmasti toi leipää taloon vaikka nainen sitä väheksyikin, olisi vaan pitänyt olla avokkia passaamassa.
[/quote]
Mulla on meinannut miehen takia men luottotiedot. Jääkaappi tyhjä, tilit tyhjät. Itse kotihoidontuella, mies saa palkkaa, mutta käytti ylu varojen ja kun ruokaa ei ole, on pakko ottaa pikavippi. Enintään onneksi 500 euron vippi, jonka sain onneksi maksettua. Nyt olen saanut taottua mieheen järkeä ja alkaa sujumaan paremmin. Toki voisin eron ottaa, mutta lasten kannalta huono, koska muita ongelmia ei ole. Joidenkin miehet pelaa salaa vaimonsa rahat.
Eli samanlaista roskaväkeä kuin teon ymmärtäjät.
Jotenkin hämmentää miten kovasti yritetään saada tälle teolle jokin selitys ja oikeutus. En tule ikinä ymmärtämään mitään syytä jolla oikeutetaan omien lasten tappo. Typerin selitys minkä olen lukenut oli että riidan päätteeksi kyyneleet sokaisivat naisen niin että hän vahingossa ajautui bussin eteen ...
Ei mikään oikeuta lasten tappamisen, ei heru sympatiaa. Jos on vaikeuksia niin apua saa jos hakee tai suostuu ottamaan vastaan. Tästäkin perheestä oli tehty ilmoitus. Jos on raha-asiat noin huonolla tolalla ja harrastaa pikavippejä tms kannattaisi hoitaa ne alta pois ennekuin alkaa uusia lapsia hankkimaan. Vai oliko tarkoitus vaan saada elättäjä itselle joka maksaisi myös vanhat velat, törkeää sekin. Joka tällaisia puolustelee niin millainen on se ihminen.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:12"]No, jokainen kyllä valitsee itse ulosottoon joutumisensa. Voihan meistä kuka tahansa heittäytyä piittaamattomaksi raha-asioistaan, itse ne on hoidettava. Olihan tääläkin äidillä kolme lasta, elatusavut, lapsilisät, kotihoidontuet..asumistuki? talo missä asui ja auto ja siinä bensaakin kun ajeli missä ajeli. Ja työssäkäyvä mies joka varmasti toi leipää taloon vaikka nainen sitä väheksyikin, olisi vaan pitänyt olla avokkia passaamassa.
[/quote] no joo, ja tiedätkö, että kyvyttömyys hoitaa asioita voi sekin johtua monenlaisista mielen ongelmista. Valitaanko nekin?
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:12"]No, jokainen kyllä valitsee itse ulosottoon joutumisensa. Voihan meistä kuka tahansa heittäytyä piittaamattomaksi raha-asioistaan, itse ne on hoidettava. Olihan tääläkin äidillä kolme lasta, elatusavut, lapsilisät, kotihoidontuet..asumistuki? talo missä asui ja auto ja siinä bensaakin kun ajeli missä ajeli. Ja työssäkäyvä mies joka varmasti toi leipää taloon vaikka nainen sitä väheksyikin, olisi vaan pitänyt olla avokkia passaamassa.
[/quote] no joo, ja tiedätkö, että kyvyttömyys hoitaa asioita voi sekin johtua monenlaisista mielen ongelmista. Valitaanko nekin?
[/quote] enkä tarkoita tällä, että naisen valinnan hyväksyisin, jos nyt tuosta joku sellaista onnistuu lukemaan rivien välistä.
Tuhansia euroja ulosotossa ei kyllä ole mikään syy moiseen tempaukseen.
Vaikea sanoa miksi on ulosottoon joutunut, työssäkäyvä mies talossa ja itse saanut monenlaisia tukiaisia lapsista, tuskin ovat nälkää nähneet, ehkei ruokaan sentään ole tarvinnut tuollaisia summia rahaa lainata. Ja jos mies oli viikot työssä niin ei paljon kuluja kotona edes aiheuttanut. Ehkä oli aiemman elämän muistoja.
Aaveella on taas menossa idioottien kokoontumisajot. Tehän voitte miettiä toisten asioita kunnes perse menee ruvelle. Jeesus sentään akat. Hävettää olla suomalainen nainen.
Nyt voisi se 61 miljoonaa euroa voittanut käyttää muutaman miljoonan vähävaraisten hyväksi kun ei kuitenkaan pysty kaikkea tuhlaamaan ja pelkillä korkotuloilla jo saisi paljon aikaan.
Johan me kaikki, tämä yhteiskunta eli me maksamme niin monien luuserien elämän ja ne vaan vaatii lisää. Ei kenenkään tarvitse koko omaisuuttaan antaa köyhäin apuun.
Ai Tapio Rautavaaran? Mistä tiedät?
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:31"]
Jotenkin hämmentää miten kovasti yritetään saada tälle teolle jokin selitys ja oikeutus. En tule ikinä ymmärtämään mitään syytä jolla oikeutetaan omien lasten tappo. Typerin selitys minkä olen lukenut oli että riidan päätteeksi kyyneleet sokaisivat naisen niin että hän vahingossa ajautui bussin eteen ...
[/quote]
ja jotenkin ristiriitaista, että mustasukkaisena riiteli, ettei mies saa mennä töihin, mutta silti rahaa olisi tarvittu, kun oli itse ulosotossa.
Jotain vastuuta itsellekin elämästä, eikä aina vnguta yhteiskuntaa apuun. Osa painaa töitä selkä vääränä, että toinen osa saa maata kotona ja elää yli varojen.
Vähän mietin myös sitä miestä, eikö hän halunnut hakea apua tilanteeseen? 2 pienintä lasta kuitenkin hänen ja jos ei millään tavalla osallistu kustannuksiin eikä muutenkaan.
todella surullista :(
ollut nainen kaikin puolin tosi pahassa jamassa.
Nyt heittäisin kopin ihmisille joilla on mahdollisuus vaikuttaa asioihin...
voisiko tälläiset tilanteet jatkossa välttää?