Ikävin kokemuksesi taksissa.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mentiin pitkän kaavan mukaan kohteeseen. Suorempaakin reittiä olisi onnistunut.
Suorin reitti ei aina ole halvin, eikä aina nopeinkaan. Asiakashan saa tietenkin aina valita reitin, joten jos taksikuskin valinta ei miellytä, niin rohkeesti suu auki vaan.
t: ex-suhari
Täyttä potaskaa. Ei pidä paikkaansa. Toki suhari on kavereitaan puolustamassa.
Niin mikä tuosta ei pidä paikkaansa ja sitten perustelut kiitos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti kourittu ja ehdoteltu seksiä. Ulkomaalaisia ovat olleet aina nämä. Suomalauskuskeilla ei mitään ongelmaa. Saako näin sanoa??
N22
Ei, koska et oikeasti ole 22 vuotias nainen, vaan 40 v palstapersu karvapersejantteri, joka ei koskaan edes käytä takseja.
Ottaako faktat noin kovin tunteisiin demarilla? No ottaahan ne.
Olen siististi pukeutuva ja hyväkäytöksinen keski-ikäinen nainen Helsingistä. Kahdesti minut on Tallinnan-risteilyltä tultua, tummaihoisen kuskin toimesta heitetty ulos taksista kesken matkan. Myönnän, että iloisessa hiprakassa on oltu, mutta se ei ole kiellettyä. Kummallakin kerralla oli kyse siitä, että kuski halusi ajaa paljon pidempää reittiä, kuin mitä minä asiakkaana halusin. Ajan itse melko lailla samaa reittiä toimistotyöpäivinä, joten tiedän kyllä mikä reitti on paras. En enää missään nimessä mene yksityisten taksiyrittäjien kyytiin, vaan ehdottomasti suosin pk-seudulla vain kahden suurimman taksiyrityksen autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni ajaa taksia. Tärkeintä on, että saa "hillot" pois. Ja kierrellään pitkin katuja.
No ne taksinkuljettjat ovat usein pelkkiä kuljettajia, eivät taksiyrittäjiä itse.
Ja kyllä se kostautuu hyvin nopeasti jos yrittää rahastella liikaa.
Puskaradiossa nopeasti leviää nopsasti tieto, mitä taksiyhtiöitä kannattaa välttää.
Jos nyt puhutaan ajasta ennen Bernerin floppilakia, niin satavarmasti ei kuskit olleet yhtään sen epärehellisempiä, kuin isännätkään.
Se yleinen kuvitelma, että taksit muka kiertelisivät ja kusettaisivat asiakkaita, ei kyllä Suomessa pitänyt alkuunkaan paikkaansa (siis ennen Bernerin lakia), vaan oli pääsääntöisesti asiakkaiden kuvitelmaa.
Asaikkailla on aina raudanluja kuvitelma, että hänen itsensä käyttämä reitti on se kaikkein nopein ja edullisin ja jos taksi valitseekin toisen reitin, niin heti kuvitellaan että kuski kusettaa, vaikka kuski valitseekin asiakkaan kannalta edullisemman ja nopeamman reitin.
Asiakashan voi sinällään olla oikeassakin, että se oma reitti voi ollakin päivällä nopein ja halvin, mutta yöaikaan tilanne voikin olla ihan eri ja sitähän se jurrinen pilkkuun saakka baarissa notkunut asiakas ei ymmärrä.
Oma kokemukseni on kyllä päinvastainen. Taksikuski ei meinaa millään uskoa, että keskellä yötä ei kannata reilun 10 kilometrin matkalla tehdä 3 kilometrin ylimääräistä kierrosta moottoritien kautta, vaikka navigaattori näyttääkin jälkimmäisen reitin olevan nopein. Kyllä se saattaakin olla nopein ruuhka-aikaan, mutta ei todellakaan keskellä yötä, kun missään risteyksessä ei tarvitse odottaa.
Kyllähän se kuski lopulta suostuu ajamaan minun määräämäni reittiä, mutta kovasti tulee jupinaa siitä, että navigaattorin mukaan kiertoreitti olisi nopeampi.
Ja tämä kokemus ihan suomalaiskuskeista ennen Bernerin uudistusta, useita kertoja samalla reitillä. Niin ja olen ollut ihan selvin päin.
Sormetin naista koko matkan ja olimme erittäin kuumissa tunnelmissa molemmat, mutta sitten kotini lähellä naisen omatunto alkoi soimata ja hän halusikin kotiinsa miehensä luo.
Itse jouduin ajelemaan yksin samalla taksilla kanki kivistävän kovana kotiini.
Se, ettei saa taksikeskuksesta edes pyytämällä kantasuomalaista kuskia. Olen yrittänyt. En osaa enkä halua neuvoa kuljettajaa, saati naputella osoitetta navigaattoriin. En omista autoa niin en osaa kuin bussireitit... Neuvomiseks ja ihmettelyks menee joka kerta jos on ma.. kuski. Ottaa päähän!
Taksiryöstö. Jäin lopulta kiinni ja samalla paljastui muutkin rötökset.
Kun kuljettaja ei sietänyt totuutta ja hylkäsi minut keskelle tuusulanväylää.
Vierailija kirjoitti:
Se kun taksinkuljettaja yrittää väkisin jututtaa asiakasta.
Kun asiakas tilaa taksin hän on menossa johonkin, ei häntä kiinnosta taksikuskin jorinat.
Pitäkää se suunne kiinni, ja kuljettakaa asiakas sinne, minne hän on menossa.
Asiakas maksaa matkasta, ei juttelusta.
Joten pitäkää se suunne kiinni, jos asiakas ei itse aloita puhetta.
Kiitos!
Vanhempi naisihminen -
Toki on niin, että asiakas päättää aina jutellaanko vai ei. Kuitenkin kymmeniätuhansia kyytejä ajaneena voisin sanoa, että asia ei ole aina aivan noin yksinkertainen. Monet asiakkaat kyllä haluaisivat jutella, mutta syystä tai toisesta ujostelevat tehdä aloitetta.
Itsehän toki pääsääntöisesti aina odotin, että aloite tulee asiakkaalta, mutta jos yksinäinen asiakas tunki etupenkille ja kuitenkin oli hiirenhiljaa, mutta oli sen näköinen, kuin halu olisi jutella, niin saatoin koittaa kepillä jäätä heittäen jonkun pienen kommentin ja yleensä asiakas aloittikin innolla keskustelun. Jos taas ei aloittanut, niin keskustelu tyrehtyi siihen.
Jos taas asiakas meni takapenkille, niin hänen rauhaansa en koskaan häirinnyt ja aloite keskusteluun piti siinä tapauksessa tulla aina asiakkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun taksinkuljettaja yrittää väkisin jututtaa asiakasta.
Kun asiakas tilaa taksin hän on menossa johonkin, ei häntä kiinnosta taksikuskin jorinat.
Pitäkää se suunne kiinni, ja kuljettakaa asiakas sinne, minne hän on menossa.
Asiakas maksaa matkasta, ei juttelusta.
Joten pitäkää se suunne kiinni, jos asiakas ei itse aloita puhetta.
Kiitos!
Vanhempi naisihminen -
Toki on niin, että asiakas päättää aina jutellaanko vai ei. Kuitenkin kymmeniätuhansia kyytejä ajaneena voisin sanoa, että asia ei ole aina aivan noin yksinkertainen. Monet asiakkaat kyllä haluaisivat jutella, mutta syystä tai toisesta ujostelevat tehdä aloitetta.
Itsehän toki pääsääntöisesti aina odotin, että aloite tulee asiakkaalta, mutta jos yksinäinen asiakas tunki etupenkille ja kuitenkin oli hiirenhiljaa, mutta oli sen näköinen, kuin halu olisi jutella, niin saatoin koittaa kepillä jäätä heittäen jonkun pienen kommentin ja yleensä asiakas aloittikin innolla keskustelun. Jos taas ei aloittanut, niin keskustelu tyrehtyi siihen.
Jos taas asiakas meni takapenkille, niin hänen rauhaansa en koskaan häirinnyt ja aloite keskusteluun piti siinä tapauksessa tulla aina asiakkaalta.
Fiksua!
Vierailija kirjoitti:
Piti neuvoa mihin mennään.
Ihanko totta, voiko olla mahdollista, että taksikuskit ei ulkoa muista jokaista miljoonaa osoitetta?
Suomalainen taksihan on (tai siis oli) siitä tunnettu, että täällä ei välttämättä tarvi tietää reittiä mihin on menossa. Ulkomaillahan sinun pääsääntäisesti pitää itse opastaa, minne kuuluu ajaa. No nykyäänhän tietenkin on jo navigaattorit, mutta ennen navigaattoriaikaa se oli tosiaan näin.
tulin yhdeltä taloyhtiön virkistystapahtumasta kahden naapurini kanssa samalla taksilla. Sitten toinen heistä alkoi iskeä taksikuskia ja heitti sellaista läppää, mistä kuka tahansa mies olisi saanut leiman "hiton p er vo/hy yp iö". Taksikuskista näki ettei tykännyt siitä, joten me yritimme sitten kaikin tavoin saada tuota yhtä naikkosta hiljenemään - ei auttanut, kun häntä kuulemma panetti. Kun saavuimme pihaan ja tuo nainen oli lähtneyt taapertamaan kotiinsa, me kaksi muuta sitten pyytelimme vuolaasti anteeksi taksikuskilta ja sanoimme että tuo ei ollut todellakaan ok käytöstä eikä sitä pidä hyväksyä, vaikka asiakkaita olimmekin ja että jos hän haluaa viedä tämän asian eteenpäin, niin voimme todistaa.
Tuo oli oikeasti ikväin kokemukseni taksissa, en hyväksy miehinkään kohdistuvaa seksuaalista häirintää. Jos panettaa ja jos se taksikuski olisi juuri se kaikista paras vaihtoehto ja haluaisi hänet s-treffeille, niin senkin voi hoitaa sivistyneesti ja ilman häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta, voiko olla mahdollista, että taksikuskit ei ulkoa muista jokaista miljoonaa osoitetta?
Suomalainen taksihan on (tai siis oli) siitä tunnettu, että täällä ei välttämättä tarvi tietää reittiä mihin on menossa. Ulkomaillahan sinun pääsääntäisesti pitää itse opastaa, minne kuuluu ajaa. No nykyäänhän tietenkin on jo navigaattorit, mutta ennen navigaattoriaikaa se oli tosiaan näin.
Näin.
Itse asun hyvin selkeällä asuinalueella, mutta talot ovat sen verran sokkeloisesti aseteltu tähän kortteliin ja talojen numerot ei näy tielle päin, vaan pihaan päin, niin vielä ei yksikään taksi olisi osannut löytää suoraan oikeaa taloa. En millään tavalla odota, että taksikuskien pitäisi osata ulkoa kapungin kaikki kadut, tiet, kujat ja umpikujat talonumeroineen. Minusta on ok neuvoa. Yleensäkin kerron taksille aina ensin kaupunginosan johon olen menossa ja sitten katuosoitteen.
- Ulkomaalainen kuski alkoi saarnata kuinka kristinusko on väärä uskonto, ja islaminusko oikea.
- Kuski eksyi, kun ei uskonut, vaikka sanoin, ettei määränpäähän pääse sieltä minne hän kääntyi.
- Kuski tuli vastoin ammattiohjeita naapurikaupungista ja kyyti maksoi siksi ihan tähtitieteellisesti. Tajusin ottaa kuitin ja soitin reklamaatiopuhelun. Sain rahat takaisin, kokonaan.