Miksi kampaajan peilistä näyttää niin kamalalta?
Mietin tätä just kampaajalla istuessani. Sama joka kerta, peilistä katsoo riutuneen näköinen ja kolho naama. Kampaaja taustalla näyttää ihan hyvältä. Nyt näytän tosi vanhalta. Ikää 45v. Kotona laitoin meikit ja näytin ihan hyvältä. Onko muut huomanneet samaa?
Kommentit (10)
Olen huomannut. Myös ylipainoa tulee kampaajan peilissä 20 kiloa lisää.
Mä näytän Ari Koivuselta aina kampaajalla. Läskiltä Ari Koivuselta.
Olen kuitenkin nainen.
Valaistuksen väri ja kulma tekee paljon.
Ne on ne valot mitkä saa ihmisen näyttämään kamalalta. Ihmettelin kampaajalle miks olen kuin haudasta noussut niin sanoi että valaistus on sellainen, kova ja kylmä. Uskoin koska muuten näytän ihan elävältä.
Usein just tuo valaistus niin pielessä kun olla voi. Kaikki juonteet ja ihon virheet oikein korostuu.
Noh, siinä ei voi peilin edessä ottaa pirteää "peilikatsetta" millä ihminen itseään katsoo peilistä.
Kokeile vaikka: käänny kotona peilin edessä seinään päin ja palauta perusilme. Käänny sellaisenaan peiliä kohti. Siltä sinä useimmiten näytät.
Minä en näytä lihavalta, kun olen laiha, mutta posket ja silmät on ihan kuopalla ja näyttää kuin olisi alkava heltta. Kivannäköinen nuori mies vielä kampaajana niin kontrasti oikein korostuu.
Sama joka kerta, vaikka kuinka meikkaisin. Näytänkö oikeasti tältä?
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Noh, siinä ei voi peilin edessä ottaa pirteää "peilikatsetta" millä ihminen itseään katsoo peilistä.
Kokeile vaikka: käänny kotona peilin edessä seinään päin ja palauta perusilme. Käänny sellaisenaan peiliä kohti. Siltä sinä useimmiten näytät.
Yritin 😄 rupes naurattamaan ihan että tältäkö sitä näyttää kun tuolla kadulla tulee vastaan.
Valaistus. Se heittää joka kerta isot varjot silmien alle.
Lisäksi se, että kampaajalla istutaan yleensä aika perusilmeellä, ei poseerata ja hymyillä.
Harvaa myöskään pukee se kuristava muoviponcho ja keskijakaukselle kammattu littana tukka (ainakin mulla pitkähiuksisena aloituskampaus on aina se arikoivunen :D)
No on! Ja oon ihmetellykint ihan samaa. Sitä vaan näyttää siinä tuolissa aina ihan haudasta karanneelta ja sit kampaaja ihan freesinä siinä takana.