Mitä tarjottavaa toivot saavasi kyläillessä?
Minulla kahvi/kaakao, kevytmaidolla. Vihaan rasvaton maito + kahvi -yhdistelmää. Sämpylää ja suklainen leivos. Tarjoa nämä niin tulen varmasti toistekin!
Kommentit (24)
Pähkinöitä ja mahdollisesti linnunsiemeniä
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 02:41"]Pähkinöitä ja mahdollisesti linnunsiemeniä
[/quote]
xd
Kahvi riittää ja jos maitoa saa niin plussaa. Jos nyt jotain syömistä pitäis valita niin nälkään joku ruisleipä kivoilla täytteillä, ja makean himoon vaikka suklaa keksit :) mut oon nii kaikki ruokainen että mikä vaan tarjottava on ihanaa ekstraa sen kahvin seuraksi. Oi ja nyt tuli mieleen croisantit ja jotain tuoreita marjoja namnam
Jotain suolaista, vaikka voileipä. En kamalasti välitä makeista herkuista. Mutta ihan kahvi maidollakin (rasvaprosentilla ei väliä) kyllä riittää :)
En juo kahvia, joten arvostan jos joku kysyy otanko teetä. Vaikken ottaisi, mutta on huomaavaista.
Yleensä vierailuni ajoittuvat myöhäiseen iltapäivään tai iltaan, joten eniten arvostan kysymystä: "Saisiko olla lasillinen puna-/valkoviiniä? :)
Arvostan kyllä aina todella paljon, jos joku on itse tehnyt jotain tarjottavaksi (esim. pyöräyttänyt suolaisen piirakan tai jonkun makean leivonnaisen). Eipä noilla tarjottavilla oikeasti ole mitään väliä, tärkeintä on mukava seura.
Jos on kutsuttu kahville, niin sitä sitten. Oletus on, että jotain tarjotaan sivussa, mutta jos ei, niin en pety.
Jos on kutsuttu syömään, odotan ruokaa. Ei väliä mitä.
Kahvi olis kiva, teekin käy. Muuten en niin välitä tarjottavista. Juttuseura riittää.
Kahvia ja laktoositon maitojuoma tai hylamaitoa. Mikä tahansa kahvileipä käy: keksit, kuivakakkua tms Siinäpä se. Tietysti juhlat erikseen.
Näitä keskusteluja on täällä ollut nyt jo jonkin aikaa. Eniten ihmetyttää, menevätkö ihmiset tosiaan vierailulle ilman tarjottavia? Siis tuliaisia? Itse vien mukanani mitä milloinkin tekee mieli ja niitä sitten syödään muiden lisäksi. Aina saa mitä haluaa, vaikka ei nyt mitään suurempia rajoituksia olekaan .
Ei mulle tarvitse mitään tarjota, käyn kylässä tapaamassa ihmisiä. Ruokaa mulla on himassakin.
Teetä, keksejä, joku pullakin käy ei kuitenkaan mitään pullavaa. En mene vieraille syömään vaan keskustelemaan niin siksi tarjoilujen ei tarvitse olla ihmeellisiä. Leipää voi olla ja höysteet minunkin mielestäni erikseen vadilla.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 02:41"]
Pähkinöitä ja mahdollisesti linnunsiemeniä
[/quote]
Talitinttikö se siellä? :)
En juo kahvia, joten ilahdun kovasti jos minulle tarjotaan teetä. :)
Mä en juo kahvia. Mun ei välttämättä tarvitse saada mitään. Mä tykkään istua kavereilla ihan vain juttelemassa. Tietysti kaikki syötävä on aina positiivista. Tykkään aika paljon kaikista tarjotavista, paitsi niistä mitkä sisältävät kookosta tai mantelia. Harvemmin mikään suolainen tarjottava ollut pahaa.
Hyvää leipää/sämpylää ja hyviä päällisiä. En niin kauheasti makeasta välitä. Oispa muuten ihanaa jos ois tarjolla vaikka paria erilaista leipää, paria erilasta levitettä / tahnaa, kasviksia ja jotain kalaa! :P
En tietenkään tuollaista tarjoilua oikeasti edellytä, kahvi ja kahvimaito riittää ihan hyvin jos jotain haluaa tarjota. :) Jos kahvi on hyvää tummapaahtoista pressopannulla tms. tehtyä kahvia ja maitona "punaista" maitoa, tunnen olevani jo hemmoteltu!
Kuppi kahvia maidolla riittää, voileipä juustolla, hapankorppu, voileipäkeksit ym kelpaa hyvin seuraksi. Mutta koska olen oikea herkkupeppu, niin kahvin kanssa saa tarjota makeaa myös, löytyisikö kaapista keksiä tai pakkasesta pullaa tai jätskiä, kaikki käy.
Jos ei löydy, niin ei hätää, tulen kylään aina kaupan kautta ja tuon tuliaisiksi jotain pientä makeaa tai vaikka mandariinejä kuitenkin.
Kahvia, kevyt- tai täysmaitoa ja vaihtoehdoksi teetä. En välttämättä odota muuta, mutta olisi toki kiva jos olisi muutakin. Tyylillä ei niin väliä, esim. suklaa, piirakka, pulla, keksit, sämpylät tai vaikka hedelmät ja pähkinät kävisivät (on kiva, jos on otettu huomioon että joku saattaa haluta syödä terveellisesti/kevyesti.)
En syö mitään makeaa enkä leipää. Olen vaikea vieras.Minulle kuitenkin riittää kuppi kahvia.
Haluaisin että tarjottavissa olisi sellaista pelivaraa että ei ole tehty vaikkapa täytettyjä sämpylöitä valmiiksi vaan tarjolla olisi tarvittavat ainekset vadilla. Jokainen voisi sitten itse kyhätä suupalaa. Luulisi olevan emännällekin helpompaa.