Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käynyt SYK:n

Vierailija
30.10.2014 |

Ja siitä ei ole ollut minulle mitään hyötyä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Vierailija
2/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla? Pääsitkö yliopistoon tai saitko töitä, koska olit käynyt SYK:n?

-Ressun kasvatti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen käynyt. Opetus oli ihan hyvää ja ilmapiiri oli opiskelumyönteinen eli ei tarvinnut pelätä hikeksi haukkumista. En välttämättä olisi kirjoittanut niin hyvin arvosanoin huonommasta lukiosta. Muuta hyötyä siitä ei minullekaan ollut.

Vierailija
4/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä SYK?

Vierailija
5/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 00:33"]

Mikä SYK?

[/quote]

Helsingin suomalainen yhteiskoulu.

Vierailija
6/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nastoin paikka köyhästä perheestä tulevalle.

Vierailija
7/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua. Minäkin kävin tuota koulua 10 vuotta ja tunnustan kyllä erinomaisen kielten opetuksen. Sitä et tietenkään tiedä, jollet voi verrata muuhun kouluun. Kuvittelitko, että hyppäät Koneen johtajaksi sen takia että olet käynyt SYK:n? Minäpä paljastan: Antti Herlinillä oli muitakin avuja urakehityksessään.

Vierailija
8/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käynyt SYK:iä, mutta pankkini oli aikoinaan SYP.

Vierailija
9/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun molemmat lapset on SYK:ssä.
= Seinäjoen yhteiskoulu (yläkoulu)

Vierailija
10/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä edes tunne olevasi parempi ihminen? Onhan SYK kuitenkin valtakunnan ykköslukio niin voit aina mainostaa tuota saavutusta ihmisille!

Vierailija
11/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä koulu, loistava opetus!

Vierailija
12/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 00:40"]

[/quote]

Onko sulla kokemusta? Onko tavisperheen lahjakasta lasta mitään järkeä laittaa SYKiin vai joutuuko väkisin "hyljeksityksi"?

Vierailija
13/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 06:25"]

Mun molemmat lapset on SYK:ssä. = Seinäjoen yhteiskoulu (yläkoulu)

[/quote]otan osaa

Vierailija
14/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin, kokonaiset 10 vuotta. Se on kiva koulu niille, joiden vanhemmat ovat "jotain". Toimitusjohtajia, taiteilijoita, muuten vain rikkaita. Opettajat ovat näitä kohtaan mielin kielin. Onhan se nyt kätevää, että rikkaat ja tunnetut vanhemmat voivat auttaa koulua sponsoroimalla oppilaiden tekemää lehteä (90-luvulla Koneen ja Nokian mainostilaa ostettiin koulun lehdestä, haloo). Tai sitten joku von Gyllenböögel soittaa 9.luokan päättäjäispäivänä rehtorille, kun oman lapsen keskiarvo ei näytä sittenkään riittävän lukioon. Että mitäs pitäis tehdä? Ai, paikka löytyy joka tapauksessa? No kiva. Kyllä se joku Mäkelä-Virtanen pärjää jossain muussa lukiossa ihan varmasti, hoidetaan asia kuntoon.

Koulun käymisestä oli se hyöty, ettei tulisi mieleenikään laittaa omia lapsia tuohon pienen piirin piirileikkiin kymmeneksi vuodeksi.

Vierailija
15/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 08:15"]

[/quote]

Onko sulla kokemusta? Onko tavisperheen lahjakasta lasta mitään järkeä laittaa SYKiin vai joutuuko väkisin "hyljeksityksi"?

[/quote]

Mulla on kokemusta. Ei kannata nöyryyttää lasta laittamalla sitä kouluun, jossa "kaikkien muiden" vanhemmat ovat yhteiskunnan merkkihenkilöitä.

Vierailija
16/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin Sykissä vain lukion ja minun omat vanhemmat eivät ole käyneet edes lukiota itse. Nyt olen yliopistossa. En huomannut mitään luokkaeroja oppilaiden välillä, tai no kyllähän siellä tiesi rikkaiden pennut, mutta ei nyt varsinaisesti syrjintää ollut. En myöskään koe hyötyneeni Sykistä, kirjoitinkin vain M :n paperit. Olin hieman laiska lukiossa kyllä.

Vierailija
17/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykistä en tiedä, mutta lapsi kävi lukion Helsingissä Norssissa. Nautti siitä, että sai vihdoin älyllisesti kaltaistaan seuraa. Opiskeluaikana oli hauskaa ja valtava ero kotien varallisuudessa ei haitannut, sopi kaveriporukkaan hyvin. Tiet alkoivat erkaantua koulun jälkeen. Me olimme sitä köyhälistöä.

Vierailija
18/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuosina olitte SYK:ssa? Millaisessa elämäntilanteessa olette nyt?

Vierailija
19/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 08:22"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 08:15"]

[/quote]

[/quote]

Mulla on kokemusta. Ei kannata nöyryyttää lasta laittamalla sitä kouluun, jossa "kaikkien muiden" vanhemmat ovat yhteiskunnan merkkihenkilöitä.

[/quote]

O.k, kiitos. Astutaan lähellä SYKiä joten sekin vaihtoehto on pyörinyt mielessä.

Vierailija
20/22 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 08:28"]Minä vuosina olitte SYK:ssa? Millaisessa elämäntilanteessa olette nyt?
[/quote]
Pääsin lukiosta muutama vuosi sitten. Nyt yliopistossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän