Mies lähti aamuyöllä työmatkalle ja otti epähuomiossa minunkin lompakkoni mukaansa.
Onneksi kotoa löytyy 200e käteistä ja iso lipas kolikoita.
Miten sinä pärjäisit pari päivää?
Kommentit (51)
Netistä saisin tilattua ruokaa, jos jääkaappi sattuisi olemaan tyhjä. Puhelimessa on kortin numero tallennettuna. Mikäli bensa loppuisi niin olisi tuskaa mennä julkisilla, mutta selviäisin. Matkakorttiin saa ladattua rahaa netissä.
Pärjäisin helposti, minulla on toinen pankkikortti kotona ja myös käteistä. Sen lisäksi löytyy niin kattava kuivamuonakaappi, pakastimesta vaikka mitä ja jääkaappikaan ei ole koskaan ihan tyhjä. Omassa kotikaupungissa sitä paitsi on pankki josta voin nostaa arkisin rahaa jos tarve vaatii.
Vierailija kirjoitti:
niinpä "epähuomiossa", eipä taida ukko enää takaisin kotiin tula.
Mun lompakko ei yleensä loju keittiön pöydällä vaan on käsilaukussa. Nyt oli siinä ja mies puoliunessa nappasi mukaansa.
Ap.
Osta miehellesi oma käsilaukku, niin ei lähde lompakot ukon matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lompakko ei yleensä loju keittiön pöydällä vaan on käsilaukussa. Nyt oli siinä ja mies puoliunessa nappasi mukaansa.
Ap.
Jos mies on puoliunessa noin hönö niin toivottavasti ei lähtenyt autolla.
Minulla on kotona aina "jemmarahaa" käteisenä, sekä "vara-luottokortti".
Jälkimmäisen hankin aikanaan matkoja ajatellen, jos esim. pankki-/luottokortti katoaa/hajoaa, niin on varalla toinen ettei ole kokonaan ilman korttia ulkomailla.
Yksi vaihtoehto olisi myös siirtää tilitä rahaa kaverin/sukulaisen tilille, joka nostaisi ko. summan käteisenä niin saisi "ilman omaa korttia" nostettua rahaa.
kumma ettei kukaan ole vielä kirjoittanut "jätä se sika". No minä kirjoitan ja lisään vielä 1/5
Kaksi päivää pärjää ihan hyvin ilman mitään maksuvälineitä, sen jälkeen pelastaa Mobilepay.
Tällä hetkellä noin ei voisi käydä, koska olen muuttanut miehestäni erilleen, mutta jos hän nyt tulisi käymään ja epähuomiossa nappaisi lompakon, käyttäisin mahdollisuuksien mukaan mobilepayta ja lompakosta poistamaani yhteisen taloustilin korttia matkan ajan (tällä hetkellä taloustililtä ei siis osteta esim. ruokia vaan molemmat ostaa omiltaan, siksi ottanut pois lompakosta).
Ei penniäkään käteistä lompakon ulkopuolella, sielläkin vain ropoja.
Verkkopankkiin pääsen ilman lompakkoakin, joten mikään lasku ei myöhästyisi, pitäisi käytännössä käyttää rahaa vain ruokakaupassa, ja se onnistuisi tuolla yhteistilin kortilla. Jos ei olisi sitä, lainaisin joltain läheiseltä ja maksaisin takaisin tililtä.
Pärjäisin kaapissa olevilla ruuilla, tai jos en niin maksaisin kännykällä.
Yhteisen käyttötilin kortti on kännykotelossa, siltä tililtä ostaisin ruuat ja muun tarvittavan. Jos olisi tarpeen tehdä joku isompi henkilökohtainen ostos juuri sillä hetkellä, niin siirtäisin omalta tililtäni rahaa yhteiselle tilille ja maksaisin senkin ostoksen yhteisellä kortilla.
En kyllä ymmärrä, miksi mies menisi laukulleni etsimään lompakkoani lähtiessään matkalle. Ei hän edes tiedä, missä laukussa se milloinkin on. Ja meillä ei muutenkaan mennä toisen taskuille, laukuille, laatikoille tms.
200 euroa ja kaksi päivää?
Kuolisin nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan visakortin numerot ulkoa, ja varmistukset on mobiilissa -> voin tilata ruokaa.
Bensat ostan muutenkin appilla.
Mobilepay toimii monessa paikassa.
Tiedän että miehellä on käteisjemma, eiköhän se kerro missä, kun soittelen perään.
Ja passilla saa rahaa ulos pankista.
Minä tarvitsisin kyllä ensin rahaa päästäkseni pankkiin, sinne on melkoinen matka. No, juuri nyt autossa olisi bensaa, mutta kyllä ensin kokeilisin kaikki muut vaihtoehdot (MobilePay, verkkokauppa) ennen kuin lähtisin pankkiin asioimaan.
t. Landella asuva
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä mies hyötyy naisensa lompakosta? Kelakortti, kirjastokortti, ajokortti, pankkikortti, 20e käteistä. Kiusallaanko vai?
Vierailija kirjoitti:
200 euroa ja kaksi päivää?
Kuolisin nälkään.
Minä en!
Sienestäisin, kuorisin kaarnaa pettuleipään ja keräisin pulloja joilla ostaisin siemenperunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä mies hyötyy naisensa lompakosta? Kelakortti, kirjastokortti, ajokortti, pankkikortti, 20e käteistä. Kiusallaanko vai?
Tämä. Jos oma ukkoni haluaisi kääntää omaisuuteni, niin ei se pankkikortillani onnistuisi. Pankkikortilla pääsee vain käyttötilille, jossa on parhaimmillaankin vain muutama satanen. Loput on säästötilillä, jolle ei ole korttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jos oma ukkoni haluaisi kääntää omaisuuteni, niin ei se pankkikortillani onnistuisi. Pankkikortilla pääsee vain käyttötilille, jossa on parhaimmillaankin vain muutama satanen. Loput on säästötilillä, jolle ei ole korttia.
Toisekseen kiinnijäämisen riski aika suuri
" Keskustelu - Lähdin aamuyöstä ”työmatkalle” varastin muijan lompakon | Aihe vapaa | Vauva "
Kuolen nauruun ! XD
"Mies lähti aamuyöllä työmatkalle ja otti epähuomiossa minunkin lompakkoni mukaansa."
Jätä se sika!
Ei nii, mutta hauska elämä löytyy 😄