Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelma rukouspaikan suhteen

Vierailija
16.09.2021 |

Osaisikohan joku uskovainen täällä auttaa?

Olen hiljattain uskoon tullut ev. lut. Mulle olisi todella tärkeää saada säännöllisesti hiljentyä (siis oikeasti hiljentyä) kirkossa/pyhässä paikassa. Oman seurakunnan kirkko on kiinni muulloin kuin tapahtumien yhteydessä. Seuraavaksi lähin kirkko on auki lähes päivittäin "hiljentymistä ja tutustumista varten", mutta siellä on usein todella rauhaton meno, työntekijät suhoo eestaas ja vaihtaa kuulumisia ja joku harjoittelee urkujen soittoa yms. Mikä voisi olla sellainen paikka tai tapa että saisin tämän fyysisen tilan hengelliseen hiljentymiseen? Olen miettinyt jopa kotialttaria, mutta asuntoni on todella pieni enkä usko että se toimisi hirveän hyvin. Ja olenko ihan kummajainen kun tarvitsen tällaista yksinoloa ja hiljaisuutta että pystyn rukoilemaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsä on suomalaisen kirkko.

Vierailija
2/4 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona? Vai onko sielläkin rauhatonta? Mitään alttaria ei tarvita.

Myös metsä on tosiaan hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä.

Vierailija
4/4 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsä ja luonto on hyviä paikkoja rentoutumiseen ja meditaatioon, mutta ne ei ole mulle varsinaisia uskonharjoitukseen liittyviä paikkoja. Koitin kerran rukoilla metsässä ja siitä tuli lähinnä olo että palvon jotain luonnonjumalaa tai että joku kohta pelmahtaa tähän ja on että mitäs ihmettä.

Kotona en vaan pysty irtaantumaan omasta arjesta kun se kaikki on suoraan iholla ja naaman edessä.

Ehkä jatkan etsintää.

-ap