Vapautus armeijasta
Edellinen keskustelu poistettiin asiattomien kommenttien vuoksi, ja hyvä niin.
Mutta en nyt päässyt kommentoimaan enää sille äidille, joka oli huolissaan parin viikon päästä kutsuntoihin menevästä nuorestaan. Toivottavasti tavoitan sinut tällä viestillä.
Lopullinen palveluskelpoisuus arvioidaan siellä kutsunnoissa, joten vielä ehtii vaikuttaa! Kirjoita nuoresi mukaan lista oireista, ongelmista ja tutkimuksista ja oheista joku käyntilausunto tutkimuspaikasta. Oikeastaan sinun olisi pitänyt auttaa häntä jo terveystarkastuslomakkeen täytössä, eivät nuoret tiedä ja muista mitä kaikkea heiltä on tutkittu.
On sekä nuoresi että Puolustusvoimien etu, että vähänkään vajaakuntoisia ilman motivaatiota käydä armeijaa ei oteta sinne pyörimään.
Terveisin samankaltaisessa tilanteessa oleva äiti
Kommentit (3)
Armeijasta vapautettavien pitäs viettää vuosi vankilassa ettei tuu moraalikatoa suurennella omia fyysisiä vaivojaan välttääkseen asepalveluksen.
Vierailija kirjoitti:
Armeijasta vapautettavien pitäs viettää vuosi vankilassa ettei tuu moraalikatoa suurennella omia fyysisiä vaivojaan välttääkseen asepalveluksen.
Puolustusvoimilla on pääsy kaikkiin terveystietoihin, joten suurentelusta jää heti kiinni.
Jep. Minä muuten olin mukana myös siinä terveystarkastuksessa, mikä varmaan vahvisti lääkärin käsitystä siitä, onko kyseinen nuori kykenevä asepalvelukseen. Kuitenkin ratkaiseva kysymys oli, että halusiko nuori itse sinne armeijaan.