Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä maito lähinnä lehmän maidon makua? Soija? Manteli? Kaura?

Vierailija
29.10.2014 |

Lapsella on ollut suolistovaivoja, ilmeisesti jonkinlainen tulehdustila. Tän päivän uutisen luettuani päätin että nyt saa jäädä maitotuotteet ainakin joksikin aikaa pois. Hapanmaitotuotteita otan ehkä seuraavaksi mukaan. Mutta mikä maito maistuisi lapsen suussa parhaimmalle kun on tottunut lehmän maitoon? 

"Runsas maidonjuonti yhdistyy tutkimusten mukaan kohonneisiin tulehdusarvoihin ja niin sanottuun oksidatiiviseen stressiin."

Linkki:http://www.iltalehti.fi/terveys/2014102918790446_tr.shtml

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös maistanut kauramaitoa, mutta maistui tosiaan vetiselle kauravellille... Mutta kauranhan kyllä sanotaan olevan terveellistä suolistolle. Lapsi ei ole enään ihan pieni vaan viidesluokkalainen, mutta tosi huono syömään, etenkin outoja makuja. Ehkä mä aloitan kokeilut soijamaidolla ja ostan sitä kauramaitoa, vaikka sitten kaurapuuron kanssa ellei muuta.

Ja en minä pelkästään iltalehden uutisen takia tätä tee, mutta se sai aikaan sen sysäyksen että nyt tartutaan ruokavalioon.

ap

Vierailija
22/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaniljasoijamaito on ihanaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelimaito on mun mielestä ainakin parasta, tosin jotkut mantelimaidot (olikohan gogreen) ovat ihan hirveitä imeliä litkuja.

Vierailija
24/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordicin riisimaito, nam!

Vierailija
25/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:35"]

No perinteisesti Kiinassa se soijamaito on syötetty sioille, ei se ole ihmisen ruokaa. Vaikka sitä sellaisena yyberterveellisenä tuotteena pölhöille markkinoidaankin.
[/quote]

Lähdettä tälle? Sekoitatko nyt soijamaidon ja tofun valmistuksesta yli jäänen heran? Wikipedian mukaan "It did not become widely used in China until the 1800s, when it was discovered that extended heating made it taste better and easier to digest." Onko sun perinne ennen tätä aikaa? Joka tapauksessa nykyään kiinalaiset juo paljon soijamaitoa, ja se on oikein hyvää ravintoa ihmiselle.

Ap:lle: kannattaa kokeilla eri maitoja, mutta jos lehmänmaitoa haluat korvata, niin käyttäisin vain niitä vitaminoituja tuotteita. Esim. kauramaidossa mallia kaura + vesi ei ole juuri mitään ravinteita, proteiinia tai vitamiineja, eikä se edes maistu maidolle.

Vierailija
26/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 16:14"]Mä olen myös maistanut kauramaitoa, mutta maistui tosiaan vetiselle kauravellille... Mutta kauranhan kyllä sanotaan olevan terveellistä suolistolle. Lapsi ei ole enään ihan pieni vaan viidesluokkalainen, mutta tosi huono syömään, etenkin outoja makuja. Ehkä mä aloitan kokeilut soijamaidolla ja ostan sitä kauramaitoa, vaikka sitten kaurapuuron kanssa ellei muuta.

Ja en minä pelkästään iltalehden uutisen takia tätä tee, mutta se sai aikaan sen sysäyksen että nyt tartutaan ruokavalioon.

ap
[/quote]

Ei missään nimessä lapselle soijatuotteita! Mantelimaito ainoa järkevä ravintoainekoostumuksen näkökulmasta.

Vierailija
27/27 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän