26v, bmi 41,sokerit koholla ja verenpaine..pitkään olin terve ylipainoisena.
Kyllä mua vähän hirvittää..nyt on saatava painoa pois. Olisi noloa ja kamalaa syödä verenpane ja diabetes lääkkeitä tällä iällä. Eniten oksettaa itsessäni se että vaikka sain lähetteen sokerirasitukseen oireiden vuoksi ja verenpaine oli koholla ja sain neuvoksi käydä seuraamassa itsepalvelu pisteella, silti ajattelin että no vielä tämän viikon herkuttelen ja sitten ensi viikolla alkaa uusi elämä..miksei heti. miski teen näin. ällöttävä.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:03"]
Kyllä mua vähän hirvittää..nyt on saatava painoa pois. Olisi noloa ja kamalaa syödä verenpane ja diabetes lääkkeitä tällä iällä. Eniten oksettaa itsessäni se että vaikka sain lähetteen sokerirasitukseen oireiden vuoksi ja verenpaine oli koholla ja sain neuvoksi käydä seuraamassa itsepalvelu pisteella, silti ajattelin että no vielä tämän viikon herkuttelen ja sitten ensi viikolla alkaa uusi elämä..miksei heti. miski teen näin. ällöttävä.
[/quote]
Minulla oli sama tilanne, BMI 36 ja arvot koholla. Elämäntaparemontilla BMI 27 ja arvot kunnossa nykyään. BMI pysynyt pari vuotta tuossa.
Kyllä,olen, LIIKAA! Nytkin söin lettuja ja join tuoremehua..olo on niiiiiiin väsynyt,varmasti sokerit heittelee..
ap
Aivan väärä asenne toi "ens viikolla sitte", muutos tehdään HETI. Lasket kalorit ja ostat keittiövaa'an. Mittaat jokasen suupalan kalorit ja liikut. Max 1600 kcal päivässä. Alkaa läski sulaa nopeesti.
Hei ap, tallennapas itsellesi tämä ketju ja päivittele aina välillä kuulumisia rehellisesti! Saattaisi helpottaa urakkaasi. (Äläkä välitä urpojen kommenteista, joita väistämättä tulee.) Kun saat homman hanskaan ja paino putoaa, on kiva seurata homman vaiheita ja sitä miten otit painosi ja elämäsi haltuun. Muutoksen intoa ja iloa sulle! :-)
En voi kyllä käsittää että joku päästää itsensä tuohon kuntoon.. tuossa iässä! Olen piirua vaille 40 ja nyt on tosiaan tarve taistella ettei paino lähde karkaamaan. BMI ennen 24-25, nyt 26.
Minäkin olen 26v ja syön laihtuakseni 1500kcal päivässä+5km reipasta lenkkiä. Aloitin siksi koska bmi:ni oli 24 tasan ja kolmen kilon päästä olisin ollut jo ylipainoinen läski. Nyt on bmi 23,3.
Anteeksi että nyt sanon töykeästi. Mutta etkö ole mielestäsi jo herkutellut tarpeeksi?