Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsoin jotain dokkaria. Kiinalaiset painaa 12h työvuoroa ja vapaata kerran kuukaudessa!!

Vierailija
15.09.2021 |

Ei sillä, ettenkö tiennyt kuinka työorientoituneita kiinalaiset ovat. Työ on siellä kaikki kaikessa mutta meininki oli kyllä aikamoista...
Lasitehtaalla painetaan 12-tuntisia päiviä, pari hassua vapaata korkeintaan kuukaudessa, liittoa väheksytään, rikkinäistä lasia kerättiin lasinkeräyspisteellä ilman suojalaseja ja pelkät kangashanskat kädessä. Öh..
Ainiin ja se työhöntulo, marssivat ja tekivät nimenhuudon ja sitten töihin.

No ei mitään, kunnianhimoista porukkaa. Palkka paska mutta johtajat lentää yksityiskoneella ja pystyttelevät tehtaita pitkin maailmaa, jonne passitetaan kiinalaisia ilman lisäpaikkaa. Ammattiliitot syvältä edelleen johtajien mielestä..
Ihan loistaa hyväksikäyttö. Pitävät vielä työntekijöilleen ihan höpöpuheita heidän velvollisuudestaan näyttää mistä kiinalaiset tekijät ja työ on tehty, parantavat maailmaa työnteollaan ja lässynlässyn.

No..
Vois itsekin olla kyllä taas kunnianhimoisempi jos jotain muuta tuli tuosta mieleen. Miltein olin ennen kuin kiinalainen työnteon puolesta mutta uuvuin :D olin kyllä nöyristelijä.

Tuo ällistytti jäin miettimään, että onko tuo nyt ihan ihmisen hommaa?
Vai onko meidän yhteiskunta laiska?
Itse olen kyllä nykyään työelämän suhteen kyyninen ja se 8h/vuoro, 5 krt viikossa on kyllä ihan riittävä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ostatte kiinalaista.

Ai niin, se kotimainen on 5x kalliimpi.

Mikshän se on? Ai niin...

Mua ei haittais tippaakaan, jos kaikki kiinalaiset tuotteet kiellettäisiin kokonaan. Voisin hankkia vaatteita 5 kertaa harvemmin. Voisin vaihtaa kännykkää 3 kertaa harvemmin. Ostaisi ylipäätään tavaraa harvemmin ja oikeaan tarpeeseen.

Kyllä sua haittaisi jos kiinalaiset tuotteet kiellettäisiin kokonaan.

Silloin sulla tuskin olis tietokonettakaan käytössä, ellei sitä koottaisi Kiinassa, eikä montaa muutakaan kodinkone laitetta.

Kiinassa valmistetaan muutakin kuin pelkkiä vaatteita.  Siellä tehdään aivan laatutavaraakin ja kootaan suuret määrät joka puolella maailmaa myytävistä tuotteista.

Miten tietämättömiä ihmiset oikein ovat maailman kaupasta ja tuonnista ja viennistä Suomessa?

Ei siitä nyt niin kauaa ole, kun kaikki tehtiin vielä jossain muualla kuin Kiinassa. Siis ei siellä tekeminen mikään luonnonvakio ole. Ehkä se loppuu, siinä vaiheessa kun kilpailu siirtyy palkoista siihen kenellä on nopeimmat, kustannustehokkaimmat ja oppivimmat robotit.

Vierailija
42/42 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsingtao on hyvää olutta😋

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla