Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion saada sektion!

Vierailija
29.10.2014 |

Kertokaas vinkkejä millä olette saaneet "itkettyä" itellenne sektion?

Olen synnyttänyt pari kertaa alateitse, enkä todellakaan aio rääkätä alapäätäni enää kertaakaan ja ottaa riskiä löystymisestä kun se ei vielä ole mennyt miksikään.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa se että mitä se mulle veronmaksajana maksaa että aplle tehdään iao leikkaus ettei alapää löystyisi.

Vierailija
2/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on jokaisen oma asia haluaako synnyttää luomuna, lääkkeiden avulla vai sektiolla. Päätös ei kuulu kenellekään muulle kuin itse äidille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:49"]

Mua kiinnostaa se että mitä se mulle veronmaksajana maksaa että aplle tehdään iao leikkaus ettei alapää löystyisi.

[/quote]

Voihan tän nähdä niinkin, et sektio säästää meiltä veronmaksajilta ap:n myöhemmät laskeuma- ja virtsankarkailuleikkaukset...

Vierailija
4/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just.
Aion minäkin saada sektion mutta miksi pitää valehdella? Mulle ainakin pelkopolista on ollut hurjan iso apu. Sairauteni takia en kykene synnyttämään alakautta ja lisäksi varjostaa kovat pelot kivusta, niitä olen jo kokenut tarpeeksi.
Miksi sitten hankkiuduin raskaaksi? Haluan lapsen ihanan mieheni kanssa. Haluan kasvattaa ihmisen ja tuntea itseni arvokkaaksi. Pidän lapsista ja haluan jälkikasvua.
Onneksi on olemassa sektio, vaikka ei sekään kiva vaihtoehto ole.

Vierailija
5/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko on jo saanut sektiolla kaksi lasta. Ennen ensimmäistä, hän joutui käymään psykologilla ja lupa heltisi helposti. Siskoni uhkasi lähtevänsä vaikka Viroon tai Venäjälle leikattavaksi ellei se täällä onnistuisi. :)

Vierailija
6/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh siis miten niin saada sektion? Eihän se ole muuta kuin ilmoittaa synnytystapakeskustelussa osastokäynnillä lääkärille että haluaa synnyttää sektiolla ja sitten katsotaan ensin leikkausaika ja pari päivää ennen sitä lääkärintarkastus.

Vierailija
7/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:58"]

Mun mielestä on jokaisen oma asia haluaako synnyttää luomuna, lääkkeiden avulla vai sektiolla. Päätös ei kuulu kenellekään muulle kuin itse äidille.

[/quote]

Ja tähän valintaan pitäisi olla mahdollisuus ilman selittelyä, pelkoa ja valehtelua. 

Jos eka lapseni olisi saanut syntyä sektiolla niin yhteiskunta olisi säästänyt paljon rahaa...

Vierailija
8/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:35"]

Miksi ylipäätään olet hankkinut kolmannen lapsen, jos et halua synnyttää normaalisti?

[/quote]

En ole ap, mutta en katsonut synnytyksen olevan niin iso osa äitiyttä, että se äitiys kannattaisi jättää kokonaan kokematta jos ei halua synnyttää alakautta... Itselleni tehty 2 sektiota lääketieteellisistä syistä, toinen kiireellinen toinen elektiivinen. 

Tosin rehellisesti sanottuna en ymmärrä, miksi ap haluaa nyt sektion, jos kaksi edellista alatiesynnytystä on mennyt ongelmitta..? Ymmärtäisin kyllä erinomaisesti, jos edellisissä synnytyksissä olisi tapahtunut jotain, mutta nythän ap jo tietää, että hänen vartalonsa kykenee synnyttämään.

Vierailija
9/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi että tällä palstalla jatkuvasti viljellään näitä sektio juttuja ja samaan syssyyn aina mainitaan jostain alapään säästämisestä. Onkohan usein sama/samat henkilöt kyseessä? En todellakaan ole sektion vastustaja vaan olen itsekin niin sanottu horros partus tapaus eli sektion olen saanut synnytyspelon takia mutta vähän ärsyttää tuo yksinkertainen ja alatyylinen puhe aina kun puhutaan pelkosektioista. Ensinnäkin täytyy muistaa että todellakin pelkosektio on eri asia kun se että haluttaisiin vai omaa alapäätä säästellä ja varsinaisella synnytyspelolla käsittääkseni tarkoitetaan kyllä muuta kun pelkoa alapään tuhoutumisesta.

Yleensä kaikkein kiihkoimmat ovat juuri nuoret synnyttäjät joilla ei ole oikein mitään elämänkokemusta ja helposti ajatus voi ehkä ollakin vain lähinnä huolta alapään kunnosta synnytyksen jälkeen mutta veikkaisin kuitenkin että enemmistö synnytyspelkoisista kyllä pelkää ihan muita asioita kuten juuri sitä että synnytyksessä menee jotakin pahasti pieleen eli lapselle käy huonosti tai suurta, sietämätöntä kipua.

Synnytyspelko on aika intiimi asia ja sen syitä ei varmaan monikaan halua alkaa julistamaan kaikille puolitutuille tai ei-puolitutuille. Sen takia tuntuu että eniten keskustelua on aina näistä alapää jutuista tai toosan säästymisestä mikä sinänsä on sääli koska ainakaan minä en haluaisi leimaantua heti henkilöksi joka on huolissaan vain omasta alapäästä jos jollekin kerron että minulle on tehty sektioita synnytyspelon takia. Sektioissa ja synnytyksessä ollaan kysymyksessä aika suurien kysymysten äärellä ja jokainenhan on varmaan lukaissut näilläkin palstoilla olevia juttuja sektion riskeistä tai synnytyksen riskeistä.

Lääketiede on lääketiedettä ja kaikkea ei voida vieläkään kontrolloida. Sektio voi olla helppo tai sitten pelottava  komplikaatioineen ja samoin synnytys. Itseäni on jäänyt lähinnä mietityttämään tällä hetkellä sektioiden pitkäkantoiset vaikutukset lasten ja ihmisten terveyteen. Mikäköhän on sektioiden vaikutus vaikka sadan- tai parinsadan vuoden kuluttua jos ne lisääntyvät runsaasti. Jo nyt on nähtävissä lisääntynytt astmaa ja allergioita. Mutta hei, ne onkin jo ehkä vähän syvällistä pohdintaa. Pysytään vaan niissä alapääjutuissa.

Vierailija
10/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:21"]

Sektio ei ole koskaan riskitön toimenpide sekään. Haava on iso ja kipeä monta päivää. Komplikaatioita voi myös tulla, mm. Vuoto-ongelmia, haavatulehdus..ym muuta. 

[/quote]

Vuoto-ongelmia ja haavatulehdus voi tulla myös alatiesynnytyksessä.

Vierailija
11/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:08"]Öööh siis miten niin saada sektion? Eihän se ole muuta kuin ilmoittaa synnytystapakeskustelussa osastokäynnillä lääkärille että haluaa synnyttää sektiolla ja sitten katsotaan ensin leikkausaika ja pari päivää ennen sitä lääkärintarkastus.
[/quote] En ole käynyt synnytystapa-arviossa kuin esikoista odottaessani. Ei niissä joka kerta ravata. Neljä synnytystä itsellä. Alateitse, olen nössö pelkuri, enkä uskaltaisi sektioon :D

Vierailija
12/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mietin sektiota seuraavan kohdalla. Sain alatiesynnytyksessä 3. asteen repeämät ja sen jälkeen vielä kaksi kaavintaa, kun istukkaa ja muuta matskua jäi sisään puoli kiloa. Lisäksi meni yliajalle ja käynnistykseen. Eli olisi varmaan helpompi se sektio ja halvempikin yhteiskunnalle. Mutta lääkäri oli nihkeä jo jälkitarkastuksessa, kun kerroin että seuraavaa en tahtoisi alateitse, koska voisi revetä vielä pahemmin yms. Tuli vähän tyhmä olo, kun heti vähäteltiin kokemusta. Mullahan voi olla kudostyyppi joka repeää ja taipumus siihen, että on esim. lisäistukka kun kerta noin paljon jäi sisään, vaikka oli täydelliset jälkeiset. Että pitääköhän siitä sektiosta oikeasti sitten taistella... ? :(

Vierailija
13/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:21"]

Sektio ei ole koskaan riskitön toimenpide sekään. Haava on iso ja kipeä monta päivää. Komplikaatioita voi myös tulla, mm. Vuoto-ongelmia, haavatulehdus..ym muuta. 

[/quote]

Vuoto-ongelmia ja haavatulehdus voi tulla myös alatiesynnytyksessä.

[/quote]

Niin voi. Mä menetin 2,5 litraa verta viikko synnytyksestä ja haavakin tulehtui. Että se siitä alatiesynnytykseen ihanuudesta.

28

Vierailija
14/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:10"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:06"]

Teitä viisastelijoita kun riittää niin kertokaas mikä aiheessa on niin teitä raivostuttavaa? päätän itse kropastani, sektioitahan tehdään paljon, mikä siinä on pahaa?

[/quote]

No aloita vaikka lääketieteellisten julkaisujen selailu asian tiimoilta, äläkä täällä vingu. Meille on ihan sama miten sun toosallesi tai sulle itsellesi käy.

[/quote]

Näinpä. Niitä muksuja kun on näemmä pakko pykätä maailmaan, niin ehkä voisi sitten myös miettiä kumpi on tärkeämpää - lapsen hyvinvointi ja terveempi aikuisuus vai mutsin toosa. 

Vierailija
15/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoi kätilö (Naistenklinikalla) vaikean synnytyksen jälkeen, että ei kannata jättää lisää lapsia hankkimatta sen takia, että pelkää synnytystä, sillä sektion tulen saamaan varmasti kokemani jälkeen. Jos sektio olisi niin hirveän vaarallinen, mitä jotkut mammat täällä jauhavat ei kätilö sitä varmasti olisi ollut ehdottamassa. 

Vierailija
16/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni sektio ja alasynnytys takana ja en ikinä menisi sektioon!! Oli ihan painajaista! Lapsi oli mahassa väärinpäin ja pienen kokoni takia en saanut ala synnyttää. Mulla jäi hirveät traumat sektiosta, alaynnytys otti kipeää mutta paljon mielummin niin

Vierailija
17/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄ AP! :) Yhä usemamman naisen pitäisi näin tehdä. Monessa maassa on ihan naisen oma päätös, millä tavalla lapsi syntyy.

Vierailija
18/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapää muuttuu jo raskaana ollessa, laskeumiakin aiheuttaa nimen omaan se raskaus. Samaan tapaan kuin tissit "menee pilalle" raskaudesta, ei imetyksestä. Tarkistakaahan faktat...

Vierailija
19/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:56"]

Alapää muuttuu jo raskaana ollessa, laskeumiakin aiheuttaa nimen omaan se raskaus. Samaan tapaan kuin tissit "menee pilalle" raskaudesta, ei imetyksestä. Tarkistakaahan faktat...

[/quote]

Ai persekin repee jo raskausaikana niin että tarvii 20 tikkiä :D Ap

Vierailija
20/39 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia ärsyttää varmasti siksi, että sektio on yhteiskunnalle (veronmaksajille) kallista ja aiheuttaa monia lisäriskejä myös syntymättömälle lapselle, varmasti voit itse ottaa selvää sektion riskeistä ja haitoista. Sinulla on vain itsekkäät syyt, joten todella typerää riskeerata turhan takia. Eri asia, jos kyseessä oikea syy. Vaikutat melko yksinkertaiselta, kaikella hyvällä.

Miten niin paikat löystyy? Itselleni alatiesynnytys on ollut elämäni hienoin hetki :)