Suu täynnä aftoja ja kurkkua kutittaa, onko tämä flunssaa?
Tällaista ilmeni yhtäkkiä ja mietin, mistä voisi johtua. Onko kellään tietoa?
Kommentit (17)
Entero rokko, eli suu ja sorkkatauti. Onnea
Ei pitäisi olla vitamiinipuutosta, koska olen ottanut noita lisiä ympäri vuoden. ap
Mistähän olisi enterorokko voinut tulla? En ole ollut ainakaan lasten kanssa tekemisissä. ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:42"]Mistähän olisi enterorokko voinut tulla? En ole ollut ainakaan lasten kanssa tekemisissä. ap
[/quote]
Tarttuu kuten flunssa. Eli kaupasta, töistä, jne. missä nyt ihmisiä on.
Kiitos tiedosta. Olen luullut, että enterorokko on vain lasten sairauksia. Täytyy kai sitten vain potea pois. ap
Kyllä se voi aikuisillekin tulla. Ja sitä on nyt liikkeellä.
Hyvä tietää. Milloin muuten niitä näppylöitä on odotettavissa? Vai tuleeko niitä kaikille? ap
Osalle tulee ja osalle ei. Mulla oli entero vuonna 2010 lievänä ja näppylöitä oli vain muutama kämmenissä ja jalkaterissä eikä ne pagasti kutisseetkaan. Veljeni taas ei voinut edes kunnolla kävellä, kun jalkapohjat oli täynnä näppyä ja kädet turposi näppyjen takia.
Okei, kiitos kun kerroit. Katsotaan, tuleeko näppylöitä. Toistaiseksi ei mielestäni ole yhtään. ap
Enterorokolle ei tule vastustuskykyä, eli sen voi saada vaikka kuinka monta kertaa elämänsä aikana, joten siksi se ei ole lastentauti vaan aikuiset saa ihan yhtä helposti sen.
Ahaa. En ole tiennyt. Kiitos tiedosta. Luulin ensin, että olen vain kamalan väsynyt, mutta sitten tuli tosiaan noita suu- ja kurkkuongelmia. Täytyy aamulla katsoa, mikä on tilanne. ap
Enterorokko ympäriinsä räkivistä ja yskivistä tampioista. Voi olla aikuisille tosi rankka virustauti.
Mut hei, sehän on AV-mammojen mielestä vain hyvä juttu, koska taudit ehkäisevät allergioita. Pikaista paranemista!
Aftat ainakin viittaisivat vitamiinin puutokseen. Olisikos ollut C-vitamiini.