Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkona 7c lämmintä, taloyhtiössä vieläkin patterit jääkylminä

Vierailija
15.09.2021 |

🥶😭

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, paljonkos on kämpän sisälämpötila? Jos vähintään 22 celsiusta, ei ole mitään syytä lämmittää pattereita. Laita vaatteita päällesi.

En ole ap. Onpa tylyä? On naurettavaa että joudutaan pukemaan ympäri vuoden kotona villakerroksia, ei voi olla normaalisti. Laita itse sitten myös syksystä kevääseen ja kesälläkin kuten mekin.

Kommentin n:o 6 kirjoittaja ilmoittautuu: Olen "vilukissa", joka palelee aina, kun sisälämpötilat laskee alle 20C:n. Syksystä kevääseen olen kotonani normaalisti, siis pitkissä olohousuissa, villapohjasukissa ja poolopaidassa. Tai jos enemmän paleltaa niin vaikka villapaidassa. Mikä on sinulle "normaalisti olemista", sekö, että voit ketkutella alusvaatteissa, kun asunnot ylilämmitetään +26-asteisiksi talvipakkasillakin?

Vierailija
22/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilukissa jatkaa vielä: Meillä on nyt 23,7C sisällä, joka on ihan riittävästi. Ei edes varpaita palella, vaikka kaprihousuilla ja t-paidassa olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset valittavat turhasta.

Vierailija
24/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöpatteri kertoo lämpötilan, ei kosketusaisti. Katso mittaria. Jos jalat palelevat normaalissa huoneenlämmössä, mene lääkäriin. Verisuonet tukossa esim. tupakoinnin tai ryypiskelyn takia. Ensiavuksi auttavat villasukat.

Meilläkin on patterit käteen kokeillen kylmät, koska metalli johtaa hyvin lämpöä ja patterit ovat tietenkin tähän vuodenaikaan viileämmät kuin käsi. huoneenlämpö silti se mitä pitääkin, 21 astetta.

Taloyhtiössä ei mennä ilmastamaan ominpäin pattereita. Hommaan tilataan huoltomies.

Vierailija
25/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta olisi ihan kamalaa, jos kotonakin pitäisi aina pukeutua pitkiin olohousuihin, pitkähihaiseen paitaan ja sukkiin, että tarkenee. Onneksi asun omakotitalossa, niin voin pitää huonelämpötilan sellaisena, että talvellakin voin olla sisällä avojaloin ja hihattomassa topissa jos tahdon. 

Vierailija
26/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälämpötilaa tossa tosiaan pitää mittailla. Valitettavasti tuntumaan vaikuttaa myös se, jos esim. kylmät ikkunapinnat tai ulkoseinät hohkaavat kylmää. Tai veto.

Joku sanoi että lämpömittari on se, mikä kertoo lämpötilan. Tämä on totta, mutta se EI kerro paljoakaan siitä, onko ihmisellä liian kylmä vai kuuma vai sopiva.

Googleta "operatiivinen lämpötila".

Vierailija
27/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilukissa jatkaa vielä: Meillä on nyt 23,7C sisällä, joka on ihan riittävästi. Ei edes varpaita palella, vaikka kaprihousuilla ja t-paidassa olen.

24,5 näyttäisi olevan täällä yhä tänään. Patterit kiinni, ikkunat kiinni. Täytyypä avata ikkuna, koska vähän liian lämmin hyväksi nukkumislämpötilaksi.

AP:lle terkkuja tervetuloa kaukolämmön asiakkaaksi Helsingissä osakkaana. Saattaapi olla, että sinäkin mielummin jatkossa vain laitat villasukat jalkaan ennemmin, kuin avaudut siitä, pitäisikö jo syyskuussa patterit olla täysillä.

Vierailija
28/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne voivat olla jääkylmiä? Patterit voivat vaurioitua.

Vierailija
29/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä meidän sisälämpötilaa kun ei ole mittaria mutta kylmä on jo. Varsinkin lattiat. Kerrostalon alimmassa kerroksessa asutaan eikä tietoakaan, että patterit olisi päällä. Kiva kun joutuu lasta kieltämään leikkimästä lattialla. Saa niin helposti nuhan, eikä nyt viitsis kerrospukeutumista harrastaa sisällä.

Vierailija
30/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitä pattereiden termostaatteja voi jokainen asunnossaan säätää miten haluaa. Vai mennäänkö kerrostaloissa jonkun isännöitsijän päättämän lämpötilan mukaan? Ei kai nyt 60-asunnon ihmiset ole kaikki tasalämpöisiä.

T: ei koskaan kennostotalossa asunut

Vierailija
31/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä asunto on kylmä elo-syyskuusta seuraavan vuoden elokuuhun. Enkä ole vilukissa vaan asunto on oikeasti kylmä ja vetoisa. Talvella saattaa sisällä olla 13-15 astetta.

Vierailija
32/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa opiskelija asuntoihin niin saa nauttia jääpuikoista sisällä.

Vierailija
33/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai niitä pattereiden termostaatteja voi jokainen asunnossaan säätää miten haluaa. Vai mennäänkö kerrostaloissa jonkun isännöitsijän päättämän lämpötilan mukaan? Ei kai nyt 60-asunnon ihmiset ole kaikki tasalämpöisiä.

T: ei koskaan kennostotalossa asunut

Voi niitä säätää, mutta ne ei lämpene keväästä syksyyn. Talvella voi kyllä itse päättää pitääkö täysillä vai kylmänä.

Vierailija
34/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kosteuskin tekee asunnosta kalsean eli kyllä sitä lämpöä jo vähän tarvittaisiin nytkin. Joskus oli kylmä rivarikämpässä niin laitoin ens hätään auton sisätilalämmittimen lipaston kulmalle. Sitten hankin irtopatterin. Valitusten jälkeen nykyään onneksi lämmintä.

Vierailija
35/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 astetta kämpässäni ja pidän ikkunaa raollaan yönkin yli. Juuri sopiva! Ihanaa mennä peiton alle ilman paitaa. Ei kuuma eikä kylmä.

N27

Vierailija
36/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on vielä 😂😁

Vierailija
37/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun edelleen ikkunat auki. Ja päivisinkin auki siis.

Vierailija
38/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

24,3 astetta tällä hetkellä kerrostalokämpässäni. Ei tarvitse enää palella kuten edellisessä rivarikämpässä tai opiskelija-asunnossa. Nautin!

Vierailija
39/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on okt, eikä kyllä olla laitettu vielä pattereitä (sähkö) päälle tai lämmitetty takkaa&uunia. Näyttäisi olevan joku 20,7 lämpötila tällä hetkellä. Kylppärissä ja khh:ssa on toki lattialämmitys päällä koko ajan.  Saa nähdä missä vaiheessa pitää aloittaa lämmityskausi, vielä kuitenkin tarkenee. Minä olen pihi ja talvella makkarissa 18-19 astetta on hyvä (itelle välttäisi 17 astetta, varsinkin öisin, mutta puoliso palelee), muualla maksimissaan 21. Aika voi laittaa enemmän päälle jos paleltaa. 

Vierailija
40/57 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tämä auringon paahtama kämppä edelleen 26 asteinen (kesällä 31 astetta) vaikka makuuhuoneen tuuletusikkuna on yötäpäivää auki. Ei tunnu viilenevän millään tää asunto. Kuumuus kyllä puskee ensimmäisenä hellepäivänä sisälle eikä poistu ennen marraskuuta