Lapsen kaverikylässä, pyytää saada lihapullia. Annatko vaikka lapsen perhe vegaaneja?
Lapsi saa syödä maitoa ja munia.
Miten menettelette?
Kysymys on hypoteettinen eikä implikoi ketään tai mitään.
Kommentit (122)
En anna kysymättä vanhemmilta jo ihan siksi, että lapsen vatsa voi mennä pahasti sekaisin, jos hän ei muuten syö lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin vanhemmilta onko ok.
Okei. Miksi?
Ap
Totta hitossa, eikä mitään täyskypsiä vaan raakaa lihaa
Annan sitä ruokaa mitä Meillä on. Kaikkien vanhemmat tietää sen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Miksi?
Ap
Kysytkö tosissas
Syötin kerran naapurin vegaaniperheen tytölle nakkeja, kun oli meillä kylässä. Söi posket lommolla ja pyysi lisää. Mulla ei ollut kersan ruokavaliosta mitään tietoa ja sai samaa ruokaa, kuin omat lapsenikin. Huutoa riitti niin naapurilta, kuin vaimoltakin, joka on naapurin kaveri.
Se riippuu perheestä, saattaa olla niin, että kylässä saa syödä lihaa, jos itse haluaa.
Itse en ole esim. Muslimi -lapselle antanut sianlihaa, koska se olisi todella halpamaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
En anna kysymättä vanhemmilta jo ihan siksi, että lapsen vatsa voi mennä pahasti sekaisin, jos hän ei muuten syö lihaa.
Jos lapsi sanoo että syö usein esim hampurilaisia ja kinkkupitsaa, vanhemmat ei vaan tiedä. Myös koulussa ottaa lihaa usein. Ap
En tietenkään anna. Lapsi on meillä kylässä aina kutsuttuna joten on selvillä mitä hän saa syödä ja sen mukaan on ruokakin suunniteltu.
Jos taas kyse on sellaisesta vierailusta mitä ei olla etukäteen sovittu, lapsi menee kotiinsa ruoka-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu perheestä, saattaa olla niin, että kylässä saa syödä lihaa, jos itse haluaa.
Itse en ole esim. Muslimi -lapselle antanut sianlihaa, koska se olisi todella halpamaista käytöstä.
Ok. Miksi se on halpamaista mielestäsi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Miksi?
ApKysytkö tosissas
Kysyn. Hakuatko vastata? Ap
Mahdollisesti jos ei ole allergiaa. Sanon, että on eettisiä riistalihapullia tai maustettuja tofupalloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole esim. Muslimi -lapselle antanut sianlihaa, koska se olisi todella halpamaista käytöstä.Ok. Miksi se on halpamaista mielestäsi? Ap
Muslimit eivät syö sianlihaa. On idioottimaista tarjota muslimille sellaista ruokaa joka on heidän arvojensa vastaista.
En minkään halua syödä kissan- tai koiranlihaa.
Lapsen vanhempien kanssa sovitaan mitä lapselle saa antaa. Joten noudatan vanhempien toivetta ja tarjoan jotain sellaista mikä sopii kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole esim. Muslimi -lapselle antanut sianlihaa, koska se olisi todella halpamaista käytöstä.Ok. Miksi se on halpamaista mielestäsi? Ap
Muslimit eivät syö sianlihaa. On idioottimaista tarjota muslimille sellaista ruokaa joka on heidän arvojensa vastaista.
Lapsi voi itse valita syökö vai ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Kieltäydytkö myös halal-teutastetusta lihasta? A
Eihän lapsi kotonakaan vegaaniruokaa syö, jos syö maitoa ja munia. En ottaisi meille kylään lapsia, joiden vanhemmat rajoittavat mitä heille saa tarjota, paitsi jos rajoitusten syynä on allergia tai sairaus. Sairasta sellainen ehdottomuus. Jos taas lihan syöntiä ei olisi erikseen kielletty vierailusta sovittaessa, antaisin sitä vaikka tietäisin perheen olevan vegaaneja.
Siis lapsen kaveri on kylässä teillä.
Ap