Olen valitettavasti manipuloija
Siitä voin syyttää vanhempiani. Olen aina saanut tahtoni läpi jankutuksella. Vaikka vastaus olisi kuinka tahansa jyrkkä ei, hetkessä saa mielen muutettua. Vanhempani eivät ikinä pitäneet päätään missään asiassa, ja jokainen mukula varmasti käyttäisi tätä havaintoa hyvänään.
Nyt kun enää en pääasiassa ole tekemisissä vanhempien, vaan muiden ihmisten kanssa, tästä opitusta tavasta on suurta haittaa. Olen jankuttaja. Raivostun ja minussa herää voimakkaita tunteita kun en saa jonkun tahtoa muutettua. Ärsyttää tällaiset ihmiset suunnattomasti sen raivon hetkellä.
Kommentit (2)
Olet siis jankuttaja. Minä olen elänyt epävarmassa kiintymyssuhteessa, jossa olen ansainnut rakkautta suorituksilla. Olen ollut vanhempieni kaveri, kuuntelija, pikku-aikuinen lapsesta saakka. Olen tottunut saamaan taitoni läpi perustelemalla, ei jankutamalla. Osaan puhua mustan valkoiseksi. Minä olen manipuloija.
Elämä on. Mut nyt kun sä tiedostat ongelman, voit opetella huonosta käyttäytymismallista irti. Oot aikuinen ihminen, pallo on sulla.