apua kasvojen punoitukseen!
Minulla on melko epätasainen iho, hormoninäppyjä synnytyksen vuoksi ja muutamia epäpuhtauksia siellä täällä. Kasvoni punoittavat heti aamullisen kasvopesun jälkeen ja on helakka. Puhdistusgeeli, kasvovesi ja rasva on garnierin ja tuntuvat toimivan aivan hyvin. Ongelma on tuo punoitus ja epätasainen sävy.. Onko mitään neuvoja rasvoihin tms??
Kommentit (15)
Garnierin tuotteet on yleensä liian tujuja herkälle iholle. Vaihda puhdistusgeeli hajusteettomaan kasvojen pesunesteeseen (esim. lactoline ja erisan). Puhdistaa hyvin meikitkin. Kosteusvoiteeksi erisanin kosteuttava kasvovoide tai joku muu hajusteeton herkkäihoisen voide (LV, erisan). Jos meikkaat ja meikkivoide ei riitä, niin punoitukseen peitevoidetta ja/tai punaisuutta neutralisoivaa vihreää puuteria/voidetta. Älä koskaan käytä kasvojen pesussa kuumaa tai kylmää vettä.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:40"]Hanki hellävaraisemmat, mieluiten tuoksuttomat tuotteet. Esim puhdistusöljy geelin sijaan. Tai puhdistusmaito. Eihän kasvovedessä ole alkoholia? Se punakoittaa. Jokin vihreänsävyinen kasvovoide voisi auttaa, primeri, esim Cliniquella hyvä.
[/quote]
Ne on tuoksuttomia ja minulla oli pihdistusmaito ennen tätä geeliä. Kasvoveden alkoholipitoisuudesta en tiedä.. Sen voisi vaihtaa. Olen kokeillut vihreäsävyisiä rasvoja, mutta tuntui että ne vaan tukkii huokoset ja naama kukkii. Onko apteekin vichyissä jotain, entä hydrocortison?
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:42"]Garnierin tuotteet on yleensä liian tujuja herkälle iholle. Vaihda puhdistusgeeli hajusteettomaan kasvojen pesunesteeseen (esim. lactoline ja erisan). Puhdistaa hyvin meikitkin. Kosteusvoiteeksi erisanin kosteuttava kasvovoide tai joku muu hajusteeton herkkäihoisen voide (LV, erisan). Jos meikkaat ja meikkivoide ei riitä, niin punoitukseen peitevoidetta ja/tai punaisuutta neutralisoivaa vihreää puuteria/voidetta. Älä koskaan käytä kasvojen pesussa kuumaa tai kylmää vettä.
[/quote]
Puhdistaako ne erisanin tuotteet hyvin? Olen aina luullut, että minulla on sekaiho. Kasvoissa virheitä, välillä enemmän ja vähemmän, kiiltävä iho t-alueella loppupäivästä. En ole koskaan ajatellutkaan omaavani herkkää ihoa! :O
Ap
Cliniquen Redness solution -sarjan pitäisi olla apu tähän ongelmaan. Ostin sarjan kasvojen-/meikinpuhdistusaineen pari päivää sitten. Tuloksista en osaa vielä sanoa...
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:46"]Lopeta alkoholin sisäinen käyttö.
[/quote]
En juo alkoholia kuin toooooodella harvoin. En edes lasillista viiniä. Mutta kiitos
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:48"]Cliniquen Redness solution -sarjan pitäisi olla apu tähän ongelmaan. Ostin sarjan kasvojen-/meikinpuhdistusaineen pari päivää sitten. Tuloksista en osaa vielä sanoa...
[/quote]
Pitää ottaa selvää millaisia tuloksia ihmiset ovat saaneet.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:48"]
Cliniquen Redness solution -sarjan pitäisi olla apu tähän ongelmaan. Ostin sarjan kasvojen-/meikinpuhdistusaineen pari päivää sitten. Tuloksista en osaa vielä sanoa...
[/quote]
Redness-sarjasta löytyy myös kosteusvoide ja puuteri
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:46"]Lopeta alkoholin sisäinen käyttö. [/quote] En juo alkoholia kuin toooooodella harvoin. En edes lasillista viiniä. Mutta kiitos
[/quote]
Kiitos kiittämisestä. Tää olikin mustaa humööriä (joka sopis itseeni).
http://fi.wikipedia.org/wiki/Histamiini-intoleranssi
Mulla on ainakin ruokavalion korjaaminen auttanut, mutta nyt hoksasin itsekin, että banaani pois. Kestomakkarat ja punaviini ovat olleet ruokavaliostani pois vuosikaudet, nyt tuon katsottuani tajusin itse, että banaani tekee samaa. Tänään söin banaanin ja punoittaa, viikkoon en ole syönyt ja meni paremmin. Tämä siis ei ole allergia tai sairaus, vaan noilla ruuilla on tällainen vaikutus. En siis tiennyt tuosta aiemmin, aloin vaan googlettaa tähän vastatakseni, kun olen itse huomannut punoituksen vähentyvän välttämällä tiettyjä ruoka-aineita. Lisäaineet kuuluvat siihen sarjaan myös.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:42"]Garnierin tuotteet on yleensä liian tujuja herkälle iholle. Vaihda puhdistusgeeli hajusteettomaan kasvojen pesunesteeseen (esim. lactoline ja erisan). Puhdistaa hyvin meikitkin. Kosteusvoiteeksi erisanin kosteuttava kasvovoide tai joku muu hajusteeton herkkäihoisen voide (LV, erisan). Jos meikkaat ja meikkivoide ei riitä, niin punoitukseen peitevoidetta ja/tai punaisuutta neutralisoivaa vihreää puuteria/voidetta. Älä koskaan käytä kasvojen pesussa kuumaa tai kylmää vettä. [/quote] Puhdistaako ne erisanin tuotteet hyvin? Olen aina luullut, että minulla on sekaiho. Kasvoissa virheitä, välillä enemmän ja vähemmän, kiiltävä iho t-alueella loppupäivästä. En ole koskaan ajatellutkaan omaavani herkkää ihoa! :O Ap
[/quote]Jep, tuo punoitus liittyy kyllä herkkään ihoon tai sitten liian rajuun pesuun. En itse tykännyt erisanin puhdistusaineesta, mutta se kasvopesuneste ja erisanin kosteuttava voide on loistavia. Käytän kasvojen pesuun vain tuollaista hellävaraista pesunestettä ja ei ole edes meikkien puhdistamisen jälkeen tarvetta käyttää kasvovettä. Monia puhdistusgeelejä ja maitoja sun muita on tullut kokeiltua, ja aina niiden jälkeen jäi kasvovedellä putsatessa vanulappuun likaa.
Jos peitevoiteet ei sovi sulle, niin kannattaa kokeilla Lumenen CC puuteria. Se on peittävintä mitä mä oon kokeillut.
Ja oon siis itse herkkäihoinen, jolla kasvoissa punoitusta.
Kiitos paljon vinkeistä! menee testaukseen ekana tuo erisan. Siitä sitten jatkoa jos ei toimi :)
Ap
Hanki hellävaraisemmat, mieluiten tuoksuttomat tuotteet. Esim puhdistusöljy geelin sijaan. Tai puhdistusmaito. Eihän kasvovedessä ole alkoholia? Se punakoittaa. Jokin vihreänsävyinen kasvovoide voisi auttaa, primeri, esim Cliniquella hyvä.