Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun tekosyömään miehen tekemiä ruokia :/

Vierailija
28.10.2014 |

Toisinaan tekee ihan hyvääkin ruokaa, mutta useimmiten soveltaa omia reseptejään ja tekee mitä kummallisempia ruokia ja outoja yhdistelmiä. Ja hirveitä määriä. Lapsetkin toisinaan yökkäilee ja ainoa tapaa saada lapset syömään, on laittaa ruokaan ketsuppia tms.

Syön sitten mukamas ruokaa ja silloin, kun mies ei ole läsnä. Toisin sanoen, joudun siis heittämään ruuan roskiin tai syömään vaai osan.

Miten sanoa miehelle (ilman, että pahoittaa mielensä), että ruoka on oikeasti kamalaa? Ja siis mies on tosi herkkä ja haukkuu nirsoksi, jos en ruokaa syö. Vika siis minussa kuulemma, eikä kokissa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ite ruoat

Vierailija
2/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono itsetunto, jos ei kestä kritiikkiä ruoanlaittotaidosta..

Mutta mökötyksen uhallakin, miten olis isänpäivälahjaksi joku kiva keittokirja..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rupea vaan tekemään omat safkasi ite, luulis tajuavan.

Vierailija
4/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun kehut että melko hyvää jo mutta olisi vielä parempaa jos.., ehdotat sitten vaan, että ens kerralla olis varmaan vielä parempaa jos laittaisit sitä ja tätä sen ja sen tilalle, koska ne on sun lempijuttuja. Suolan käytöstä voi arvostella jos sitä on liikaa ihan suoraakin, purkistahan saa lisää jos tarttee. Ja kokkailkaa yhdessä, mikä sen mukavampaa hommaa :) lapset myös mukaan ruoanlaittoon.

Vierailija
5/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä joudun tekosyömään isäni ruokia, aiemmin niitä kyllä söin ihan mielellään, mutta nykyään en enää voi, on jo se ruuan laittaminen vanhalla ihmisellä niin epähygieenistä että ällöttää. Ja sen makuaistikin on jotenkin pilalla, laittaa ihan liikaa suolaa jne. Mutta en kehtaa sanoa, etten syö, yritän välttää tilanteita joissa se ruokaa tarjoaa tai antaa mukaan, mutta jos joskus niin käy, heitän pois.

Omalle miehelle kyllä sanoinsin ihan suoraan, että en tykkää tästä enkä syö, pitäköön vaikka nirsona ja suuttukoon, mutta olisi kauheaa joutua jatkuvasti omassa arjessaan kärsimään siitä, että joutuu syömään ällöttävää ruokaa. Kyllähän se mies jossain vaiheessa sen antaa anteeksi, että hänellä on niin "nirso" vaimo, jos nyt siitä oikeasti suuttuu.

Vierailija
6/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii se että sanoo "ettei tämä oikeen ole mun makuuni, mitä sä tähän laitoit"? Samaa yhdistelmää ei  ole tullut toiste, ja mies kuitenkin kokannut mullekin jo vuosikymmenen. Toki myös kehun aina kun on hyvää ja paras kehu taitaa olla tyhjä lautanen.

Ja on vieläkin sellaisia ruokia joita mä en syö, mutta muut kyllä. Niinä päivinä mies on vähän anteeksi pyydellen lämmittänyt mulle pari nakkia :)

Vierailija
7/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, kätevä konsti laihduttaa...

Vierailija
8/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tuttavaperheeltä. Mies tekee aivan kamalia makuyhdistelmiä ja erikoisia ruokia, mitä hän päivittelee ylpeänä Facebookiin. Kerran miehen nainen kommentoi miehen seinälle, että tekisi joskus ihan tavallista ruokaa.

Vierailija
9/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:20"]Meillä toimii se että sanoo "ettei tämä oikeen ole mun makuuni, mitä sä tähän laitoit"? Samaa yhdistelmää ei  ole tullut toiste, ja mies kuitenkin kokannut mullekin jo vuosikymmenen. Toki myös kehun aina kun on hyvää ja paras kehu taitaa olla tyhjä lautanen.

Ja on vieläkin sellaisia ruokia joita mä en syö, mutta muut kyllä. Niinä päivinä mies on vähän anteeksi pyydellen lämmittänyt mulle pari nakkia :)
[/quote]

Syövätkö naiset ihan nakkejakin? Luulisi että pitää olla jotakin trendikkäämpää kermaperseille. T. mies.

Vierailija
10/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:15"]

Mutta mökötyksen uhallakin, miten olis isänpäivälahjaksi joku kiva keittokirja..?

[/quote]

Keittokirja on hyvä idea, mutta se pitää valikoida tarkoin ja "myydä" miehelle hyvin suunnitelluin argumentein, jos mies kerran on noin herkkä..

Sehän on vähän sama jos saisi itse lahjaksi jonkin jumppavideon.. =/ (siis jos olisi itse herkkänahkainen..)  =)

Vierailija
11/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyöminen on tosi huono keino ratkaista tuo ongelma, kun lautaset tyhjenevät niin sittenhän se tietää (tai "tietää") että tällä reseptillä tulee sellaista mikä perheeseen uppoaa.

Meillä tilanne on siitä yksinkertainen että mies on itsekin aivan selvillä siitä miten luokattoman huono kokki on, ja minä täysin vapaaehtoisesti laitan melkein kaikki ateriat. Mutta jos joskus syystä tai toisesta on ollut pakko miehen laittaa ruoka, hän tuntuu aidosti arvostavan neuvoja. En valehtele että "tämä on tosi hyvää mutta vielä parempaa olisi jos...", mutten haukukaan. Sanon vain esim. että "jos tällaiseen kastikkeeseen haluaa vähän enemmän makua niin kannattaa laittaa mukaan vaikka..." tms.

Vierailija
12/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:36"]

Tekosyöminen on tosi huono keino ratkaista tuo ongelma, kun lautaset tyhjenevät niin sittenhän se tietää (tai "tietää") että tällä reseptillä tulee sellaista mikä perheeseen uppoaa.

Meillä tilanne on siitä yksinkertainen että mies on itsekin aivan selvillä siitä miten luokattoman huono kokki on, ja minä täysin vapaaehtoisesti laitan melkein kaikki ateriat. Mutta jos joskus syystä tai toisesta on ollut pakko miehen laittaa ruoka, hän tuntuu aidosti arvostavan neuvoja. En valehtele että "tämä on tosi hyvää mutta vielä parempaa olisi jos...", mutten haukukaan. Sanon vain esim. että "jos tällaiseen kastikkeeseen haluaa vähän enemmän makua niin kannattaa laittaa mukaan vaikka..." tms.

[/quote]

Ja jatkan vielä että JOS ruuasta on jotain hyvää sanottavaa niin tietenkin sen sanon (vaikka että "katoppa vaan miten hyvin uppoaa lapsiin tämä sun ruokasi - itse laittaisin enemmän sitäjasitä jos omaan makuun tekisin, mutta hyvin tuntuu näinkin maistuvan"), mutta mielestäni olisi täysin älytöntä valehdella ruuasta jos muutosta toivon.

Vierailija
13/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:20"]Meillä toimii se että sanoo "ettei tämä oikeen ole mun makuuni, mitä sä tähän laitoit"? Samaa yhdistelmää ei  ole tullut toiste, ja mies kuitenkin kokannut mullekin jo vuosikymmenen. Toki myös kehun aina kun on hyvää ja paras kehu taitaa olla tyhjä lautanen.   Ja on vieläkin sellaisia ruokia joita mä en syö, mutta muut kyllä. Niinä päivinä mies on vähän anteeksi pyydellen lämmittänyt mulle pari nakkia :) [/quote] Syövätkö naiset ihan nakkejakin? Luulisi että pitää olla jotakin trendikkäämpää kermaperseille. T. mies.

[/quote]Huono itsetuntoinen mies? Jeps.

Vierailija
14/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keittokirja, jossa kivoja kotiruokareseptejä :) Keittiöstä löytyy ja oikein paraatipaikalta. No, täytyypä hienovaraisesti yrittää sitten noita muutosehdotuksia viljellä. Monet ruuat olisi tosiaan ihan hyviä ilman kaikkia mausteita (esim just valkosipulia tai chiliä), joita laittaa. Miehellä hassu tapa myös laittaa kermaa joka ruokaan. Se ei vain sovi ihan jokaiseen ruokaan :/

-ap-

Vierailija
15/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänpäivälahjaksi vaikka Viivi&Wagner Sian keittokirja, eiks niiltä tullut just joku uusi. Tai joku muu perusruokaa sisältävä tekele.

Vierailija
16/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Mieheni tekee perusruoat ihan hyvin, mutta on huono arvioimaan suolan määrää ja esim. aasialaisiin ruokiin käyttää voita, jossen vahdi vieressä.

Vierailija
17/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ihan ketsuppia kun laittaa niin menee alas. Lapsetkin olet opettanut syömään sitä paskalitkua joka on vain suolaa ja etikkaa. Pidän itse vähän alempina ihmisinä tuollaisia makaroonin ja jauhomakkaroiden puputtajia.

Kaikki normaali on liian erikoista näille ruuankanssa perseilijöille. Ei siinä mitään, jos itse tuhoatte terveytenne lisäaine eineksillä ja muulla epäruualla, mutta sitä en hyväksy että opetatte lapsenne samanlaisiksi yökkäilijöiksi. Nälänhätä saisi tappaa suuren osan kansastamme. Ensimmäisenä kaikki ASENNEVAMMAISET pullapersesiat.

Vierailija
18/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep. Mieheni on "luova" kokki: kanaviillokkiin ananaksen sijaan banaania ja makaronilaatikko maustuu paprikajauheen sijaan esimerkiksi kanelilla ja siirapilla. Joskus sattuu niitä onnistumisia, mutta usein aikamoisia kämmejä. Meillä onneksi asialle voidaan nauraa:D joskus hihitetään vedet silmissä koko perhe, kun isä on töpeksinyt huolella. Mieheni siis osaa nauraa omille mokilleen ja ymmärtää kyllä oikein hyvin, mikä ruuanlaittoprojektissa meni pieleen. Yleensä teen meillä ruuat tai teemme yhdessä, ja mieheni sitten tuuraa, jos on pakko. 

Sano miehellesi ihan suoraan tyylillä: "Mitä jos kokeilisit ensi kerralla korvata ruoka-aineen X ruoka-aineella Y?" tai "Kiitos rakas ruuasta! Mitäs maustetta sä olit käyttänyt siinä?" Ja kun miehesi vastaa sen neilikka, katajanmarja, curry ja siirappi, niin vastaat pokerinaamalla "Okei, hei tosi jänniä yhdistelmiä! Oliko noi ihan jostain ohjeesta vai mistä se tollasen yhdistelmän keksit? Ehkä mun makuun oli vähän liiankin erikoisia.. Jos ens kerralla kokeilee laittaa vaikka vaan yhtä tai kahta ihan perusmaustetta, ja jokainen sitten voi maustaa lopun itse makunsa mukaan?" Hyvä keino voisi olla myös piilottaa ne katajanmarjat ym sieltä maustehyllyltä... ;)

Pääasia, että tsempataan miehiä ruuanlaittoon. Se on tosi hieno juttu, kun mies innostuu kokkailusta! Ruuanlaitto on myös kiva koko perheen yhteinen harrastus, samalla oppivat lapsi ja mieskin.

Vierailija
19/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:15"]

[/quote]Minusta kun on saatanan typerää vittuilla toisen laittamasta ruuasta. Syökää kriitikot paskaanne.

Vierailija
20/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samanlainen ukko ja itse ainakin surutta heitän roskiin. Turha syödä paskaa ruokaa.