Enpä ennen palstailua tiennytkään, että "kuopissaan olevat silmät"
ovat rumat. Luulin että muoto ja väri merkitsevät enemmän. Toki "kuoppasilmissä" on tuima katse, mutta mutta...
Kommentit (14)
No missä ne silmät olisivat jos eivät siellä omissa kuopissaan? Poskellako?
Syvällä päässä :( Näyttää ettei olisi silmiä ollenkaan.
Tarkoitetaanko sellaisia neandertalilaissilmiä?
En oikein tiedä mitä sillä tarkoitetaan, mutta joku täällä aina sanoo "rumat silmät, kuopissaan olevat". Niissä varmaan ovat nuo kulmaluut aika vahvat.
ap
Mun mielestä taas sellaset isot mulkosilmät on on rumia. Ykskin sukulainen on aina omiaan kehumassa. Tottakai nyökyttelen perään, en tietenkään kenenkään ulkonäköä hauku. Mutta välillä kyllä naurattaa kun hän niin on olevinaan nätein niine silmineen.
Täällä nyt vähän kaikki on jonkun mielestä rumaa...
Minusta hyvin harva yksittäinen piirre on yksiselitteisesti ruma, riippuu kokonaisuudesta miltä näyttää. Esim. joillekin tuollaiset "kuopissaan olevat slmät" tuovat sellaista vähän rajua, villiä touchia ulkonäköön, ja voivat näyttää äärimmäisen hyviltäkin. Tulee mieleen yksi työkaveri joka on muuten semmoinen aika mitäänsanomaton pallonaama mutta vähän vinot, viirut, syvällä olevat silmät on tosi pysäyttävät ja hienot.
Mun mielestä ne on aistikkaat, varjoisa katse
Rumuuden ja kauneuden ero on se, miten niillä silmillä katselee maailmaa ja kanssaihmisiä, oli ne silmät sitten kuopissaan tai ei (no, poskella roikkuvilla silmillä ei ehkä sitten näekään mitään...).
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:17"]
Mun mielestä ne on aistikkaat, varjoisa katse
[/quote]
totta. tähän efektiin pyritään tummalla luomivärillä ja rajauksilla. tekee varjoja eli vaikutelman kuin olisi syvemmällä
Luin että kuopiossa olevat silmät
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:09"]En oikein tiedä mitä sillä tarkoitetaan, mutta joku täällä aina sanoo "rumat silmät, kuopissaan olevat". Niissä varmaan ovat nuo kulmaluut aika vahvat.
ap
[/quote]
No joku täällä sanoo aina ihan mitä vaan. Ota huomioon että suuri osa täällä kirjoittelevista on työkyvyttömiä syystä tai toisesta...
Riippuuhan se nyt täysin muista kasvonpiirteistä, onko rumat vai jopa kauniit.
Kiitos taas aamupäivän nauruista!