Miksi seksin jälkeen on alapää aina kipeä?
Riippuu siis seksin kestosta ja rajuudesta että miten kipeä on, mutta kuitenkin lähes aina tuntuu sellaista polttavaa tunnetta. Ja sperma vielä pahentaa asiaa, ihan kuin olisin allerginen sille! Johtuukohan tämä vaan kuivuudesta, kun emme yleensä käytä liukurasvaa vaan ihan sylkeä. On ollu sama tilanne jo vuosia. Ei oo kiva kun seksin jälkeen on olo kuin olis just synnyttänyt!
Kommentit (16)
sellainen pakottava tunne alapäähän... häviää kyllä jonkin ajan kuluttua mut kuites...
miksi tätä pitää kysyä täältä foorumista?
Vierailija:
Johtuukohan tämä vaan kuivuudesta, kun emme yleensä käytä liukurasvaa vaan ihan sylkeä.
Varmaan syynä onkin kuivuus, että tuntuu poltetta. Voisit harkita liukkarin käyttämistä ja esim estrogeenipuikkoja.
Minulla ongelmat alkoivat kuopuksen syntymän jälkeen. En vaan jostain syystä kostu tarpeeksi ulkopuolelta, joten limakalvot menevät lähes poikkeuksetta nirhaumille. Liukuvoiteen käyttö auttaa tosi hyvin eikä enää tarvitse yhdynnän jälkeen odotella paikkojen paranemista ennen seuraavaa kertaa. Liukkari on myös ihan mukava lisä lämmittelyyn, mies ainakin nauttii voiteella sivelystä :)
Vierailija:
Eiköhän seksin aikainen kuivuus seksipalstalle kuulu?
Jos ei itse tiedä, johtuuko kipeytyminen liian kuivasta pillusta, ei voi olla täysillä matkassa. Ei ole tullut mieleen kokeilla liukastetta? Totta hemmetissä paikat kipeytyvät, jos kuivana hankaa, tajuaahan sen idioottikin.
Vierailija:
Eiköhän seksin aikainen kuivuus seksipalstalle kuulu?
Jos ei itse tiedä, johtuuko kipeytyminen liian kuivasta pillusta, ei voi olla täysillä matkassa. Ei ole tullut mieleen kokeilla liukastetta? Totta hemmetissä paikat kipeytyvät, jos kuivana hankaa, tajuaahan sen idioottikin.
mulla sama homma. ja en kyllä ikuna alkais rakastelemaan ilman ky jellyä. mä olen kysynyt gyneltä ku oon käyny ja sen mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä. meinas et jotku ei vaan kostu tarpeks. jos joskus ei ole ollu liukastetta ja täytyny laittaa sylkyä ni kyllä on tuntunu...luulen et siksi ku eihän se ole semmosta liukasta ja sit limakalvot hankautuu ehkä rikki asti. onko sulla ap ollu hiiva tulehduksia? mulla väheni sern jälkee ku alettii käyttää ky:tä.
Pahimmassa tapauksessa seurauksena on vestibuliitti eli emättimen eteisen ärsytystila. Sitä voi edeltää liiallinen saippuan ja veden käyttö, ylenpalttinen sienilääkkeiden käyttö ja haluton seksi.
Tämän kierteen voi katkaista muuttamalla elämäntapoja. Ohessa hyviä neuvoja, joiden avulla voit varmistaa intiimialueen hyvinvoinnin.
1. Anna karvojen suojata
Bikinilinjan karvojen poisto käy päinsä. Sen sijaan karvojen poistamista intiimialueelta ei voi suositella. Karvoituksen tehtävä on muodostaa suojaava ilmatyyny ja näin estää hankauksen haittavaikutuksia.
2. Peseydy sopivasti
Ihoamme ei ole luotu nykyajan pesutavoille. Liiallinen saippuan ja veden käyttö kuivattaa. Pese hellävaraisella ACO Intim Saippualla tai ACO Intim Puhdistusöljyllä. Suojaa ja kosteuta kuivat limakalvot lopuksi ACO Intim Emulsiovoiteella.
3. Ikävät vaatteet
Jos limakalvot ovat kuivat ja ärtyneet, älä käytä farkkuja tai muita kireitä vaatteita. Valitse luonnonmateriaalista valmistettuja väljiä ja ilmavia vaatteita. Stringit pikkuhousuina voivat myös hiertää ja ärsyttää, koska pikkuhousun reuna sijaitsee keskellä herkintä aluetta.
4. Pesuaineet voivat ärsyttää
Pesuaineiden voimakkaat puhdistavat aineet, ns. tensidit, voivat jäädä vaatteisiin pesun jälkeen ja aiheuttaa ärsytystä. Ongelmasi voivat johtua hiljattain käyttöön ottamastasi uudesta pesuaineesta, jolle olet yliherkkä. Kokeile jotain muuta.
5. Sienilääkkeet voivat ärsyttää
Moni kutinasta ja kirvelystä kärsivä voi epäillä virheellisesti kärsivänsä hiivasienestä. Jos epäilet hiivatulehdusta, mutta olet epävarma, mene lääkäriin. Hiivalääkkeet saattavat pahentaa oireita, jos niiden aiheuttaja ei ole hiivasieni vaan limakalvojen kuivuus.
6. Bakteerit ja antibiootit ovat rosvoja
Osalla naisista on toistuvana vaivana bakteerivaginoosi, joka aiheutuu emättimen epätoivotuista bakteereista. Jos tunnet ongelman, on hyvä tietää, että tällöin antibioottikuuri herkistää lisää.
7. Älä pakota itseäsi seksiin
Moni nainen harrastaa seksiä, vaikka emätin ei ole ehtinyt kostua ja turvota. Hankaus on voimakasta, lihakset supistuvat, voi syntyä emätinkramppi ja yhdyntä sattuu. Seuraavan kerran jo pelkkä ajatus pelottaa ja joudut noidankehään. Etene rauhassa ja vältä halutonta seksiä.
8. Yöt alasti
Nukkuminen ilman pikkuhousuja saattaa olla miellyttävää, jos alapää on ärtynyt. Pikkuhousut eivät hankaa ja herkkä iho saa levätä ja tuulettua.
9. Hoida varoen
Kasvoihin käytämme voiteita ja erikoistuotteita surutta, mutta alapään luulemme hoituvan itsestään. Intiimialue muodostuu ihosta ja limakalvosta, ja molempia on hoidettava eri tavoin. Herkän ja suojaamattoman limakalvon pitää olla kostea, jotta se voisi joustaa ja laajentua. Ihon taas pitää olla kuiva, se suojaa meitä kuin puku kylmältä ja kuumalta.
10. Vaadi asiantuntevaa apua
Jos kärsit toistuvista, vakavista vaivoista intiimialueella, hakeudu lääkäriin. Näin varmistat, ettei kyseessä ole joku muu ongelma kuin kuivat ja ylirasittuneet limakalvot.
Ota yhteys lääkäriin jos:
* epäilet hiivatulehdusta etkä tunnista oireita ennestään
* on pahanhajuista, harmaankeltaista tai kuplivaa vuotoa
* vuodossa on verta
* sukuelimissä on haavoja tai rakkuloita
* alapäässä on polttava tunne
* epäilet sukupuolitautia
* samanaikaisesti on vuotoa ja virtsatievaivoja
* on yhtaikaa vuotoa ja vatsa- tai alapääkipuja
http://www. acointim. com/fi/tips_och_goda_rad. php
seila1981:
en kyllä ikuna alkais rakastelemaan ilman ky jellyä.
KY Jelly samaten kuin Klick tai Glid välttää paremman puutteessa. Ne kuitenkin muuttuu pihkamaiseksi aika nopeasti käytössä. Hyvin liukkaana pysyvää on sen sijaan ID Glide, joka oli testivoittajana myös Mens Health-lehdessä. Oma kokemus tukee tätä.
Kokeilkaa vaikka, yllätytte positiivisesti!
epäilisin sitä kuivuutta. mulla oli joskus muinoin sama vika, mutta nyt jo vuosia sellanen kosteus päällä, että oksat pois. ei tartte liukkareita, kun kiima on päällä. :)
Siis eihän nyt se ihan normaalia ole, että naiset eivät kykene sankoin joukoin yhdyntään ilman liukkaria. Toki esim imetysaikana, vaihdevuosien takia tai toistuvien hiivatulehdusten aikana normaalia olla niin kuiva, että tarvitaan jellyjä ja glidejä. Mutta että tavalliset 20-40v naiset eivät pysty yhdyntään ilman liukkaria, joku erityinen syyhän siihen on?
Siis joko naiset eivät rentoudu seksin aikana, eivät nauti seksistä tai sitten pillerit ovat kuivattaneet alapään. Tai alapäätä rassataan koko ajan pesuaineilla, ajellaan/vahataan/nypitään/ karvoja, käytetään kokoa liian pieniä alkkareita, jatkuvasti intiimisuojia...
Siis jos alapää on rutikuiva - ja asialle suinkin jotain voi tehdä, niin miksi alistua kohtaloon? Ja jos kuivuusongelmaa ei ole, vaikka pesisi alapään astianpesuaineella kymmenen kertaa päivässä, niin sittenhän ongelmaa ei kerta kaikkiaan ole.
Ymmärrän toki, että meitä on joka lähtöön, mutta itselläni on aivan erilaista seksuaalinen nautinto luonnollisesti kostean alapään kera kuin vaikka liukugeelinkin avituksella.
Vierailija:
MISTÄ SITÄ id glideä voi ostaa? ; ) josta 13 mainitsi...
Googleen hakusanaksi " ID Glide" . On hintansa arvoista...
Mä kostun todella runsaasti, mutta haluan silti käyttää liukkaria. En sisällä, vaan klitoriksella. No miksi? Koska tuntu on todella paljon parempi, ilman liukkaria klitoriksella mun on hyvin vaikea ellei mahdoton laueta. Omaa liukkautta voi tietysti levittää siihenkin kohtaan, mutta se ei vaan tunnu samalta.
n 33
Joskus naisen kiihottuminen kestää pitkään, eikä kummatkaan tavallaan jaksaisi odottaa sitä. Sitten painellaan kuiviltaan tai liukkarin kanssa, kun 10 minuuttia pitempi esileikki olisi ajanut saman asian. Mutta tilanteita on monenlaisia, voi olla että joskus se aikakin on kortilla.
Siinä mielessä olen kyllä ihan samaa mieltä 16:n kanssa, että vähän enemmän saisi kyllä olla tervettä itsekkyyttä naisilla sängyssä.
18
Moi
Minulle on käynyt ikäviä juttuja elämän aikana 2kertaa minulle on tullut seksimään miehen kanssa vaikka en tunne häntä yhtään vaikka hän itse pakotti minya seksimään sit me tehtiin seksiä sen jälkeen hän antoi minulle rahaa 5-20 euroa minipillerit näköinen lääke hän antoi minullr kiska itselläni oli vatsakivut otin sen mutta en syönyt sitä minua satui site illalla alapään ja ahdistaa minua ja pelottaa ja paha olla kokoajan teimme rikosilmoituksen poliisille tällä viikolla toinen kerta oli joskus 3 vuotta sitten me jäimme kiini silloin minun kuukautiset alkoi vasta 16v nyt olen vasta 19 vuotta vanha itselläni on lievästi kehitysvamma itselläni on käytössä kuvakommunikointikansio apuna kertomisen asioita mitkä en itse pysy kertomaan minua viimes 3 vuotta sitten sattui 2kuukaita 2viikkoa 2010 tai 2011 olin silloin vasta 13 v täytin 14 v nyt on vasta satunut noin viikko se tapahtui viimen viikon 2:8:2014 olen ollut koulusta pois 3 vuotta sitten 3 viikkoa ja nyt en ole vielä ollut koska koulu alkaa maanantaina pitäisi pysy menemään