Ennakkoluuloni hävettää
Käyn yhdessä harrastuksessa vauvani kanssa, missä on myös muita äiti-vauva pareja. Ensimmäisellä kerralla kaikki esittelivät itsensä ja kauhistuin kun yksi äiti kertoi iäkseen 44 ja hänellä oli 2kk ikäinen vauva. Ajattelin heti että hyi kauhea, hankkia nyt vauva tuossa iässä kun itse voisi olla jo isoäiti! Mitähän lapsikin ajattelee mummoäidistään, miten itsekästä jne jne...
No nyt kun ollaan tässä kurssin aikana juteltu ja tutustuttu niin tämä "mummoäiti" on ihan todella, todella mukava. Tulen hänen kanssaan parhaiten juttuun, vaikka meillä on ikäeroa vajaa 20 vuotta. Hänen kanssaan on jotenkin tosi paljon helpompi jutella niin vauva- kuin muitakin juttuja. Sitten taas pari oman ikäistäni tuntuvat olevan tosi töykeitä ja itsekeskeisiä.
Nyt oikeesti hävettää jälkikäteen kun ajattelin niin ilkeästi tuosta vanhemmasta äidistä. Syön sanani ja lopetan ennakkoluulot vaan tutustun ensin!!!
Kommentit (4)
Samat sanat, mullakin mieluisin työkaveri on melkein 50v kun itse vasta 23.
Ikä ei ratkaise ihmissuhdekemioita. Onneksi olen sen aina tajunnut, ja ystäväpiiriä on nuorista eläkeläisiin.
t. Itsekin 42-vuotiaana lapsensa saanut
Eri-ikäiset ystävät rikastuttavat elämää paljon enemmän kuin pelkät samanikäiset. Itsellänikin paras ystäväni on 16 vuotta vanhempi kuin itse olen. Meillä synkkaa paljon paremmin kuin samanikäisten ystävieni kanssa.
Hyvä juttu :)
Kun olin 20-vuotias, sain hyvän ystävän 38-vuotiaasta työkaveristani. Kun synkkaa niin synkkaa, ikään katsomatta.