kun mies loisii vaimon lompakolla
Meillä siis mies loisii mun lompakolla, eikä se sinänsä haittaa minua yhtään, koska mielestäni perhe on yhteisyritys.
VÄhän kuitenkin haittaa se, että ilmeisesti jokseenkin kaikki, omaa lähipiiriä myöten luulevat asian olevan toisin päin. Jopa oma lukioikäinen poikani pähkäili huvikseen anoppilassa kahvipöydässä, että hän ei nyt saa opintotukea, muta jos isä ja äiti eroavaisivat, niin saisiko hän sitten pelkästään äidin tuloilla elettäessä? En viitsinyt siihen siinä kahvipöydässä anopin ja appiukon kuullen sanoa, että jos hän erotilanteessa muuttaisi isänsä luo, hän saisi tukia paljon varmemmin - mutta mietin kyllä, että ilmeisesti on joku pääsääntöinen olettamus, että naiset aina tienaavat vähemmän kuin miehensä. Hieman se harmittaa, koska monelle se tarkoittaa, kuten tälläe palstan lompakkohörhölle, että naisilla on vähemmän väliä ylipäänsä.
Kommentit (9)
Tee pojallesi palvelus ja sano hänelle nyt, kun anoppi ja appi eivät ole paikalla, että tienaat enemmän kuin isänsä. Pojan on hyvä oppia ettei toi stereotypia pidä teillä paikkansa.
No me olemme tällä hetkellä kumpikin työttömiä, avopuoliso lähtee kohta armeijaan ja minä työkokeiluun niin ei tarvi lorvia ja teen ainakin jotain rahojeni eteen ;) Minulla kuitenkin on enemmän rahaa kuin puolisollani, maksan kaikki ruuat ja hän maksaa vain oman osuutensa vuokrasta, mikä nyt asumistuen jälkeen on siis n. 60e. Minulla on omia laskujani n. 200e edestä ja silti maksan kaikki ruuat, että puolisolleni jää jotain ns.omaa rahaa. Ja jos minä saan vähemmän rahaa kuin hän niin hän tottakai maksaa minun osuuteni ruuista.
Periaatteessa minä siis elätän meidät. Ärsyttää kuitenkin kun jos tuhlailen omia rahojani vain itseeni, niin miehen 16v pikkuveli olettaa minun käyttävän hänen veljensä rahoja. Hän muutenkin sanoo aina, että rahojen pitäisi olla yhteiset niin, että minun rahani ovat yhteisiä ja puolisoni rahat hänen omiaan. Ja tämä teini ei tunnu ymmärtävän, ettei aina ole varaa lähteä sinne ja tänne ja ostaa kaikkea. Jos avopuolisoni sanoo ettei ole varaa niin hänen veljensä vastaa että jaa sun muijas on shoppaillu taas kaiken...joo shoppailen kerran tai kaksi vuodessa kuluttaen max.150 ja siitä 50e on vaatteita yms joita haluan ostaa puolisolleni.
Omat vanhempani ovat viimeiset 36v eläneet äidin rahoilla, isän rahat menee heti ulosottoon kun ei osaa laskujaan maksaa...tai ei viitsi.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:53"]
Tee pojallesi palvelus ja sano hänelle nyt, kun anoppi ja appi eivät ole paikalla, että tienaat enemmän kuin isänsä. Pojan on hyvä oppia ettei toi stereotypia pidä teillä paikkansa.
[/quote]
Provohan tämä aloitus on, poika ei muka tiedä asiasta. Tosi uskottavaa.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:53"]
[/quote]
[/quote]
Miksi sen pitäisi tietää? Ei se meillä mikään salaisuuskaan ole, mutta ei meillä mitenkään jokapäiväisenä keskustelunaiheena ole puolisoiden palkkavertailu?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:53"]
[/quote]
[/quote]
Kaikki ei keskustele rahasta lasten kanssa. Ja tottahan se on että oletetaan aina miesten elättäväm perheet ja naiset loisii kotona...henkilökohtaisesti en tunne yhtäkääm tämmöistä. Yleensä molemmat tienaavat ja jos toinen saa vähemmän tai joutuu työttömäksi tai lasten kanssa kotiin niin mies tottakai haluaa elättää perheensä. Mutta minä taidankin tuntea vain hyviä ihmisiä jotka osaavat hoitaa taloutensa eikä aseta puolisoaan huonompaan asemaan jos ei saa yhtä paljon rahaa
Ei meillä kotona puhuttu vanhempien palkkasummista, joten ihan mahdollista ettei tiedä.
Ihan hyvin olisi voinut kyllä sanoa pojalle siinä kahvipöydässä, että tässä nykymaailmassa ei voi olettaa sukupuolen mukaan mitään palkasta tai varallisuudesta, ammatti ja työnantaja tms. kertoo siitä paljon enemmän. Toivottavasti miehesi ei heitä mitään epämääräistä läppää, mikä olisi saanut pojan kuvittelemaan palkkaasi huonommaksi kuin onkaan.
Onko se aina provo jos kerrotaan että nainen tienaa enemmän kuin mies??
Minä tienaan bruttona yli kaksinkertaisesti sen mitä mieheni, lisäksi on minulla omistusasunto (josta tosin n. puolet velkaa), auto ja säästöjä. Miehellä on ulosottovelkaa eikä mitään omaisuutta. En ole miehen velkoja maksamassa, mutta ei myöskään kiinnosta köyhäillä sitä paria vuotta että hän saa ne maksettua. Joten jos meidän yhteiset menot ylittää sen, mitä niihin on miehen tulojen perusteella budjetoitu niin maksan sitten niitä ylimeneviä. Tai jos halutaan mennä vaikka reissaamaan johonkin niin maksan matkan melkein kokonaan, koska en halua yöpyä retkeilymajoissa yms. Omat ostoksensa mies maksaa toki itse. En koe, että mies olisi tässä mitenkään loisimassa. Muutkin asiat merkitsevät kuin raha, ja mies tekee varmasti osansa meidän yhteisen hyvän eteen. Hän myös osaa tehdä paljon sellaisia juttuja, jotka joutuisin itse ostamaan ulkopuoliselta, joten siinäkin säästetään.
No, jotkut tietysti eivät ottaisi tällaista miestä ollenkaan niiden velkojen takia, mutta siihen sanon vaan että omapa on tappionsa. :)
Naiset tienaavat yleensä vähemmän kuin miehensä, eivät toki aina. Aivan kuten tammikuussa on yleensä kylmempää kuin maaliskuussa, mutta ei aina.