Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliturvalla eläville(terveille) kustannettava kuntosalikortit

Vierailija
28.10.2014 |

Tai muu liikuntaharrastus.

Jos ei kuntoilu kiinnosta, tuet pienemmiksi.

Lihavuus ja/tai lihasmassan puute aiheuttavat entisestään terveydenhoitokuluina yhteiskunnalle lisäkustannuksia ja sosiaaliturvalla elävät nyt yleensä ovat kaikista vähiten liikkuvia. Ei ole reilua, että omasta terveydestään paremmin vastuuta ottavat myös maksavat toisten veroja maksamattomien vastuuttomuudesta.

Vammaiset ja fyysisesti sairaat tietenkin erityistapauksia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän niille kustannetaankin. Ainakin sossupummikaverini kehuskeli juuri salikortillaan, itselläni ei ole työssäkäyvänä varaa.

Vierailija
2/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työssäkäyvät kustanna kenellekään yhtään mitään. Höpö höpö ja voisi jo pikkuhiljaa alkaa poisoppimaan siitä ajatuksesta että tässä nyt jotenkin jalosti fasilitoidaan työttömien lusmujen eläminen minun veroeuroilla. Keskitytään vaan siihen oman elintasokummun kultivoimiseen ja annetaan työttömien jatkaa sitä sohvalla makaamista ja kaljan kittaamista, sitähän ne tekee 24/7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:34"]

Ei työssäkäyvät kustanna kenellekään yhtään mitään. Höpö höpö ja voisi jo pikkuhiljaa alkaa poisoppimaan siitä ajatuksesta että tässä nyt jotenkin jalosti fasilitoidaan työttömien lusmujen eläminen minun veroeuroilla. Keskitytään vaan siihen oman elintasokummun kultivoimiseen ja annetaan työttömien jatkaa sitä sohvalla makaamista ja kaljan kittaamista, sitähän ne tekee 24/7.

[/quote]

Mä en kyllä oikeestaan kauheesti tykkää kaljan kittaamisesta joten voinko vetää sitten vaikka punkkua? Ja takaatko, että jos nyt alan juomaan 24/7 niin lapsia ei huostaanoteta?

terv. työtön

Vierailija
4/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa tulla halonhakkuuseen. En veloita kunnalta mitään, se joka tulee saa ruoat. Sen päälle klapeja saa kantaa pinoon ihan omien voimien mukaisissa määrissä ja tehden roittävästi toistoja.

Vierailija
5/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:39"]Meille saa tulla halonhakkuuseen. En veloita kunnalta mitään, se joka tulee saa ruoat. Sen päälle klapeja saa kantaa pinoon ihan omien voimien mukaisissa määrissä ja tehden roittävästi toistoja.
[/quote]voisin tulla, missä asut?

Vierailija
6/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:37"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:34"]

[/quote]

Mä en kyllä oikeestaan kauheesti tykkää kaljan kittaamisesta joten voinko vetää sitten vaikka punkkua? Ja takaatko, että jos nyt alan juomaan 24/7 niin lapsia ei huostaanoteta?

terv. työtön

[/quote]

Ei kun tota kyllä sun täytyy kitata vaan kaljaa. Sohvalla makaaminen tumput suorina ja kaljan kittaaminen on se juttu mitä kaikki työttömät tekee. Lapsia ei huostaanoteta.

Vierailija
7/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaisi mun salikortin - mutta kun ei kiinnosta. Puuhastelen ja liikun mieluummin koirieni kanssa, pidän myös lukemisesta sekä kutomisesta. Pitäisikö mulle maksaa vähemmän palkkaa? 

Vierailija
8/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:41"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:39"]Meille saa tulla halonhakkuuseen. En veloita kunnalta mitään, se joka tulee saa ruoat. Sen päälle klapeja saa kantaa pinoon ihan omien voimien mukaisissa määrissä ja tehden roittävästi toistoja. [/quote]voisin tulla, missä asut?

[/quote]

Sievissä

Vierailija
9/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:29"]

No niinhän niille kustannetaankin. Ainakin sossupummikaverini kehuskeli juuri salikortillaan, itselläni ei ole työssäkäyvänä varaa.

[/quote]

Meidän kaupungissa ei ainakaan aikuisille harkinnanvaraisena kustanneta. Perusosasta saa itse kustantaa, jos haluaa. Ilmeisesti paikkakuntakohtaisia eroja?

t.sossu

Vierailija
10/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:50"]

Työnantaja maksaisi mun salikortin - mutta kun ei kiinnosta. Puuhastelen ja liikun mieluummin koirieni kanssa, pidän myös lukemisesta sekä kutomisesta. Pitäisikö mulle maksaa vähemmän palkkaa? 

[/quote]

Ei. Mutta olisi reilua, jos kuntoilevat työkaverisi saisivat bonuksia tai että työajasta osan saisi käyttää kuntosalilla.(tässä tietenkin aikakatto) Tämäntyyppisiä käytäntöjä ymmärtääkseni jo on joissain firmoissa.

-ap-

Vierailija
11/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, ole kateellinen sille sossupummikaverillesi vaan. Mikäpä estää sinua alkamasta samanlaiseksi kun se niin hienoa on? Jos käyt töissä niin saat palkkaa joka kyllä riittää elämiseen jos osaat rahasi ja taloutesi hoitaa. Jos et saa palkkaa edes perustoimeentulon verran, olet oikeutettu toimeentulotukeen sinäkin. Kamalaahan se on että joku työtönkin voi päästä salille, vaikka saada harrastuksen ja jotain tekemistä ja rutiinia elämään, samoin kuin edistää terveyttään.

Aiheen vierestä... Tässä maassa saisi olla kansalaispalkka, aivan turhaan täällä ihmisiä kyykytetään jollain ilmaistöillä tai kituutetaan pikkutuilla kun töitä ei kaikille kuitenkaan riitä, joten turha ihmisiä syyllistää työttömyydestä. Mutta sehän vika kansalaispalkassa on, että se poistaisi stressiä ja turvattomuutta, kannustaisi ihmisiä eteenpäin elämässä kun olisi yksi huoli vähemmän, eivätkä hyvätuloiset voisi syyllistää toisia siitä että kaikki eivät vain saa töitä... Mukavaahan se on keppiä antaa kuin porkkanaa, tässä maassa. No, seuraukset siitä nähdään, kivaa on nöyryyttää ihmisiä tavalla tai toisella jos tulee vaikeaa elämässä, sen sijaan että kaiken turhan byrokratian sijaan ihmisille taattaisiin perustulo ja varmuus siitä että ne tuet saa. Kyllä se nälkä kasvaa aina kun näkee että muut saa töillä enemmän, mutta kepittämällä ei ketään auteta.

Naurettavia ovat myös ihmiset jotka jaksavat kitistä sitä että "minun verorahoilla ei tuollaista tueta"... Jos samoin ajattelisi, ei minuakaan kiinnosta maksaa lapsettomana pienituloisena jonkun hyvätuloisen lapsilisiä (ihan vaan jotta janipetteri saa käsirahan asuntoon vaikka vanhemmat tienaavatkin sata tonnia vuodessa/miksi lapsilisä ei ole tarvehankintainen kuten muutkin tuet?), tai narkkarien/juoppojen hoitoja, tai ties milloin mitäkin valtion turhia hassauksia suomalaiset unohtaen. Pieni ylipaino ei tee ihmisistä epäterveitä joten ehkä tuon lihavuussyrjinnän fiksut ihmiset ymmärtävät lopettaa. Jos jollakulla on ongelmia painonsa kanssa, suurella todennäköisyydellä on ongelmia muillakin osa-alueilla joista se paino on seuraus. Eikä kiinnosta maksaa laiheliinienkään hoitoja, aika moni hoikempikin kun sairastuu ties mihin elintapojensa vuoksi vaikka olisikin hoikka. Eikä tietty kiinnosta maksaa myöskään kirjastoja kun kirjoja saa kaupoista, tai kouluruokia kun vanhemmat voi ruokkia itse lapsensa... Että niinpä niin, tämä maa kun ei toimi niin että jokainen päättää mihin itse maksetut verorahat kohdistetaan. Ei ole reilua ei... :)

Vierailija
12/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:27"]

Tai muu liikuntaharrastus.

Jos ei kuntoilu kiinnosta, tuet pienemmiksi.

Lihavuus ja/tai lihasmassan puute aiheuttavat entisestään terveydenhoitokuluina yhteiskunnalle lisäkustannuksia ja sosiaaliturvalla elävät nyt yleensä ovat kaikista vähiten liikkuvia. Ei ole reilua, että omasta terveydestään paremmin vastuuta ottavat myös maksavat toisten veroja maksamattomien vastuuttomuudesta.

Vammaiset ja fyysisesti sairaat tietenkin erityistapauksia.

[/quote]

Ai miksi vain fyysisesti sairaat? Itse olen sairauseläkkeellä pakko-oireisen häiriön takia, en pääse ovesta kotoa ulos välttämättä päivittäin ja kuntosalille en todellakaan pystyisi pakko-oireiden takia menemään. Enkä oikein mihinkään julkisiin tiloihin.

Vierailija
13/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kortilla kuntoaan hoida. Itse käyn töissä ja kuntoilen ihan kotona neljänä päivänä viikossa. Mitään kalliita välineitä ei tarvita.Netistä löytää jokaisen kukkarolle sopivat ohjeet kotikuntoiluun.Viikonloppuisin menen lenkille tai muuten ulkoilen paljon. Lisäksi syön terveellisesti. Terveellinen syöminen maksaa vähemmin kuin epäterveellinen.

Vierailija
14/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:53"]

[/quote]

Meidän kaupungissa ei ainakaan aikuisille harkinnanvaraisena kustanneta. Perusosasta saa itse kustantaa, jos haluaa. Ilmeisesti paikkakuntakohtaisia eroja?

t.sossu

[/quote]

Laita ehdolle. Työnsaanti edellytykset paranevat, kun on kuntoillut säännöllisesti. Itse ainakin olen palkannut parikin pitkäaikaistyötöntä isommasta joukosta juuri sillä perusteella, että on jotain harrastanut. Harrastavaa on aina helpompi motivoida, kun tietää heti motivaatiota olevan ja heillä on omaa yritystä omaksua asioita. Paljon parempi kokemus heistä kuin erilaisia kursseja käyneistä.

t. toimitusjohtaja ja yrittäjä.

Vierailija
15/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä...

Sanokaapa yksikin maa jossa on tai on ollut kansalaispalkka.,ai niin, Neuvostoliitto. Ja olikohan Kuubassa sama homma.Hieno systeemi tämä kansalaispalkka vai mitä.

Vierailija
16/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, mutta personal trainer olisi tehokkaampi. Onko puolustusvoimissa yt:t? Sieltä voisi tulla kovaäänisiä kapiaisia. Ei kun ihan oikeasti voisi olla noin 5-20 hengen työttömien/syrjäytyneiden/tt-asiakkaiden liikuntaryhmiä, joissa oikeasti tulisi hiki ja kunto kasvaisi ja mahdolliset kilotkin lähtisivät. Tai ainakin endorfiinit liikkeelle. Mikähän olisi Kustannus vuodessa yhdessä kunnassa ja säästöarvio terveyskuluissa ja mielenterveyskuluissa pitkällä aikavälillä?

Vierailija
17/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:50"]Työnantaja maksaisi mun salikortin - mutta kun ei kiinnosta. Puuhastelen ja liikun mieluummin koirieni kanssa, pidän myös lukemisesta sekä kutomisesta. Pitäisikö mulle maksaa vähemmän palkkaa? 
[/quote]
Ei. Hieno ele työnantajalta, mutta miksi kävis salilla, jos sitä ei koe omaksi jutukseen?

Vierailija
18/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:53"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:41"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:39"]Meille saa tulla halonhakkuuseen. En veloita kunnalta mitään, se joka tulee saa ruoat. Sen päälle klapeja saa kantaa pinoon ihan omien voimien mukaisissa määrissä ja tehden roittävästi toistoja. [/quote]voisin tulla, missä asut?

[/quote]

Sievissä
[/quote]
Oletko pienissä sievissä?

Vierailija
19/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 02:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 01:53"]

[/quote]

t.sossu

[/quote]

Laita ehdolle. Työnsaanti edellytykset paranevat, kun on kuntoillut säännöllisesti. Itse ainakin olen palkannut parikin pitkäaikaistyötöntä isommasta joukosta juuri sillä perusteella, että on jotain harrastanut. Harrastavaa on aina helpompi motivoida, kun tietää heti motivaatiota olevan ja heillä on omaa yritystä omaksua asioita. Paljon parempi kokemus heistä kuin erilaisia kursseja käyneistä.

t. toimitusjohtaja ja yrittäjä.

[/quote]

Entä jos harrastaa kirjallisuutta, teatteria (esim. harrastajanäyttelijä), kuorolaulua tai kuvataiteita? Palkkaatko silloinkin, vai lasketko vain kuntoilun harrastukseksi? Eikö taiteita harrastavalla ole motivaatiota? 

Itse palkkaan mielummin lukeneen, sivistyneen ja hyvän mielikuvituksen omaavan ihmisen kuin timmin typeryksen.

Vierailija
20/21 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan toimeentulotukea lasten kanssa,ei kuulu salikortti ym. Olin iloinen ja onnellinen 4vuotta sitten. Olin töissä missä palkka oli brutto 1900e. Elimme lasten kanssa hyvin. Sairastuin,jouduin lopettamaan työt. Päivät ovat jatkuvaa kipua vastaan taistelua. En pääse kodistani enään edes kauppaan yksin. Miettikää ihmiset,onko aina syy olla kateellinen jollekkin." teidän verorahoilla joudun tällä hetkellä elämään"! Voitte arvuutella haluaisinko vanhan elämäni takaisin vai en...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi