Vierailija

Minä maksan itse lääkkeistäni aiheutuvat kulut maksu kattoon saakka. Taas puolestaan x maksaa lääkkeensä maksusitoomuksella. Minä maksan kuntoutuksesta enemmän kuin x koska maksu oli sidottu tulotasoon.

Eikös pitäisi jokin tasa-arvo olla. Minusta on epäreilua että minulta menee tuhansia euroja vuodesta itseni hoitamiseen ja joku saa sen kaiken ilmaiseksi.

• ylös 5
  • alas 14

Sivut

Kommentit (33)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä maksan mielelläni, niin emotionaalinen rasitus on pienempi. Esim. ei tartte potea huonoa omaatuntoa siitä, että jonkun pienituloisen perheen diabeetikkolapsi ei saa tarpeeksi insuliinia ja kuolee, kun perheellä ei ole rahaa ostaa insuliinia. Tai vaikka joku vanha mummo, jonka sydänlääkkeet jäisi ostamatta, kun eläke ei riitä. Minä olen sen verran empaattinen ihminen, että minua häiritsisi elää yhteiskunnassa, jossa osalla ei ole pääsyä terveydenhoitoon tai varaa lääkkeisiin. 

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Ei se olekaan tasa-arvoista. Vasemmisto käyttää termiä oikeudenmukaisuus. On oikeudenmukaista, jos ihminen on totutettu siihen, että itse ei tarvitse maksaa paljon ja saa jatkaa samaa touhua koko elãmänsä ilman mitään maksukattoa maksajien puolelta.

• ylös 3
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se olekaan tasa-arvoista. Vasemmisto käyttää termiä oikeudenmukaisuus. On oikeudenmukaista, jos ihminen on totutettu siihen, että itse ei tarvitse maksaa paljon ja saa jatkaa samaa touhua koko elãmänsä ilman mitään maksukattoa maksajien puolelta.

Miksi sitten käytetään edelleen termiä että elämme tasa-arvoisessa maassa eikö voisi suoraan sanoa että elämme maassa joka on vasemmiston mielestä oikeudenmukainen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten käytetään edelleen termiä että elämme tasa-arvoisessa maassa eikö voisi suoraan sanoa että elämme maassa joka on vasemmiston mielestä oikeudenmukainen. 

Hyvä kysymys, en osaa vastata. Ei riitä, että palveluita ei saa yhtä edullisesti, vaan pitäisi sen lisäksi vielä verottaa enemmän sitä pääomaa, jolla ne palvelut on pakko ostaa. En ymmärrä itsekään, kaikki vain jonkun populistisen rikkaiden verottamisen varjolla, vaikka osuu käytännössä eniten juuri siihen taloudellisesti itsenäiseen keskiluokkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, en osaa vastata. Ei riitä, että palveluita ei saa yhtä edullisesti, vaan pitäisi sen lisäksi vielä verottaa enemmän sitä pääomaa, jolla ne palvelut on pakko ostaa. En ymmärrä itsekään, kaikki vain jonkun populistisen rikkaiden verottamisen varjolla, vaikka osuu käytännössä eniten juuri siihen taloudellisesti itsenäiseen keskiluokkaan.

Aivan tämä on totta. Eli me nettomaksajat maksetaan kaikkien muidenkin palvelut jotka niistä ei itse joudu maksamaan mitään. Sitten vielä saarnataan kuinka empatiakysyttömiä olemme kun uskallamme kritisoida tätä asiaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aivan tämä on totta. Eli me nettomaksajat maksetaan kaikkien muidenkin palvelut jotka niistä ei itse joudu maksamaan mitään. Sitten vielä saarnataan kuinka empatiakysyttömiä olemme kun uskallamme kritisoida tätä asiaa. 

Mitään nettomaksaja oo. Asut äitis luona joka maksaa kaiken kun sinä nypläät pikkunakkiasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oletpa rohkea kun oikein vauvapalstalla kritisoit asiaa. En usko, että muuten olet barrikadeille noussut, nyyhkytät vaan tyynyliinaasi iltaisin.

Vierailija

Samahan se kaikessa. Itse maksan lapseni päivähoidosta maksimimaksun, toiset tuovat ilmaiseksi. Ihan samat hoidot ja ruuat kaikilla lapsilla. Ei se reilua ole. 

Vierailija

Ja nyt on siis kyse siitä että mun pitäisi kuntouttaa jalkaani joka on syystä a aivan tuhannen tohjona. Kuntoutus maksaisi minulle 500€. Pidän tuota aivan kohtuuttomana summana ottaen huomioon että jos olisi aikaisemmin kuunneltu mitä sanon siitä jalasta niin se tuskin olisi siinä kunnossa missä se nyt on. Uskon myös että pärjään ilman tuota kuntoutusta koska olen pärjännyt ilman tähänkin asti

Vierailija

Koska.

"Ihmisiä on kuin muurahaisia,
Ne loputonta polkuansa taivaltaa.
On kaukaa katsottuna kaikki samanlaisia,
Niin ettei heitä toisistaan voi erottaa.
Kurkistaa jos voisi sielun syvyyteen,
Niin kahta samanlaista eipä ois'."

Vierailija

Eli ajattelet ilmaisen hoidon olevan tasa-arvoista? Koska maksullinen hoito ei ole sille köyhälle mahdollinen, se tarkoittaa ei hoitoa. Entäs sitten ilmainen hoito suhteessa terveisiin, jotka sen kuitenkin maksavat? Tasa-arvoa on, että saat saman maksusitoomuksen, jos olet samassa tilanteessa kuin se toinen. Pelkkä sairaus ei laita teitä samaan tilanteeseen.

Vierailija

Huomioiden sote-kustannusten määrä tässä olisi oiva säästökohde. Tasa-arvostahan ei todellakaan ole kyse.

Vierailija

Miettikääpä sitä, että toiset ei sairasta juuri mitään ja toisilla monta sairautta. Geenilotto ei ole tasa-arvoinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli ajattelet ilmaisen hoidon olevan tasa-arvoista? Koska maksullinen hoito ei ole sille köyhälle mahdollinen, se tarkoittaa ei hoitoa. Entäs sitten ilmainen hoito suhteessa terveisiin, jotka sen kuitenkin maksavat? Tasa-arvoa on, että saat saman maksusitoomuksen, jos olet samassa tilanteessa kuin se toinen. Pelkkä sairaus ei laita teitä samaan tilanteeseen.

No jos tämä menee niin kuin sinä ajattelet niin miksi minulle tulee joka tuutista ilmoituksia että vielä ehtii ylihintaiseen kuntoutukseen mukaan, ja vielä ja nyt vapautui paikka juuri sinulle ja sille toiselle, ja joko olet maksanut. En itse usko että "mukaan" tempominen on yhtä agressiivista niiden kohdalla jotka saavat sen ilmaiseksi. Voin toki olla tässä asiassa väärässä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mieli muuttuu, kun köyhyys iskee.

Moikka Ritva. Joko on iiiiiiihanan matkuisten perunoiden penkkirivit puutsattu vai haettu ne ihan erimakuiset luomu munaset lumukanalasta ja kuunneltu mitä kettu ja peura sinulle puhui. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.