Mitä kotoa saatuja elämänohjeita noudatatte tai olette kunnioittaneet
Kommentit (31)
Kotonani korostettiin rehellisyyttä ja ahkeruutta. Nämä ovat tiukasti olleet selkäytimessäni jopa niin, että
kaikki joutenolo on vieläkin pahasta. Usein lepäillessäni tulee mieleen, mitä hyödyllistä voisi nytkin tehdä.
Isäni korosti meille lapsille sitä, että ruokaa pitää jättää myös sille, joka ei ehtynyt aina ajoissa ruokapöytään.
Sotkuista saa olla, mutta ei likaista.
Kun jotain tehdään, tehdään se kunnolla.
Aina pitää olla säästössä pahan päivän varalle.
Jälkiviisaus ei ole viisautta. Päätökset tekee sillä hetkellä käytössä olevan tiedon mukaan parhaansa mukaan.
Älä anna auringon laskea vihasi ylle.
Käytöstavat,empaattisuus,heikompien auttaminen,raha ja koulutus on hyviä asioita,mutta ei tee ihmisestä parempaa.
Ainoa ohje oli: "ahne saa kaiken!"
Sitä olen noudattanut. Mulle ensin ja eniten, muille sitten jos jää. Kieltämättä se on tehnyt varakkaaksi. :-D
- tee vaikka vähemmän mutta kunnolla
- olet oman onnesi seppä
- yhteiskunnan rahoilla ei sovi elää, niitä luusereita on jo tarpeeksi
- kaiken voi oppia jos haluaa
Isä sanoi aina, että alatpa menestymään missä asiassa tahansa, niin aina on kymmenen tyyppiä ampumassa alas sitä mitä teet. Mutta älä kuuntele, vaan jatkat vain sitä entistä kovemmin.
Tuo on ollut kyllä niin totta tässä elämässä. Oli kyse sitten yrittämisestä, harrastuksesta tai painon pudottamisesta. Aina sinne osuu muutamia jeesuksia väliin kertomaan miten teet kaiken väärin, virheellisesti, miten tuosta ei tule yhtään mitään ja miten ei edes kannattaisi pyrkiä liian hyviin tuloksiin.
Jos joku kiusaa niin sellaisella on surkeat kotiolot/tulee surkeasta ja onnettomasta perheestä.
Tämä on pätenyt ja siksi olinkin ehkä hiukan koppava koska mitkään kiusaajien pilkat eivät koskaan voineet satuttaa, hehän niitä luusereita olivat. Itse tulin onnellisesta ja ehjästä, suoraselkäisestä ja pidetystä perheestä.
Ei yllättänyt että isona kiusaajista tuli teiniäitejä, alkoholisteja, jäivät sinne luuserilähiöön, yksi päätyi suljetulle (isänsä oli alkkis ja kotidiktaattori ja siksi annoin aina anteeksi) ja mitähän muuta.. ei käy vähääkään sääliksi. Minä työskentelen akateemisena hyvässä virassa.