Miehi väittää ettei anjovis-nimistä kalaa olekaan!
Kommentit (54)
Missäs merissä se anjovis-kala sitten ap:n mielestä elelee :D ? Ja minkä näköinen ? Kerro minullekin, ei ole koskaan tullut vastaan edes kuvaa!
Miehesi on oikeassa. Anjovis on mausteliemeen säilötty kilohaili -niminen kala.
Anjovikset elävät graavilohien, frittimuikkujen ja lasimestarinsillien kanssa samoissa vesissä. Jos on tarpeeksi laaja vesistö ja syviä alueita niin sieltä pohjan lähistöltä voi saada pyydettyä myös kalapuikkoa.
Noo, minä luulin joskus että tonnikala on pikkukala ja niitä tarvitaan tonneittain, siitä nimi.
Enkä ees oo ainoo joka on näin luullut.
ihme mies sinulla ap... meilläkin on anjoviksia akvaario täynnä... ei muka ole kala?
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 19:38"]
Anjovikset elävät graavilohien, frittimuikkujen ja lasimestarinsillien kanssa samoissa vesissä. Jos on tarpeeksi laaja vesistö ja syviä alueita niin sieltä pohjan lähistöltä voi saada pyydettyä myös kalapuikkoa.
[/quote]
No katsos perhana :O
Onkohan siellä myöskin lipeäkaloja?
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 19:42"]
[/quote]
Ei. Ne lipesivät.
[/quote]
[/quote]
Tai lohipyöryköitä?
Mulle selvisi tämä totuus juuri tänään, oli Vaasan seudun Mega-lehdessä kalajuttua. En minä ole oikein kalalajinakaan sitä pitänyt, mutta en ole tiennyt mitä se on ennen kuin tänään töissä tuon lehden näin.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 19:50"]
[/quote]
[/quote]
Tai lohipyöryköitä?
[/quote]
Te olette kyllä todella ignoranttia sakkia. Lohipyörykät ovat tosi uhanalainen laji joka elää vain Ruotsissa, ja sielläkin vain makeissa vesissä ja tosi huonosti. Surströmming on syönyt lajin lähes loppuun.
Mä luulin joskus lukioikäisenä että anjovis on kasviperäinen aine, tyyliin kapris, parsa tms. Luin kerran jotain Harlequin-romaania ja siinä päähenkilön kissa söi anjoviksia. Ihmettelin kaverilleni että aika outo kissa. =D
Anjovis kalasäilyke tehdään kilohailista.